הזעת יתר – גישות טיפול

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

טיפול בהזעת יתרהזעת יתר היא תופעה לא נעימה, אשר גורמת למבוכה, מפריעה לעבודה עם הידיים וגורמת לפגיעה קשה במישור הנפשי-חברתי. לכן, אנשים רבים הסובלים מהזעת יתר פונים לטיפול רפואי על מנת להקל על ההפרעה ולאפשר חזרה לחיים תקינים.

קיימים מספר סוגים של טיפול, והבחירה בסוג הטיפול קשורה לסיבה להזעה, המאפיינים שלה, המיקום הדומיננטי וסיבות נוספות.

לפני ההחלטה על הטיפול הרפואי חשוב כמובן להכיר את כל סוגי הטיפול, ולהתייעץ עם מספר רופאים בנוגע לטיפול הנבחר. חשוב לזכור שחלק מהטיפולים הם טיפולים פולשניים אשר כוללים תופעות לוואי שונות ויכולים גם להביא לנזקים ארוכי טווח.

טיפול ביתי ושינויים באורח החיים

השלב הראשון של הטיפול בהזעת היתר הוא מניעת ההזעה על ידי אמצעים ביתיים. כל אדם הסובל מהזעת יתר חייב להבין מהם הגורמים המעוררים את ההזעה ולהימנע מהם. היכרות עם ה"טריגרים" להזעת היתר והימנעות מהם מסייעים מאוד להפחתת ההזעה ללא כל טיפול אחר. על מנת להפחית את ההזעה, ניתן להשתמש בשיטות הבאות:

הימנעות ממאכלים חריפים וחמים במיוחד – הם עשויים להעלות את חום הגוף ולהגביר את הסיכון להזעה.

לבישת בגדים מאווררים ונוחים – שמסייעים להפחתת הסיכוי להזעה ושומרים על הגוף יבש. מומלץ להשתמש בבגדים מנדפי זיעה, במכנסיים רחבות, נעליים מאווררות ולהקפיד על לבוש קל ובהתאם למזג האוויר.

הימנעות משתיית אלכוהול ועישון סיגריות – הידועים כמגבירים את ההזעה.

שימוש תדיר בדאודורנט – על מנת להפחית את הריח ואי הנעימות כתוצאה מהזעת היתר מומלץ מאוד להשתמש בדאודורנט מספר פעמים ביום. שימוש בדאודורנט אנטי-פרספירנט מפחית גם את תדירות ההזעה ועוזר מאוד בהתמודדות עם התופעה.

אנטי פרספירנט להזעת יתר במרשם רופא

במידה וניסיונות המניעה הביתיים לא צלחו, ניתן לקבל מרופא המשפחה מרשם לאנטי פרספירנט המכיל אלומיניום כלוריד. מדובר בחומר נוגד הזעה חזק ביותר, אשר מספק הגנה משמעותית מאוד מפני הזעת היתר ומפחית באופן דרמטי את אירועי ההזעה.רופא

השימוש באלומיניום כלוריד גורם לחסימה של בלוטות הזיעה ובכך מונע את הפעלתן המוגזמת, ולכן נחשב ליעיל במיוחד. השימוש העיקרי בקרמים האלה הוא בבית השחי, אך ניתן גם להיעזר בהם על מנת לטפל בהזעה בידיים ובכפות הרגליים. כאשר מדובר בהזעה בפנים, כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי השימוש באלומיניום כלוריד מכיוון שעלול להיווצר גירוי יתר ופגיעה בעיניים.

טיפול מתקדם אצל רופאי העור

במידה ואמצעי הטיפול האחרים לא הצליחו להשיג תוצאות משמעותיות, ניתן לעבור לטיפולים מתקדמים יותר המתבצעים בדרך כלל אצל רופאי עור.

הטיפולים העיקריים במסגרת זו הם טיפול בזרם חשמלי וזריקות בוטוקס, אשר גורמים לחסימת בלוטות הזיעה והפחתה ניכרת בהזעת היתר.

טיפול פופולטאי לנסית יתר: זרם חשמלי

טיפול יונטופורזיס, שגורם להפחתת ההזעה באמצעות זרם חשמל, יעיל בהשגת תוצאות טובות מאוד כאשר מדובר בהזעה בכפות הידיים והרגליים, אך פחות אפקטיבי לטיפול בהזעה בבית השחי או הפנים. במהלך הטיפול, מכניסים את כפות הידיים או הרגליים אל תוך כלי עם מים, אשר דרכם מועבר הזרם החשמלי הפוגע בבלוטות הזיעה.

כדי להשיג תוצאות בטיפול היונטופורזיס יש להתמיד במספר טיפולים בשבוע למשך מספר שבועות, ולחזור על הטיפול שנית לאחר מספר חודשים.

טיפול בבוטולינום טוקסין

שימוש בבוטוקס מוכר בעיקר מתחום הטיפולים האסתטיים, בהם הוא משמש למתיחת פנים. במקרים של הזעת יתר, טיפול באמצעות בוטוקס עוזר לשיתוק העצבים המפעילים את בלוטות הזיעה ובכך גורם להפחתת הזעת היתר. הטיפול בבוטוקס יעיל כמעט בכל מקום בגוף, והתוצאות מחזיקות מעמד למשך מספר חודשים.

האם הרפואה המשלימה יכולה לסייע לנו גם במקרים של הזעת יתר

כיום, אנחנו נתקלים ביותר ויותר אנשים שמתמודדים עם הזעת יתר קשה, אשר מפריעה להם השגרת החיים היום יומית שלהם, שהתייאשו ומאסו בשיטות הרגילות והקלאסיות שהרפואה המודרנית מציע לנו עבור טיפול בהזעת יתר. עבור אותם אנשים מתוסכלים, אנחנו רוצים להציע ולהעלות אפשרות חדשה, אשר הופכת להיות פופולארית ונפוצה מיום ליום ומשנה לשנה – טיפול בהזעת יתר באמצעות הרפואה המשלימה. הרפואה המשלימה, כוללת תחתיה מגוון רחב של טיפולים ואפשרויות, חלק מהטיפולים הנפוצים ביותר ברפואה המשלימה כוללים – דיקור סיני, הומאופתיה, מדיטציה, טיפול בצמחי מרפא, וכיוצא בזאת.

מה היא הרפואה המשלימה וכיצד היא יכולה לסייע לטיפול בהזעת יתר?

הרפואה המשלימה היא רפואה נוספת, אשר שונה במהות ובצורת ההתייחסות שלה לרפואה הקלאסית, שאנחנו מכירים מרופאי המשפחה, המרפאות, ומבתי החולים. הערך הגדול והמרכזי ביותר של הרפואה המשלימה, זה שהרפואה המשלימה היא רפואה שמאמינה באדם השלם, וכי הבריאות של האדם תלויה בבריאות שלו מבחינת כל הפרמטרים – כלומר, גם מבחינת בריאות הנפש שלו. כך בעצם, ניתן להגיד שהרפואה המשלימה רואה בנפש, ובמצב הנפשי שבו אנחנו נמצאים, כסיבה ממשית ואמיתית למעבר של מחלות מסוימות, וסימפטומים רפואיים כאלה ואחרים, גם למשל כאשר מדובר על הזעת יתר, ועל טיפול בהזעת יתר.

טיפול בהזעת יתר המפריעה לשינה תקינה

ישנם אנשים רבים כיום בעולם, שמתמודדים עם הזעת יתר אשר מופיעה בעיקר בלילה, ובזמן השינה. עבור אותם אנשים, מדובר למעשה על מטרד של ממש, אשר גורם להפרעות שינה תמידיות. הפרעות השינה האלה, יכולות לגרום לאותם האנשים לחוות קושי בשגרה היום יומית, עייפות חוזרת ונשנה, ותסכול רב אשר נובע כולו בבסיס מהזעת היתר שאותם אנשים מרגישים.

לסיכום, אם אתם סובלים מהזעת יתר, ניתן לטפל בבעיה במגוון של דרכים וכך בעצם לשפר את איכות החיים שלכםאין ספק כי מדובר בבעיה שמונעת מאיתנו לבצע מגוון רחב של פעולות, בין אם זה פעולות של היום יום, בין אם זה פגיעה במפגשים חברתיים ובין אם דברים אחרים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ