עובדות מפתיעות שלא ידעתם על הזעה

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

היא מלווה אותנו כל הזמן, גם בחורף וגם בקיץ. היא חשובה לכך שגופנו יתקרר ולמרות זאת אנחנו לא אוהבים אתה ועושים כל מאמץ להעלים אותה או לפחות עקבות שהיא יוצרת. מדובר על זיעה, כן, אותו נוזל שיוצר את הריח שבגללו לא נשמח לנסוע בעמידה באוטובוס בקיץ כשסביבנו נוסעים עומדים אחרים… עם זאת, יש הרבה סטיגמות על הזיעה ויצא לה שם רע מאוד ולא לגמרי בצדק.

הידעתם? לפניכם כמה עובדות מעניינות מאוד על זיעה:

עובדות מפתיעות שלא ידעתם על הזעה

  • זאת לא הזיעה אשמה, זה החיידקים: אמנם יש לזיעה קשר לריח הלא נעים אבל הוא לא נובע ממנה עצמה. לזיעה כשלעצמה אין ריח. הזיעה מגיעה מהבלוטות האפוקריניות וחיידקים על גבי העור שלנו מפרקים את נוזל הזיעה לחומצות שומן. הערבוב של הנוזל עם החיידקים הוא זה שיוצר את הריח. קראו עוד על: מהי זיעה וכיצד היא מתרחשת.
  • לא רק אימונים גורמים להזעה: אימון או הוצאת אנרגיה באופן כללי מחממים את הגוף וגורמים לו לקרר את עצמו באמצעות הזעה. ישנם גורמים נוספים שמעלים את טמפרטורת הגוף ולכן גורמים להזעה (אך בלי לשרוף קלוריות…) כמו שתיית אלכוהול, צריכת סמים ואכילת בשר.
  • מזון משפיע על סוג הריח שנוצר: לא רק שיש מזונות שמגבירים את כמות ההזעה, כמו בשר שהגוף משקיע אנרגיה בעיכולו ולכן זקוק לקירור, למזון יש השפעה גם על סוג הריח. חומרי לוואי שישנם במזונות שונים מופרשים החוצה יחד עם הזיעה וכך משפיעים על הריח. כך, ריח הזיעה של שום ובצל למשל הוא חריף יותר בגלל הגופרית שמופרשת. כך גם ברוקולי, כרוב, כרוב ניצנים וירקות נוספים המכילים גופרית. קראו אילו עוד מאכלים יגרמו לכם להזיע.
  • כמות הזיעה לא קשורה למינו של האדם: במשך שנים היתה סטיגמה שגברים מזיעים יותר מנשים. בשנים האחרונות נמצא שהדבר לא נכון. כמות הזיעה קשורה לגודל הגוף ולא למינו של אדם. כיוון שבמקרים רבים גברים גדולי גוף יותר מנשים, נדבק להם גם התואר המפוקפק של מזיעים יותר. יתכן שגם אורח חיים פעיל יותר ועבודות פיזיות שאפיינו גברים במשך שנים וגרמו מן הסתם להזעה רבה יותר יצרו מחשבה מוטעית זו. קראו את המחקר שבדק האם נשים מזיעות יותר מגברים?
  • הפרס הגדול: אין ריח מבית השחי: כן, מסתבר שזה קיים ויש אנשים שזכו בפרס הזה. הפרס מגיע בצורת גן נדיר שנקרא ABCC11 זהו גן שנמצא בעיקר בקרב נשים ממזרח אסיה ולא אצל לבנים או אפריקאים אז בישראל הדבר נדיר ביותר.
  • לקעקועים יש השפעה על כמות הזיעה: במחקר חדש נמצא שישנו קשר בין קעקוע לבין כמות ומליחות ההזעה. השפעתו של קעקוע קטן אחד תהיה זניחה אך השפעתו של קעקוע גדול או מספר רב של קעקועים בגודל קטן או בינוני יכולה כבר להיות משמעותית יותר. חדירת מחט הקעקוע דרך האפידרמיס, השכבה העליונה של העור אל תוך הדרמיס, השכבה העמוקה שלו בה נמצאות גם בלוטות הזיעה, כנראה גורמת להשפעות שונות שיש עדיין להמשיך ולחקור את מהותן. נמצא שלמערכת החיסון המזהה את דיו הקעקוע כחומר זר ישנו חלק בשינויים שנמצאו בהרכב וכמות הזיעה.
  • הזעת יתר – ראשונית או משנית: ישנם אנשים שיסבלו מהזעת יתר לעומת אחרים. היא קורית בעקבות תגובת יתר של בלוטות הזיעה לפעילות עצבית. גם כאן ניתן לחלק את התופעה לשניים: הזעת יתר מקומית ראשונית: באה לידי ביטוי בהזעה סימטרית במקומות מסוימים, למשל שתי כפות הידיים, בתי השחי או צידי הפנים באותה מידה. ישנה גם הזעת יתר כללית משנית שיכולה להיות תופעת לוואי של גורם ראשוני כמו נטילת תרופות מסוימות, מצבים רפואיים מסוימים ועוד.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ