מתי הזעת יתר הופכת לבעיה בריאותית?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

מתי הזעת יתר הופכת לבעיה בריאותית

פעולת ההזעה מעידה על תפקוד תקין של הגוף. היא מסייעת לו להתקרר בעיתות חום ופעילות גופנית, היא מאותתת על הרגשות, מסמנת שינויים הורמונאליים ומסייעת להילחם בזיהומים, אך חלק מהאנשים חווים בעיית הזעת יתר חריגה המתבטאת בריח גוף שאינו נעים.

זיעה מוגזמת עשויה להיות מורגשת על הבגדים, לגרום לחוסר נוחות או גירוי עור, סיבה למבוכה במצבים ציבוריים או חברתיים, והיא משפיעה באופן משמעותי על החיים.

המצבים הבריאותיים הבעייתים הנגרמים כתוצאה מהזעת יתר הם:

מתי הזעת יתר הופכת לבעיה בריאותית?

זהו מצב רפואי הגורם לאדם להזיע מעבר להזעה נורמאלית כתוצאה מגירויי חום, פעילות גופנית או אותות רגשיים. אנשים הסובלים ממצב זה עלולים להזיע גם כאשר הטמפרטורה קרירה או כשהם נמצאים במצב מנוחה.

הזעת יתר מתרחשת כתוצאה מפעילות יתר של בלוטות זיעה המייצרות פי חמש יותר זיעה מהכמות הנדרשת בדרך כלל, והיא מופיעה על הידיים, הרגליים ובתי השחי. חלק מהאנשים עלולים לחוות הזעה מוגברת בכל חלקי גופם כתוצאה ממצבים רפואיים או תרופות מסוימות, ומצב זה נקרא הזעת יתר משנית.

הגורם המדויק להזעת יתר אינו ידוע, אך היא משפיעה על כשלושה אחוזים מהאוכלוסייה ועשויה להיות בעלת השפעה משמעותית על כל תחומי החיים כולל עבודה, מערכות יחסים, חיים חברתיים והדימוי העצמי.

מוצרים רפואיים המנטרלים הזעת יתר ביעילות זמינים ללא מרשם. אם ההזעה חמורה במיוחד, חשוב להתייעץ עם הרופא, על מנת לחקור את הגורם הבסיסי להזעה ולבחור את שיטת הטיפול המתאימה באופן אישי להתמודדות עם המצב.

גלי חום

מתרחשים לפני ובמהלך גיל המעבר בלבד, בשילוב עם מספר שינויים הורמונאליים המתרחשים בגוף. אלו משפיעים על הדרך בה הגוף מסדיר את הטמפרטורה, וכתוצאה מכך מתרחשת הזעה מוגברת הקשורה לגיל המעבר. גלי חום מתבטאים אף בהזעות לילה, חוסר סובלנות לחום, צמרמורות ודופק לב מואץ, וכל התופעות האלו משפיעות באופן משמעותי על חיי היומיום.

גל חום הוא תחושה פתאומית שאינה נעימה המתבטאת בחום פתאומי המתרחש במחצית העליונה של הגוף לאחר הזעה מוגברת. מצב זה עשוי להימשך בין חצי דקה לחצי שעה. חלק מהנשים נאלצות לשאת עימן בגדים נוספים במהלך היום על מנת להתמודד עם גלי החום.מתי הזעת יתר הופכת לבעיה בריאותית

הזעות ליליות עשויות להיות כה חמורות, עד שהן מציפות את המצעים ומפריעות לשינה. מחקרים הראו כי כשבעים אחוזים מהנשים בגיל המעבר חוות גלי חום העשויים להימשך עד תקופה של חמש שנים.

ריח גוף – מצב זה מתחיל בגיל ההתבגרות, כשבלוטות הזיעה מתחילות לעבוד. באופן טבעי, חיידקים מתמקמים בגוף וניזונים מהפרשות זיעה מבלוטות, תוך שחרור חומרי פסולת היוצרים ריח גוף. אזור בית השחי עשוי להריח במיוחד במצבים של טמפרטורה חמה ולחה, והם מיקום אידיאלי לשגשוג חיידקים והצטברות זיעה מתאדה המפרישה ריח. אנשים הסובלים מהזעת יתר עלולים אף לסבול מריח גוף מוגזם המושפע ממזונות מסוימים בעלי ריחות חזקים כגון שום או קארי.

ריח רגליים – כפות הרגליים מכילות שפע בלוטות זיעה, העשויות לגרום לבעיות הזעה ברגליים וריח שאינו נעים. נעליים וגרביים עשויים לתרום לבעיה זו היות והם מונעים את אפשרות התאדות הזיעה העודפת. חיידקים ניזונים מהזיעה וגורמים להפרשת הריח הרע. גם נעליים סינתטיות והיגיינה לקויה תורמים למצב זה.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ