הזעת יתר בפעילות גופנית: האם זו בעיה רפואית?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר בזמן פעילות גופניתבמהלך אימון אירובי, יש צורך להגיע כל הזמן אל המגבת כדי לנגב את הזיעה מהפנים. אך אם לאחר אימון המבוצע בעוצמה גבוהה, נוצרת בסביבה שלולית מים קטנה, מדובר הזעת יתר בפעילות גופנית.

הזעה היא מנגנון בו משתמש הגוף על מנת לחסל חום ולהוריד באופן משמעותי את טמפרטורת הגוף במהלך האימון, וכל אדם מזיע באופן שונה.

מצד שני, חלק מהאנשים סבורים שהזעת יתר מעידה על העדר כושר גופני, אלא שלמעשה, לעיתים ההזעה המוגברת מאותתת על מצב הפוך. על מנת למנוע הזעה עודפת ולטפל בה כראוי, חשוב להבין מהם המצבים הגורמים לה להתרחש מלכתחילה.

הזעת יתר בפעילות גופנית: אתם בכושר טוב

הזעת יתר בפעילות גופנית מעידה על כושר גופני טוב, אך הזעת יתר במהלך האימון נובעת מסיבות אחרות, הכוללות תנועות הורמונאליות, מתח וחרדה, סימן לרמת סוכר נמוכה בדם, חום גוף נמוך או תסמין לבלוטת תריס פרועה. גם תרופות מסוימות מגבירות את כמויות הזיעה, והאופן בו עובדות בלוטות הזיעה משפיעות על כמות ההזעה.

בהזעת יתר, בלוטות הזיעה משחררות את נוזלי הגוף, מה שגורם לזעה להופיע על פני שטח העור על מנת לקרר את הגוף. זיעה רגילה אמורה להתאדות, אך במצב של הזעת יתר, היא נותרת על הגוף. בנוסף, המצב עשוי להעיד על רמת כושר גופני טובה, וזוהי הדרך בה הגוף מסתגל לפעילות גופנית עקבית.

מצב זה נוטה לעבור בתורשה וההזעה אינה מתרחשת עם פעילות גופנית בלבד, אלא אף במנוחה. חרדה, מאכלים חריפים, קפאין ומתח עשויים להחמיר מצב זה, ממנו סובלים כמעט שלושה אחוזים מהאוכלוסייה.

התסמינים מופיעים בכל מקום בגוף

התסמין העיקרי של הזעת יתר בפעילות גופנית הוא הזעה מוגזמת, המתרחשת באזורים פרטניים כגון מתחת לזרועות או על כפות הידיים. התסמינים האחרים עשויים להשתנות מאדם לאדם, אך בדרך כלל ניתן להבחין בכתמים רטובים תכופים ומוגזמים המציפים את הבגדים.

הזעה מוגברת עשויה להופיע בכל מקום על הגוף, כולל הפנים, הגב, החזה, בית השחי, וכפות הרגליים והידיים. כמות הזעת היתר עשויה לשבש את שגרת האימונים, לגרום לאיבוד שליטה על ציוד או משקולות, והיא כמובן גם מביכה, מה שגורם לתחושה לא נוחה לבצע פעילות גופנית בפומבי.

כך תטפלו בהזעת יתר בפעילות גופנית

חשוב ביותר להקפיד על שתייה מרובה, ולגלות מודעות לסימני תשישות חום, או מכת חום ולנקוט בכל הצעדים על מנת להתגונן מפני התייבשות. עצירת הזעת היתרהזעת יתר בפעילות גופנית במהלך פעילות גופנית דורשת נטילת פסק זמן לשטיפת הפנים וניגוב הגוף עם מגבת או מטלית רחצה רטובה.

יש להפעיל מאווררים, להנמיך את מיזוג האוויר או לפתוח חלון על מנת להפחית את הלחות באוויר. בנוסף, מומלץ להשתמש בתכשירים הנמכרים ללא מרשם למניעת זעה עודפת. אם צעדים אלו אינם עוזרים, הרופא ירשו תרופה להזעת יתר המכילה אלומיניום כלורי.

במצבים קיצוניים, הזעת יתר בפעילות גופנית מתרחשת בהגזמה ומלווה בחום, כאבי חזה, קוצר נשימה קיצוני או קצב לב מהיר המתמשך לאחר הפסקת הפעילות הגופנית, יש לקבל טיפול רפואי, במיוחד אם ההזעה המוגברת ממשיכה גם במנוחה או תוך כדי שינה. תסמינים אלו עשויים להוות סימנים למצב רפואי רציני כגון התקף לב, זיהום או פעילות בלוטת התריס.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ