הזעת יתר אצל תינוקות

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר אצל תינוקות ופעוטות
הזעת יתר אצל תינוקות

הורים דואגים בדרך כלל מכל דבר קטן שקורה לתינוקם. אחת הסיבות לדאגה היא הזעת יתר אצל תינוקות. רוב ההורים החדשים אינם מצפים כי תינוקם יזיע כלל, ובודאי שלא באופן מוגבר.

יחד עם זאת, תינוקות נוטים להזיע למכביר כאשר הם נמצאים בשלב העמוק ביותר של השינה, מאשר מבוגרים או ילדים בוגרים יותר.

הזעה נגרמת על ידי בלוטות העור, והיא נוצרת כתגובה טבעית של הגוף לטמפרטורות גוברות בסביבה. באמצעות ההזעה, שומר הגוף על טמפרטורה קבועה שנוצרת באופן פנימי ומגנה עליו מפני התחממות יתר. זעה על ראשי תינוקות ישנים היא תופעה נפוצה הנגרמת כתוצאה מגורמים שונים.

הזעת יתר אצל תינוקות: הגורמים והסיבוכים

מספר בעיות בריאותיות הקשורות להזעת יתר אצל תינוקות כוללות מומים מולדים או מצבים גנטיים בסיסיים דוגמת סוכרת ובלוטת התריס.

הזעת יתר אצל תינוקות ברגליים

התסמינים מתבטאים בהתייבשות, עייפות וצמא מוגברים הנלווים להזעה המוגברת, ועלולים להוות תסמיני סיבוכים בריאותיים. לעיתים, תסמינים אלו נחשבים לנורמאליים, אך מומלץ לבדוק את הגורם הרפואי.

בחלק מהמקרים, תינוקות עם דום נשימה בשינה או בעיות לב מולדות, עשויים להזיע יתר על המידה. אך גם מצב של זיהום גורם להזעה מרובה. במקרים אלו נשימת התינוק עשויה להיות מאומצת באופן משמעותי, עד כי הוא מתחיל להזיע.

גורם נוסף להזעה בקרב תינוקות הוא התחממות יתר. למעשה, מצב זה עלול לגרום למוות בעריסה, ולכן יש להבטיח כי הטמפרטורה בסביבת התינוק אינה חמה מידי.

חום החדר צריך להיות בין 21-23 מעלות (על פי המלצת משרד הבריאות), שזו טמפרטורה הרבה יותר קרירה מכפי שהורים רבים מצפים. תינוקות אינם צריכים להית מכוסים ולבושים יתר על המידה, שכן זה עלול לגרום להם להתחממות יתר.

מהם התסמינים להזעת יתר אצל תינוקות

היות והזעה סביב הראש בזמן השינה נפוצה אצל תינוקות, יש לבדוק הזעה באזורים אחרים בגופם, כגון הידיים והרגליים.

אם ההזעה אינה נובעת מלחות גבוהה או טמפרטורה גבוהה בחדר, מצביע המצב על בעיה רפואית.

תינוקות מסוימים עשויים להזיע באופן טבעי יותר מאחרים, אך יש להעריך את המצב ולקבל ייעוץ רפואי.

טיפול בהזעת יתר אצל תינוקות

אפשרויות טיפול טבעיות ורפואיות זמינות לטיפול בהזעת יתר אצל תינוקות. בירור הגורם מסייע לקביעת הטיפול. ניתוח לטיפול בבלוטות זיעה פגומות משמש כאשר ההזעה היא מקומית. מומלץ לטפל בבעיה כבר בגיל קטן על מנת למנוע סבל מיותר בגיל בוגר יותר.

השלכות ההזעה על התפתחות הילד ואיכות חייו מבחינה רגשית הן משמעותיות ועל ההורים לאבחן את המצב בזמן וליהנות מפתרון פשוט באמצעות ניתוח.

הניתוח מבוצע בשיטה טורקוסקופית, שאינה פולשנית באופן משמעותי ומבוצעת באמצעות מכשירי ניתוח זעירים ומצלמה, המוחדרים דרך סדק זעיר באזור בית השחי. צינור עדין מוחדר ומנפיק תמונות בהן ניתן לצפות במסך טלוויזיה. הניתוח אורך כשעה, ותוצאותיו מיידיות.

תרופות צמחיות משמשות לטיפול במצב זה באופן זמני, אך לפני השימוש ברפואה אלטרנטיבית, יש להתייעץ עם הרופא.

כיצד הזעת יתר תינוקות יכולה להשפיע לשלילה ולהקשות על חיו של התינוק?

כפי שהספקנו להבין מהשורות שקדמו לשורות אלה, זיעת יתר מהווה תסמין רפואי לא נעים בכלל עבור אנשים רבים, במיוחד כאשר מדובר על הזעת יתר אשר מופיע אצל תינוקות. הזעת יתר תינוקות יכולה להשפיע בצורה נרחבת על החיים ועל ההתפתחות התקנית של התינוק שלכם, זאת כאשר לרוב מדובר על אפקטים שליליים אשר מגיעים עם הזעת היתר אצל התינוקות. ראשית, הזעת יתר תינוקות יכולה להקשות ולהשפיע בצורה בלתי נוחה על מידת ההצלחה של התינוק שלכם לישון לילה שלם. תינוקות רבים שמתמודדים עם הזערת יתר תינוקות, הם תינוקות שלא מצליחים לישון לאורך כל הלילה, זאת בעקבות הזעות היתר שמופיעות אצלם בגילאים אלו. בנוסף, הזעת יתר עשויה להשפיעה ולעכב את ההתפתחות התקנית של הילד, זאת כאשר מחקרים רבים מראים כי תינוקות בנוטים לסבול מהזעות יתר, נוטים להתפתח בצורה איטית יותר מילדים אחרי בני גילם. פערים שכאלה עשויים לפגוע בתינוק, בביטחונו, ועוד לאורך השנים.

סיבות נוספות להזעת יתר אצל תינוקות

מלבד הסיבות שפורטו קודם לכן ישנן סיבות נוספות אפשריות הגורמות גם הן להזעת יתר אצל תינוקות וכדאי להכיר גם אותן.

  • סיבה אחת היא תינוק שבכה זמן רב. הבכי מאמץ אותם מאוד ודורש אנרגיה רבה לכן, אם התינוק היה מתוסכל או בכה לאורך זמן יתכן שהוא יזיע. בסוג זה של הזעת יתר אצל תינוקות, ברגע שהתינוק ירגע, גם הזיעה תיפסק.
  • סיבה שנייה היא שינה עמוקה מאוד. לא רבים ההורים שזוכים לתינוק שישן שינה רצופה. אבל גם בתוך זמני השינה הקטועים של תינוקות הם מגיעים לשינה עמוקה מאוד. בזמן שינה עמוקה מאוד, הם עלולים להזיע וכך למעשה כשהם יתעוררו תשימו לב שהם ממש ספוגים בזיעה.
  • סיבה שלישית אפשרית היא מחלת חום או זיהוםבמידה והתינוק לא מזיע בשגרה, אך פתאום אתם מרגישים שהוא מאוד מזיע, יתכן שפשוט הוא חולה ויש לו חום. מומלץ למדוד חום וכמובן להתייעץ עם רופא בהתאם למצב.
  • סיבה רביעית היא מחלת לב מולדת. סיבה זו מופיעה רק אצל אחוז אחד מהתינוקות, אך חשוב להכיר אותה כדי לשלול מצב רפואי שכזה. תינוקות עם מחלת לב עלולים להזיע כמות משמעותית מהזמן. בנוסף, יראו קשיים באכילה או יזיעו מאוד בזמן אכילה. כמובן שאם אתם חוששים שזו הסיבה להזעת היתר אצל התינוק שלכם, חשוב לגשת לרופא הילדים להתייעצות בנושא.
  • סיבה חמישית להזעת יתר אצל תינוקות היא דום נשימה בזמן שינה. ההגדרה של דום נשימה בשינה היא עצירת נשימה למשך 20 שניות או יותר בין נשימה לנשימה. מצב זה מאוד נדיר אצל תינוקות אך עלול להופיע בחודשים הראשונים לחיים. אם התינוק שלכם נוחר, ישן בפה פתוח ומתנשף. רצוי להתייעץ עם רופא הילדים

לסיכום, אם התינוק או התינוקת שלכם סובלים מהזעת יתר, בדקו את הבעיה לעומק כדי שתוכלו להבין את הסיבה האמיתית ולטפל בה. חשוב שלא להמעיט או להזניח את המצב ולחכות שאולי הוא יעבור ככה סתם, אלא באמת לגשת לרופא הילדים שלכם ומשם לבירור מעמיק יותר במידת הצורך

השפעת הזעת היתר בגילאים מאוחרים יותר

אפילו אם נראה לכם כי הזעת היתר לא משפיעה על החיים של התינוק שלכם בצורה רצינית כיום, היא עשויה להוות פקטור משמעותי שישפיע על החיים שלהם לאורך השנים. קודם כל, עלינו להבין כי ככל שהגיל מתקדם, כבר בגילאי בית הספר, הזעת יתר נתפסת כדבר שיש להתבייש בפניו. ילדים רבים שנוטים להזעת יתר מתמודדים מגיל צעיר עם השפלות, חוסר ביטחון, ועוד אפקטים חברתיים רבים של הזעת היתר. הזעת היתר עשויה לפגוע בילדים רבים בעת הליך המיון לצבא, זאת כאשר הזעת יתר בכפות הידיים עשויה לגרום להורדת פרופיל צבאי אצל אלו שסובלים ממנה, דבר אשר יכול למנוע ממי שסובל מהזעת היתר להתנדב ליחידות צבאיות קרביות.

לסיכום, אין סיבה שאתם או התינוק/ת שלכם יסבול/תסבול מהזעת יתר ויש פתרון ויש מה לעשות ולכן חשוב להגיע לרופא ולהתאים את הטיפול המתאים בעת הצורך כמובן שיסייע להתמודד עם הבעיה ולשפר את איכות חייכם.

אולי יעניין אותך גם: מדוע ריח זיעת מבוגרים חריפה מזו של זיעת ילדים?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ