אילו תרופות סבתא עוזרות להזעת יתר?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

תרופות סבתא להזעת יתרהזעת יתר היא בעיה נפוצה יחסית, המובילה לבושה וחוסר נוחות בקרב הסובלים ממנה. היא מתבטאת בפעילות יתר של בלוטות הזיעה, ללא תלות במזג אוויר חם או בפעילות גופנית מוגברת.

אנשים שסובלים מהזעת יתר, סובלים מכך לכל אורך היום, גם כאשר הם נמצאים בתנאים נוחים יחסית, כמו משרד או חדר ממוזג. הזעת היתר עלולה להתבטא בבית השחי, עורף, ידיים ופנים, מפשעה ואזורי המחשוף.

היא גורמת, פעמים רבות, לכתמים נראים על גבי חלקי הלבוש השונים או לתחושה בלתי נעימה ומיוזעת באופן כללי. תסמינים נוספים שעלולים להופיע עם הזעת היתר כתוצאה מריכוזי נתרן גבוהים, הם ריחות לוואי לא נעימים וגירוי העור עד כדי גרד, אדמומיות, שלפוחיות ונפיחות.

מעבר לכך, ישנם מצבים ספציפיים אשר עלולים להחריף את ההזעה, כדוגמת חוסר איזון הורמונלי במהלך הריונות או גיל המעבר, מחלות כרוניות כדוגמת סוכרת או פעילות יתר של בלוטת התריס ועוד.

הרפואה הקונבנציונלית אינה נותנת פתרונות מספקים לבעיה זו, ועל כן רבים מהמטופלים אשר סובלים מכך, פונים לתרופות סבתא, או לטיפולים אשר הוכיחו עצמם יעילים וטבעיים.

תרופות שנמצאות בכל מטבח

קיימות תרופות שמטרתן למנוע את מצבי הזעת היתר, כמו למשל מיץ עגבניות המומלץ לשתייה פעם ביום למשך שבוע. את מיץ העגבניות אפשר להפיק לבד, ולסחוט את הירק באופן טבעי. המלצה אחרת היא לגבי עירוב של חומץ תפוחים עם שתי כפיות דבש אשר יכול להילקח כשלוש פעמים ביום.

בנוסף, ההמלצה היא לשתות תה מרווה במטרה להרגיע את הגוף, וליצור מצב מאוזן יותר של אנרגיות. המרווה ידועה בתפקידה כמונעת הזעות יתר, ונחשבת כצמח בעל סגולות רפואיות ייחודיות. קיימים חומרים המיועדים למריחה על בית השחי או כל מקום אחר הסובל מהזעת יתר, כדוגמת תפוח אדמה פרוס, שיש לשפשף אותו באופן מקומי, עמילן תירס, סודה לשתייה או חצי לימון טרי.

בנוסף, מומלץ למרוח את הנוזלים המתקבלים מגירור לפת. מריחה זו יעילה במיוחד אם היא נעשית לאחר המקלחת, ובאופן יומיומי. מריחת פריטים אלה מייבשת את הזיעה, ומנסה לספוח את הריחות הלא נעימים. במקרה של גירוי האזור, יש להפסיק את הטיפול ולפנות לרופא המטפל.

שינויי תזונה לטיפול בהזעת יתר

כחלק מרפואת הסבתא המשלימה, ישנם המלצות גם לגבי התזונה. שינויים תזונתיים עשויים לשפר את איזון הגוף מבחינה אנרגתית, הורמונלית ובריאותית. למזיעיםתרופות סבתא להזעת יתר כדאי להמעיט בשתיית קפאין, להוריד את השימוש בתבלינים חריפים ומגרים, להימנע מאכילת אוכל מטוגן, להעשיר את הדיאטה בפירות וירקות, ובמיוחד הוספת פטרוזיליה, כורכום ומרווה באופן יומיומי למאכלים השונים.

ההנחה היא כי לפעמים ריח הזיעה נגרם ממאכל דומיננטי הנמצא בדיאטה, כמו למשל עמבה, שום או דגים. הורדת מרכיב זה, עשוי לפתור את הבעיה באופן חלקי ולפחות לשפר את איכות החיים. יש גם להעדיף שתיית מים על פני נוזלים אחרים, כחלק משמירה על איזון הגוף.

מרפאים מתחום הרפואה האלטרנטיבית סבורים שהזעת יתר מתרחשת כתוצאה מחוסר איזון בין המאכלים החמים והקרים אשר הגוף צורך, ובפעילות יתר של מערכת העיכול.לכן, יש להעדיף אוכל פשוט, אשר יכול להתעכל מהר וללא בעיות מיוחדות. כמו כן, ישנן חליטות תה אשר נמצאו יעילות למריחה, כמו למשל חליטת עץ אלון, מרווה, תימין ועץ הברוש.

צמחים אלו ידועים ביעילותם, והם ניתנים לקניה בבתי מרקחת טבעיים, אשר מאמינים ברפואה המשלימה והאלטרנטיבית, ומעודדים שימוש בתכשירים טבעיים, אשר לא מערבים חומרים כימיים או תערובות זרות לגוף.

אולי יעניין אותך גם:

סובלים מהזעת יתר ומהכתמים שהיא מותירה על הבגדים? אולי המוצר הזה יעזור לכם

בקרוב: השתלת חיידקי שחי למניעת זיעה

טיפול הומואופתי להזעת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ