למה יש הזעת יתר?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעה היא תופעה טבעית ובעיקר בימים חמים כאשר הלחות גבוהה או כאשר אתם מצויים בעיצומה של פעילות גופנית מאומצת. בלוטות הזיעה למעשה ממלאות את התפקיד החשוב שלהן לווסת את הטמפרטורה של הגוף. יחד עם זאת, הזעת יתר היא מצב לא רצוי שבו נודפת מהאדם כמות מוגברת של זיעה שלא לצורך. ההבחנה בין שני המצבים הללו היא על סמך התחושה של האדם ואין רף מסוים של כמות זיעה שמעליו האדם נקרא כסובל מהזעת יתר. אולם, אדם שמוצא את עצמו מחליף חולצה בתדירות גבוהה, חושש ללחוץ יד עקב הזעה משמעותית בידיים ולא פעם גם נמנע ממצבים אינטימיים בשל החשש מהזיעה שלו, ככל הנראה כדאי שהוא יתחיל לברר אודות טיפול מתאים להזעת יתר שיכול לסייע לו.

הגורמים להזעת יתר

נהוג לסווג את הזעת היתר לשני סוגים: מקומית וכללית. הזעת יתר כללית היא מצב שבו כל הגוף מושפע מפעילות יתר של בלוטות הזיעה ואילו הזעת יתר מקומית היא מצב שבו נחילי הזיעה פורצים באזורים ספציפיים בגוף ובפרט בבתי השחי, בכפות הידיים, ברגליים, בגב ובפנים. בגוף האדם יש שני סוגים של בלוטות זיעה הקרויות: אקריניות ואפוקריניות. בלוטות הזיעה האקריניות מצויות בעיקר בצוואר, במצח, בכפות הידיים, בכפות הרגליים ובגב והן מגיבות לטמפרטורה גבוהה ואילו הבלוטות האפוקריניות מרוכזות בעיקר בבתי השחי וגם סביב הפטמות ובמפשעות והפעולה שלהן נובעת מסיבות רגשיות.

הגורמים להזעת יתר יכולים להיות: גיל המעבר, אלכוהול, תרופות ופעילות יתר של בלוטת התריס. הזעת יתר ראשונית היא הזעת יתר אשר נובעת מפגמים בתפקוד של מערכת העצבים הסימפתטית. מערכת זו אחראית לתגובה במצבים שנתפסים כמאיימים. כאשר חל שיבוש בפעילות מערכת זו, בלוטות הזיעה האקריניות מופעלות גם כשאין בכך צורך אמיתי והתוצאה היא הזעה מרובה.

טיפולים ניתוחיים להזעת יתר

הטיפולים הניתוחיים המוצעים להזעת יתר כיום הם: ניתוח לניתוק העצבים אשר קרוי סימפתקטומיה. מדובר על פעולה כירורגית שבה נכנסים לבית החזה דרך שני חתכים קטנים ובאמצעות שימוש במכשור מתקדם מסירים חלקים ממערכת העצבים הסימפתטית. הפגיעה המכוונת במערכת המדוברת גורמת להפחתת המעבר של האות העצבי אל בלוטות הזיעה וכתוצאה מכך להפחתת הזעת יתר. טכניקה זאת יעילה בעיקר להזעת יתר בבית השחי.

טכניקה נוספת היא ניתוח להסרת בלוטות הזיעה. הניתוח המדובר מאפשר הסרה נקודתית של בלוטות הזיעה אשר מפריעות. בטכניקה זאת מדללים את כמות בלוטות הזיעה וכך מפחיתים את כמות הזיעה המופרשת. הטיפול המדובר מתבצע בדרך כלל במקרים של הזעת יתר בבית השחי והוא מחשב לפשוט מאוד וכולל מעט תופעות לוואי. ניתן להסיר את בלוטות הזיעה על ידי שאיבה או על ידי הסרה כירורגית.

כיום ניתן גם לטפל בהזעת יתר על ידי הזרקת בוטוקוס באזורים שבהם קיימת הזעת יתר. ההזרקה לאזורים הללו מונעת את הגירוי לכיווץ והתרוקנות של בלוטות הזיעה וכך מצמצמת את כמות הזיעה.

חשיבות הטיפול בהזעת יתר עם מומחה בתחום

חשוב מאוד לבצע טיפול להזעת יתר רק אצל איש מקצוע המומחה בתחום זה, בעל ניסיון והמלצות וזאת בשל שתי סיבות עיקריות:

הסיבה העיקרית היא כמובן התוצאות. בסופו של דבר המטרה של הטיפול היא לאפשר לאדם לחיות את חייו בצורה נעימה יותר ולמנוע באופן מוחלט הזעת יתר ועל כן, מומחה בתחום יבצע את ההליך בצורה המקצועית ביותר ובהתאם לכך התוצאות יהיו מדויקות ואיכותיות.

דבר חשוב לא פחות הוא כמובן למנוע סיבוכים שונים. בכדי שלא להגיע למצב שההליך גרם לכם נזק כלשהו, שלעיתים גם יכול להיות בלתי הפיך, חשוב מאוד לבחור במומחה בתחום עם מוניטין, ניסיון, ותק והמלצות על מנת להבטיח כי ההליך יעבור בהצלחה מרובה וללא בעיות.

 

 

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ