הפרעות שינה שרירים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הפרעות שינה שריריםהפרעות שינה שרירים הן תופעות שכיחות, למעשה כ-40% מהאוכלוסייה עד גילאי 55-60 יחושו התכווצויות שרירים, שרירים תפוסים ועוד הפרעות שינה בשרירים שאף יכולים לגרום ליקיצות חוזרות במהלך הלילה. כמו כן, גם נשים בהיריון חוות התכווצויות שרירים, ספורטאים ועוד. הפרעות שינה שרירים מתחלקות לכמה קבוצות, יש התכווצויות פתאומיות שמתרחשות במהלך השינה ונמשכות מספר דקות, בדרך כלל מדובר על השריר בגפיים התחתונות. מלבד לכך, יש הפרעות שינה שלא גורמות לנו ליקיצות במהלך הלילה, אבל יום למחרת אנו סובלים מאותן הפרעות. 

 

הפרעות שינה שרירים – למה זה קורה?

יש גורמים שונים שיכולים לגרום להפרעות שינה הקשורות בשרירים במהלך הלילה. חלק מהגורמים הם זרימת דם לא תקינה או מחסור במגנזיום. מגנזיום הוא מינרל חיוני לגוף שלנו, וברגע שיש לנו מחסור במגנזיום סביר להניח שנחווה התכווצויות שרירים ונקום עם שרירים תפוסים בבוקר. התפקיד של מגנזיום הוא להיות אחראי על כ-300 אנזימים בגוף, לוודא תפקוד תקין של פעילות הלב, לחץ דם תקין וויסות כיווץ שרירים. הדרך הטובה ביותר לוודא שחסר לכם מגנזיום היא על ידי בדיקת דם שגרתית. עם זאת, כאשר אתם חווים את התסמינים הבאים זה גם יכול להצביע על מחסור במגנזיום וכדאי להגיע לרופא: כאבי ראש, ירידה בתיאבון, התכווצות שרירים בגפיים, שינוי בלחץ דם, בעיות זיכרון ועוד. 

מהן התכווצויות שרירים בלילה?

התכווצויות שרירים בלילה נפוצות בעיקר בקרב נשים הריוניות וספורטאים. מדובר על כאב מפתיע ולא צפוי באמצע הלילה שמעיר אתכם מהשינה. התכווצות שרירים בלתי רצונית שיכולה להימשך מספר דקות ומותירה אתכם בכאב נורא גם למחרת. כפי שציינו, כמעט מחצית מהאוכלוסייה יכולה לסבול מהתכווצויות שרירים בלתי רצוניות. בדרך כלל התכווצויות שרירים אלו יהיה באזור שרירי הקרסול, שרירי כף הרגל ושרירי השוק.

 

הפרעות שינה שרירים – גורמים

  • מזרון – אתם קמים תפוסים בבוקר? קשה לכם להירדם כי השרירים שלכם תפוסים? אחד הגורמים שיכולים להוביל להפרעות שינה בגלל שרירים תפוסים והתכווצויות הוא המזרון שלכם. בחרו מזרון בריאותי ומומלץ על ידי הרופאים. מזרון איכותי תומך במשקל הגוף שלכם ומאפשר לכם לישון בצורה נוחה. הבחירה היא אינדיבידואלית, לעיתים מזרונים רכים יהיו נוחים לאחרים ואילו מזרונים יותר קשים יהיו מתאימים לאדם אחר.

 

  • כרית – אם כבר עסקנו במזרונים, מה בנוגע לכרית שלכם? אם אתם חשים כאבים בשכמות ובגב עליון, יכול להיות מאוד שהנאשמת המרכזית היא הכרית שלכם. המטרה של הכרית היא להעניק תמיכה לראש שלכם ולתמוך בעמוד השדרה. גם כאן, כרית היא עניין אינדיבידואלי מבחינת הרוך שלה, אבל יש כריות איכותיות המומלצות על ידי הרופאים. אמנם המחיר גבוה ממה שאתם רגילים, אבל ההשקעה הזאת בהחלט יכולה לשנות את איכות השינה שלכם.

 

  • תזונה – עודף משקלים גורם לעומס על השרירים שלנו, מה שעלול לפגוע לנו באיכות השינה. אם אתם סובלים מעודף משקל, שינוי אורח חיים ומעבר לתזונה בריאה ושגרת אימונים מותאמת יכולה לגרום לכם לישון הרבה יותר טוב וגם לקום בבוקר ללא כאבי שרירים. 

 

  • זמנים – מתי אתם הולכים לישון ומתי אתם קמים? אחד הגורמים הבולטים לכאבי שרירים בבוקר הוא חוסר שינה. אם אתם סובלים מנדודי שינה אם שאתם פשוט לא ישנים כי אתם במרוץ תמידי, הגיע הזמן להניח את הבריאות שלכם לפני הכל. אם מדובר על נדודי שינה, פנו לרופא ובררו מה הגורם לכך. אם אתם לא ישנים מספיק שעות בלילה בשל עבודה/בילויים וכד', הגיע הזמן למצוא הסדר שיהיה מתאים לצרכים שלכם.

 

  • תנוחת שינה – אתם אוהבים לישון על הגב או על הבטן? לתנוחת השינה יש השפעה רצינית על השרירים שלנו. הפרעות שינה שרירים יכולים בהחלט להשתנות בהתאם לתנוחת השינה שלכם. בדרך כלל, האידיאל הוא לישון על צד הגוף. שינה על הגב יכולה להוביל לכאבים בגב התחתון, ולכן אם אתם חווים כאבים בגב תחתון, שיקלו לישון על הצד. שינה על הבטן מצד שני, יכולה גם היא להוביל לכאבים בצוואר ובגב.

 

  • חרדות ומתחים – אתם מרגישים שאתם בלחץ בזמן האחרון? חוששים לקראת משהו שמתקרב? חרדות ומתחים יכולים לגרום לשרירים שלנו להתכווץ במהלך השינה וכתוצאה מכך אנו נקום ביום למחרת עם כאבים בשכמות ובגב. על אף שלא מדובר על גורם פיזי אלא נפשי, יש דרכי התמודדות עם חרדות ומתחים שמשפיעים עלינו פיזית. יש דרכי תרגול שיכולים להפיג מתחים, יש תרגילי נשמות, אפשר לדבר עם חברה טובה או אשת מקצוע, יש הרבה מה לעשות ודווקא כאשר מדובר על תסמין נפשי חשוב להיוועץ עם אנשי מקצוע – נפש בריאה בגוף בריא ולהפך. 

 

טיפול עבור הפרעות שינה שריריםהפרעות שינה שרירים – טיפול אלטרנטיבי

רפואה משלימה יכולה להיות כלי מעולה להתמודדות עם כאבים בשרירים. אם אתם סובלים מהפרעות שינה מסיבה כלשהי, יש מספר טיפולים שיכולים לעזור לכם: הומאופתיה, שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור סיני ועוד. רפואה משלימה מסייעת בריפוי בדרכים אלטרנטיביות שאינן כוללות טיפולים כירורגיים ולרוב גם ללא טיפולים תרופתיים. הרפואה האלטרנטיבית מתבססת על רפואה עתיקה באמצעות לחיצה על נקודות שונות בגוף. רפואה משלימה תומכת בחיזוק המערכת החיסונית שלכם והיא נחשבת למבין הרפואות העתיקות היעילות והפופולריות ביותר. כמו כן, רפואה משלימה מעניקה טיפולים מתאימים אל הפרעות שינה שרירים. 

טיפול עבור הפרעות שינה שרירים

אנו ממליצים להגיע לייעוץ רפואי כדי לשלול בעיות רפואיות הקשורות במחסור בוויטמינים כאלה ואחרים או חלילה מחלות אחרות. בכדי להקל על עצמכם עוד לפני פגישה עם רופא יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי לקום רעננים יותר. שמירה על פעילות גופנית מתונה כאורח חיים גורם לשרירים שלכם להיות חמים יותר, תזונה נכונה יכולה להעניק לכם את המחסור שיש לכם ואנו ממליצים בכל יותר להתחיל את הבוקר עם מתיחות. לתרגילים מתיחות יש השפעה ענקית על איך היום שלכם יראה. תרגילי מתיחות יכולים למנוע ולהקל על התכווצויות שרירים. מומלץ לבצע מתיחות לפני השינה וברגע בו אתם קמים בבוקר. פעילות גופנית וגם מתיחות משפרות את זרימת הדם שלכם לרגליים ובכך למנוע התכווצות. 

לפעילות פיזית יש השפעה טובה גם על מי שחווה כאבי שרירים והתכווצויות בשל חרדות ומתחים. פעילות גופנית ידועה בתור מפיגת מתח ובכך היא מונעת גם עייפות, עצבנות ועוד. שמירה על פעילות גופנית ולאו דווקא פעילות גופנית בעצימות גבוהה יכולה לפתור לכם הרבה כאבי שרירים ובעיות נוספות. 

 

ייעוץ רפואי 

אם אתם חווים התכווצויות שרירים ושרירים תפוסים כאשר אתם קמים בבוקר באופן רציף שאינו עובר, זה הזמן שלכם להגיע לייעוץ רפואי. המטרה של ייעוץ רפואי היא לשלול בעיות בריאותיות חמורות על ידי מספר בדיקות שגרתיות שיכולות לכלול גם צילומי CT ורנטגן. בהתאם לכך, תקבלו את מהרופא המטפל את הדרך הנכונה להימנע מהתכווצויות שרירים ושרירים תפוסים בבוקר וכמו כן, לדעת מה הסיבה לכך. במקרים מסוימים מטופלים יקבלו גם טיפולים תרופתיים להשלמת חוסרים כמו תוספי תזונה. אם אתם סובלים פעם אחר פעם מכאבי שרירים, אל תהיו שאננים והגיעו לבדוק מהם הגורמים לכך, אין סיבה שתסבלו ותשנו לא טוב לילה אחר לילה. 

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ