בחנו את עצמכם – האם יש לכם הזעת יתר?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

בחנו את עצמכם - האם יש לכם הזעת יתר?הזעת יתר היא בעיה בריאותית נפוצה, למרות שהנטייה היא לא לדבר עליה. נתוני הבריאות מעידים על חמישה עד עשרה אחוזים מהציבור, הסובלים מהזעת יתר ממוקדת או כללית באחד או יותר מאיברי הגוף.

האנשים שסובלים מהזעת יתר, יחוו לרוב רגשות בושה, אשמה ומבוכה כאשר הם יבואו במגע חברתי כלשהו. טיפולים רבים זמינים היום לטיפול בבעיה זו או למגר אותה כליל.

גם כשהריפוי אינו מלא, הוא מצליח לסייע להפחית את הרגשת הלחץ והפחד שמא ברגע הקריטי, הזיעה הרבה תפריע בהכתמת הבגדים או בריח המלווה הצורב.

השאלות הבאות יוכלו לסייע באיפיון הבעיה ובאיתורה לשם טיפול.

  • האם יש קרוב משפחה (מדרגה ראשונה) אשר סובל מבעיה של הזעת יתר?
  • לרוב, הגורם להזעת יתר אינו ידוע בוודאות. עם זאת, נראה קשר ברור לתורשה. 25% מהילדים להורים הסובלים מהזעת יתר, יסבלו אף הם מתופעות דומות. לכן, במידה ויש חשד להזעת יתר ממוקדת או כללית, כדאי לשאול ולחקור את בני המשפחה הקרובה על בעייתם זו.
  • גם אם לא נמצאה בעיה אצל המשפחה הקרובה, נתון זה לא יכול לשלול את עצם הגדרת הבעיה. סיבות וגורמים נוספים להזעת יתר עדיין נחקרים ואינם ידועים עד סופם.
  • האם העור במקום ההזעה נראה ומרגיש מגורה ונפוח?
  • לפעמים, עקב הזעת יתר מוגברת במקומות רגישים, העור יהפוך להיות מגורה, או בעל פריחה. יתכן כי העור יהיה נגוע בזיהום חיידקי חוזר ועיקש. בעיות עוריות אחרות עלולות להופיע במקום זה, והעור הרגיש יהפוך להיות קשה ואדום.
  • האם ההזעה המוגברת מורגשת בכל שעה משעות היום, או שאפשר לאפיין אותה על פי הפעילות הגופנית?
  • ברוב המקרים, הזעה מוגברת תופיע ללא קשר או פרופורציה לפעילות הגופנית או לתנאי מזג האוויר הקיים בחוץ. אנשים הסובלים מהזעת יתר, ירגישו את האיבר הבעייתי (בית שחי, כפות ידיים או רגליים) רטוב ומפריע לכל אורך היום, גם כאשר הם נמצאים במקום ממוזג.יתרה מכך, לפעמים דווקא המחשבה על רגע מלחיץ היא זו המעודדת את הזעת היתר לפרוץ.
  • האם אתם מוצאים עצמכם מחליפים חולצות לעיתים קרובות, או שאתם מרגישים ריח לא נעים, למרות שאתם מקפידים למרוח תכשירים מונעי זיעה שונים?
  • סבלם של אנשים אשר מתלוננים על הזעה מוגברת, מתבטא בחולצות רטובות וידיים מזיעות, במיוחד בזמנים לחוצים. הם מתלוננים כי חולצותיהם נדבקות לגב ומלאות כתמי זיעה בגדלים שונים.מעבר לכך, כמויות הזיעה המוגברות, מחמירות את ריח הזיעה הנידף מהגוף, ומשרה אווירת מבוכה ובושה.
  • במידה והידיים הינם מקור הזיעה, הם מתלוננים כי כל נייר הנמצא מתחת לידיהם נרטב, או נהרס, והם אינם מרבים ללחוץ את ידם של עמיתים לעבודה. לרוב, אנשים אלה ייטו להסתובב עם מגבות או נייר סופג אחר.
  • האם אתם מרגישים כי אם הייתם יכולים לטפל בהזעת היתר שלכם, חייכם היו קלים יותר?
  • אם התשובה לשאלה זו הינה חיובית, המסקנה היא כי כדאי לטפל בבעיה, אשר מדירה שינה מעיניכם ואינה נותנת לכם לנהל את חייכם בצורה פשוטה ויעילה. בדרך כלל האדם הסובל, יידע כי קיימת בעיה ויהיה מלא מוטיבציה פנימית על מנת לשנות אותה.הטיפול אינו צריך להיות פונקציה של כמות הזיעה המופרשת, אלא תלוי הרגשה סובייקטיבית אשר מזהה בבעיה זו איכות חיים ירודה באופן משמעותי.

 

אולי יעניין אותך גם:

האם התרופה לבריחת שתן יכולה להקל על הזעת יתר? מחקר בדק

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ