הזעת יתר עקב השמנה ועודף משקל

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

על הקשר בין השמנה ועודף משקל לבין הזעת יתרהזעת יתר היא מצב בריאותי שעלול לפגוע באופן חמור באיכות החיים של הסובלים ממנה. מגוון גורמים אחראים להתרחשות התסמינים והחמרתם, ואחד מהם הוא השמנת יתר.

מאמר זה מסביר כיצד משפיע עודף משקל על הזעת יתר, וכיצד ניתן להתמודד ולטפל.

מדוע השמנה ועודף משקל גורמים להזעת יתר?

במחקרים שנערכו בתחום נמצא כי אחוז ניכר מהאוכלוסייה הסובלת מהזעת יתר, סובלת במקביל גם מהשמנת יתר. ככל הנראה, עודף משקל והשמנת יתר מהווים גורמים עצמאיים להזעת יתר על רקע שכבות השומן המקשות על שחרור החום מהגוף לאוויר. שכבות השומן למעשה תורמות לבידוד של הגוף ולכן הגוף צריך להתאמץ ולייצר זיעה על מנת לצנן את עצמו כראוי.

בנוסף לכך, ידוע כיום כי ההזעה משמשת לצינון הגוף כאשר הוא מתחמם על רקע פעילות גופנית מאומצת. נקודה זו חשובה לציון, שכן אדם הסובל מעודף משקל או השמנת יתר, צריך להשתמש ביותר אנרגיה כדי לבצע פעולות שונות בהשוואה לאדם רזה או לאדם במשקל תקין. כתוצאה מכך, הגוף מתחמם ביתר ובסופו של דבר ישנו צורך בהפרשה מוגברת של זיעה כדי לפנות את החום העודף מהגוף.

לאיזה סוג של הזעת יתר גורמים השמנת היתר ועודף המשקל?

נהוג לסווג את הסוגים השונים של הזעת היתר לשני סוגים מרכזיים להלן:

הזעת יתר מקומית – הזעת יתר המתרחשת באזורים מסוימים בגוף באופן ממוקד. האזורים הנפוצים ביותר הם בתי השחי, כפות הרגליים, כפות הידיים, החזההזעת יתר עקב השמנה ועודף משקל והפנים.

הזעת יתר כללית – הזעה המתרחשת במקומות שונים בגוף במקביל, שאינה ממוקדת לאזורים ספציפיים. בדרך כלל הזעת יתר משנית תתבטא כהזעת יתר כללית.

השמנת יתר ועודף משקל הם הגורמים השכיחים ביותר להזעת יתר כללית. עם זאת, ייתכן מאוד שההזעה תהיה משמעותית יותר באזורי גוף מסוימים באדם הסובל מעודף משקל או השמנת יתר. הדבר נובע כתוצאה מכך שישנם אזורים המועדים לסבול מהזעת יתר בשכיחות גבוהה יותר על רקע קפלי עור שנוצרים בעקבות רקמת השומן הנרחבת, המקשים על שחרור החום. בין היתר מדובר על אזור החזה, המפשעה, בתי השחי והישבן.

אמנם בחלק ניכר מהמקרים הגורם להזעת היתר הוא רקמת השומן העודפת, אך בכל זאת חשוב לברר האם קיימים גורמים נוספים להזעת היתר וזאת כיוון שלעתים מתברר כי ההזעה נגרמה כתוצאה משילוב של כמה גורמים.

כיצד מטפלים בהזעת יתר שמקורה בעודף משקל או השמנת יתר?

הטיפול בהזעה יתרה שמקורה בעודף משקל או בהזעת יתר מבוסס על טיפול בעודף המשקל או בהשמנת היתר. ברוב המוחלט של המקרים לאחר הירידה במשקל, הזעת היתר נעלמת מבלי להשאיר עקבות.

אך תהליך הירידה במשקל יכול להימשך זמן רב ולכן על מנת להתמודד עם התופעה מומלץ להתקלח לעתים קרובות, להעדיף ללבוש בגדים המיוצרים מבדים נושמים, להקפיד על שימוש בדיאודורנט ועוד.

לקריאה נוספת על השמנת יתר – טיפול ואבחון, ניתן לקרוא באתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ