איך ניתן להפחית הזעת יתר?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

איך מפחיתים הזעת יתרהחום הכבד כבר פה ואיתו מגיעה בעיית ההזעה, אם גם אתם נמצאים בחדר ממוזג אך מותעים לגלות עיגולי זיעה על החולצה, הכתבה זו בשבילכם.

הזעת יתר היא תופעה נפוצה המופיעה באזורים בולטים בגופינו כדוגמת בית השחי, הפנים וכפות הידיים והרגליים. אמנם התופעה אינה מוגדרת כמחלה באופן קלאסי אולם היא גורמת למבוכה רבה ולירידה בביטחון העצמי ובאיכות החיים.

הזעת יתר: כשהתהליך הטבעי משתבש

תפקידה של הזיעה הוא בוויסות חום הגוף, אך כשמונה אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מהזעת יתר. זוהי זיעה בכמות הגדולה מזו הנדרשת לגוף על מנת לקרר את עצמו. התוצאות אמנם אינן מסוכנות אולם בהחלט לא נעימות בעיקר בפן החברתי.  רוב הסובלים מהזעת יתר נאלצים לשנות את אורח חייהם בהתאם לתופעה כגון לבישת בגדים בצבעים מסוימים על מנת להסתיר את כתמי הזיעה או להחליף חולצה מספר פעמים ביום.

תרחישים אלו מלווים באי נעימות מהופעת כתמי הזיעה ולעתים אף מהריח הנלווה לה עובדות המקשות על מפגשים חברתיים ועלולות לגרום להתבלטות בעבודה, כל זאת פוגע בביטחון העצמי.

המחיר הפסיכולוגי והחברתי

ההשלכות הפסיכולוגיות והחברתיות של הזעת יתר הן עמוקות ולכן חשוב להכיר את דרכי ההתמודדות עמה. התופעה עשויה לנבוע לעתים מבעיות אחרות גוף כך שההזעה מהווה תסמין בלבד. במצב זה יש לפתור את הבעיה עצמה, אולם לרוב הזעת היצר מהווה את הבעיה הראשונית ויש להתמודד עמה באופן ממוקד.

התופעה וההתמודדות אתה מורכבות משלושה קריטריונים מרכזיים: עוצמת ההזעה, מיקומה ונתונים אישיים של הסובל ממנה.

אפשרויות הטיפול נקבעות בהתאם לעוצמת הזעת היתר

התכשירים מונעי הזעה המוכרים כגון דאודורנט, נקראים אנטיפרספירנטים המתבססים על מלחי אלומיניום המסייעים בהפחתת הפרשת הזיעה, תכשירים אלה יעילים במקרים קלים של הזעת יתר ובמקומות מסוימים בגוף. כאשר כמות הזיעה גדולה יותר, תכשירים אלה הופכים לבלתי יעילים וישנם מצבים בהם הגוף אינו מגיב אליהם,.

במקרים אלה ניתן להיעזר בטיפול הניתן בהזרקה של בוטולינום טוקסין, זהו רעלן טבעי המהווה חומר פעיל בשתי תרופות, החומר מנתק את הקשר המועבר באות בין העצבים לבלוטות הזיעה, הטיפול יעיל למשך חצי שנה עד שנה. הטיפול נטול כאב כמעט לחלוטין וללא תופעות לוואי והתוצאה המתקבלת מוגדרת בידי המומחים כטובה מאוד וכוללת הפחתה של כחמישים עד שבעים אחוזים בכמות הזיעה.

איפה אתם מזיעים הכי הרבה?

איך מפחיתים הזעת יתר
איך מפחיתים הזעת יתר?

תכשירים אנטיפרספירנטים אמורים להתאים לכל מקום בגוף, אך מלחי האלומיניום עלולים לעורר גירוי באזורים עדינים כמו השחי והמפשעות. הזיעה בבית השחי מטרתה להפיץ ריח ולא לקרר את הגוף וזהו זכר לימים עברו, הטיפול המתאים להזעה במקום זה הוא ההזרקות של הבוטלינום טוקסין וכן שימוש במכשיר הפועל על בסיס גלי מיקרו המעלים תוצאות טובות ויציבות לאורך זמן.

הטיפול בהזעה בכפות הידיים לרוב דורש ניתוח בו נקטע העצב הסימפאטתי המעביר את האות להזעה בכף היד. התוצאות המתקבלות אמנם טובות, אך ישנם מקרים בהם הניתוח מוביל להתגברות הזיעה במקומות אחרים. הזעה בכפות הרגליים דורשת שימוש בחומרים אנטיפרספירנטים בעלי עוצמה גבוהה ושימוש במכשור אלקטרופורזה המהווה כלי יעיל לטיפול בבעיה. מקומות אחרים כגון פנים, קרקפת ועוד מתאימים לטיפול בהזרקות.

הטיפול בהזעת יתר נקבע לפי מאפיינים אישיים

כגון גיל, מין, מצב כלכלי, מצב בריאותי ועוד. הזעת יתר בידיים אופיינית לגיל ההתבגרות ועשויה לחלוף עם הגיל כך שיש להביא בחשבון שיקול זה בטרם החלטה על ניתוח. נחירי הטיפול בהזרקות עשויים להוות שיקול בתדירות קבלת הזריקה, כאשר חלק מהמטופלים מבצעים הזרקה אחת בשנה, לקראת העונה החמה.

ישנם טיפולים העשויים לגרום לנשירת שיער בבית השחי כך שעבור הבנות זו תוצאה חיובית אולם היא יכולה להיות בעייתית עבור הגברים.

 

מהם גורמי הסיכון העלולים לגרום להזעת יתר?

לפני שנצלול ונבין בעצם איך להפחית הזעת יתר, חשוב להבין מהם גורמי הסיכון המגבירים הזעת יתר.

  • הזעת יתר אצל גברים – על פי מחקרים רבים, עולה העובדה כי גברים סובלים מהזעת יתר הרבה יותר מנשים. על כן, אין ספק כי גברים משלמים מחיר רב כאשר מדובר בהזעת יתר. הם הרבה פעמים לא מצליחים לייצר זוגיות ומערכות יחסים בשל הזעת יתר.
  • בעיות רפואיות בבלוטת התריס – בלוטת התריס דואגת להפרשה וייצור של הורמונים. במידה והפעולה הזאת מתרחשת באופן לא יציב ומאוזן, הדבר עלול לגרום להזעת יתר.
  • מים – אין ספק כי הקפדה של שתיית מים במהלך היום, היא דבר חשוב ומהותי לגוף האדם בכל מצב. כאשר אתם שותים כמות מרובה של מים, ביכולתו של הגוף לסלק חומרים רעילים ומזיקים לגופכם בעזרת שתן, במידה ולא שתיתם מים, הגוף יבחר להוציא את החומרים המיותרים והמזיקים, בעקבות זיעה.
  • גיל המעבר – גיל המעבר לרוב ילווה בגלי חום. גל החום הללו עלולים לבוא בצורה של זיעה, אם כי, הבעיה לא תהיה קבועה.
  • חרדות ולחצים – על פי מחקרים רבים, הזעת יתר עלולה להגיע בעקבות פעילות מרובה של מערכת העצבים. מערכת העצבים שולטת בצורה ישירה על בלוטות הזיעה, ולכן, במידה ותחוו לחץ וחרדות בכמות גבוהה, הדבר יגרום להזעת יתר.

כיצד ניתן לדעת כמה חמורה הבעיה שלכם?

כאשר עולה השאלה איך ניתן להפחית הזעת יתר, חשוב קודם כל לאבחן את חומרת הבעיה על מנת לטפל בה. ניתן להבין את חומרת הבעיה באמצעות כמה שאלות:

  • אתם סובלים מהזעה איך היא אינה מפריעה לכם לניהול המשך יום תקין, וכמו כן, הסביבה לא מבחינה בה.
  • ההזעה שלכם במצב סביר ונסבל, אך לפעמים היא עלולה להפריע לפעילות היום יומית שלכם.
  • כמעט ולא ניתן להתעלם מההזעה ולעיתים תכופות היא מפריעה לפעילות היום יומית שלכם.
  • הזעה אינה נסבלת בשום צורה והיא מפריעה לפעילות היום יומית שלכם.

באמצעות השאלות הללו, הרופא המומחה יכול להבין כיצד ניתן ורצוי לטפל בבעיה ממנה אתם סובלים.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ