הזעת יתר וסרטן

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר וסרטןהזעה היא מנגנון שהגוף שלנו מייצר כדי לקרר את עצמו. הזעה מתרחשת כל היום, אבל יש אנשים שחווים הזעת יתר. הזעת יתר יכולה להיגרם מסיבות שונות, החל מגנטיקה ועד למחלות כרוניות. הקשר בין הזעת יתר וסרטן קיים, אך הוא בסבירות נמוכה. בכל מקרה של הזעת יתר במהלך היום או הזעת לילה יש לפנות לייעוץ רפואי. הזעת לילה יותר אופיינית למחלות הסרטן, התופעה באה לידי ביטוי בהזעה מוגברת במהלך הלילה הפוגעת באיכות השינה. הסובלים מהזעת יתר בלילה מספרים על יקיצות ליליות, הצורך בהחלפת סדינים במהלך הלילה, בגדים רטובים כתוצאה מזיעה, חום ועוד. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הזעת יתר וסרטן, דרכי התמודדות, טיפולים יעילים ואבחון. 

 

הזעת לילה

הזעת לילה היא אחד התסמינים שיכולים להעיד על גידולים ממאירים. הזעת לילה הינה תופעה הנובעת מגורמים שונים והיא מהווה מטרד לכל מי שסובל ממנה. יש סוגים שונים ומסוימים של סרטן שגרומים להזעות בלילה. הקשר בין הזעת יתר וסרטן הוא הרצון של הגוף להילחם בסרטן. הסרטן גורם לחום בגוף של הסובל וכתוצאה מכך בלוטות ההזעה מפרישות כמות גדולה של זיעה בניסיון להתקרר. מלבד לכך, גם חולי סרטן מודעים עלולים לחוות הזעת יתר עקב טיפולים בסרטן כמו תרופות משנות הורמונים, הקרנות, כימותרפיה ועוד. סוגי הסרטן הנפוצים והמלווים עם הזעת יתר הם: סרטן עצמות, סרטן כבד, לימפומה, לוקמיה ומזותליומה.  הזעת יתר היא רק תסמין בודד מעוד תסמינים שעלולים להעיד על גידול ממאיר. בין היתר אם אתם חווים ירידה בלתי מוסברת במשקל, חום, סחרחורות ותסמינים נוספים בליווי הזעת יתר זה הזמן שלכם להגיע לייעוץ רפואי. 

הזעת יתר וסרטן – סוגים נפוצים

הקשר בין הזעת יתר וסרטן קיים, אך חשוב להדגיש שגם אם אתם חווים את התסמינים הללו יש עוד גורמים שיכולים להיות קשורים לכך מלבד לסרטן עליהם נדון בהמשך. אלו הם הסוגים הנפוצים של סרטן הקשורים בזיעת יתר:

 

לוקמיה – לוקמיה (סרטן הדם) הוא מצב של היווצרות לא תקינה של תאי דם במח העצם. יש שני סוגים עיקריים של לוקמיה: לוקמיה כרונית ולוקמיה חריפה. לוקמיה כרונית הוא השלב הראשוני של המחלה בה תאי דם סרטניים עדיין מבצעים את העבודה שלהם והסימפטומים אינם חזקים. לוקמיה חריפה נוצרת עקב אי טיפול בלוקמיה כרונית כאשר תאי הדם כבר אינם מסוגלים לבצע את העבודה שלהם. קצב ההתגברות של תאי הדם גובר ובכך המחלה מתפשטת לאזורים נוספים ומחמירה. לוקמיה מיאלואידית חריפה נפוצה יותר בקרב מבוגרים ואילו לוקמיה  לימפוציטית חריפה נפוצה יותר בקרב ילדים. התסמינים של לוקמיה הם רבים אך לאו דווקא תמיד מעידים על המחלה: כאבי ראש, עילפון, חום, צמרמורות, הזעה לילית, חיוורון, כאבי מפרקים ועצמות, ירידה בלתי מוסברת במשקל, קוצר נשימה, דימומים חריגים ועוד.

 

לימפומה – מערכת הלימפה היא חלק בלתי נפרד מהמערכת החיסונית בגוף האדם. בלוטות הלימפה ממוקמות באזורים שונים בגוף שלנו, בין היתר בצוואר, בית השחי ועוד. הזעת יתר היא אחד מהתסמינים של סרטן הלימפה. התסמינים הנוספים של סרטן הלימפה הם: חום, ירידה במשקל, עייפות, קוצר נשימה, כאבי בטן, נפיחות בבלוטות הלימפה. כאשר אדם סובל מהזעת יתר במהלך הלילה חשוב להגיע לייעוץ רפואי כדי לשלול סרטן במערכת הלימפה על ידי בדיקות רפואיות וסריקה. 

 

הזעת יתר כתוצאה מטיפולים בסרטן

כחלק מתופעות הלוואי של טיפולים במחלת הסרטן יש הזעת יתר והזעה לילית. אם אתם חווים הזעת יתר בלילה לאחר טיפולים במחלת הסרטן מומלץ להגיע לייעוץ רפואי כדי לפתור את הבעיה. לרוב לא יהיה מומלץ במהלך טיפולים כימותרפיים, הקרנות וכד' לפנות לניתוחים כירורגיים למניעת הזעה בלילה. במקרים כאלה מומלץ להשתמש בתכשירים ייעודיים להפחתת הזיעה במהלך הלילה עם ליווי רפואי. יש מגוון רחב של טיפולים הכוללים טיפול בזרמים חשמליים נמוכים, טיפולי לייזר ועוד. עם זאת, טיפולים אלו לא תמיד מומלצים ולכן תוכלו לפנות לתכשירים ייעודיים או שינוי באורח חיים וסביבת השינה. לעיתים יכול להיות שמה שגורם לכם להזעת יתר הם תרופות נוגדות דיכאון ותרופות אחרות כחלק מהטיפול. יש להיוועץ עם רופא בנוגע לתחליף לתרופה אשר גורמת לכם להזעת יתר.  

הזעת יתר – סיבות

כפי שציינו, הסבירות בה הזיעה מתרחשת בגופכם עקב מחלת הסרטן היא קיימת, אך בסבירות נמוכה. הזעת יתר מאופיינת גם בגלל הגורמים הבאים:

הורמונים – אדם החווה בעיות הורמונליות יכול גם לחוות הזעת יתר. התופעה יותר נפוצה בקרב נשים במהלך הריון, מחזור חודשי ומקרים נוספים המובילים לחוסר איזון הורמונלי. הטיפול התרופתי הוא באמצעות תרופות לאיזון ההורמונים בגוף עם מרשם רופא.

דום נשימה – דום נשימה חסימתי הוא אחד מהגורמים המוכרים להזעת יתר במהלך הלילה ושיבוש איכות השינה. דום נשימה חסימתי בשינה הוא מצב בו הנשימה של הסובל נעצרת מספר מצומצם או רב (בהתאם לחומרה) במשך הלילה. אדם הסובל מדום נשימה חסימתי הוא בסבירות גבוהה לסבול מנחירות בעוצמה גבוהה והזעת יתר. אי טיפול בדום נשימה חסימתי יכול להוביל למחלות נוספות. 

גיל המעבר – גיל המעבר הוא אחד מהסיבות הנפוצות ביותר להזעת יתר. נשים בטווח הגילאים של 40 עד 55 הן בסבירות גבוהה יותר לסבול מהזעת יתר במהלך הלילה. הטיפול המתאים להזעת יתר עקב גיל המעבר הוא באמצעות טיפול תרופתי או הליכים כירורגיים/הזרקת בוטוקס/לייזר.

נפש – אם אתם חווים הזעת יתר, בין אם מדובר על הזעת יתר ממוקדת או כללית, בין אם מדובר על הזעת יתר במהלך היום או הזעה לילית ייתכן ומדובר על גורם נפשי. מתח, חרדות ודיכאון יכולים להוביל את הגוף שלנו להפריש כמות גדולה של זיעה. הסיבה לכך לא מוסברת, אך אלו אחד מהמאפיינים של חרדה, מתח ודיכאון.

 

אבחון הזעת יתר וסרטןאבחון הזעת יתר וסרטן

כדי לשלול את הקשר בין הזעת יתר וסרטן עליכם יהיה להגיע לטיפול רפואי בהקדם. עם זאת, אם אתם חוויתם פעם או פעמיים בלבד הזעת יתר במהלך היום או בשינה, עדיין אין צורך להגיע לפגישה עם רופא. צריך לראות רופא כאשר התופעה חוזרת על עצמה. לעיתים אנחנו נחווה הזעת יתר עקב מצבי לחץ, שמיכה חמה מדי, בגדים חמים מדי, טמפרטורת חדר ועוד. כאשר מלבד להזעת יתר אתם חווים גם ירידה במשקל, סחרחורות ותסמינים נוספים שאתם לא מזוהים איתם, זה הזמן להגיע לפגישה עם רופא כדי למנוע את הקשר בין הזעת יתר וסרטן. 

 

מטרת הפגישה עם הרופא היא לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, להעריך את הסימפטומים, לערוך בדיקות דם, לבדוק את רמת בלוטת התריס, סוכר, תאי דם, בדיקות גופניות, בדיקות CT במקרה הצורך ולעיתים גם מעבדת שינה תהיה כלולה בבדיקה. במקרה בו יש לכם תסמינים נלווים להזעת יתר, ציינו זאת בפני הרופא המטפל ותוכלו תמיד גם לקבל חוות דעת נוספת במקרה שעדיין קיים חשש מצידכם.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ