טיפול כירורגי להזעת יתר: ניתוק עצבים – סימפתקטומיה

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

טיפול כירורגי להזעת יתר - סימפתקטומיהמקרים קשים של הזעת יתר עלולים לגרום לסבל רב, ולפגיעה ניכרת באיכות החיים. במקרים בהם הטיפול השמרני בהזעת יתר לא מועיל, ניתן לפנות לטיפול כירורגי להזעת יתר אשר בדרך כל עוזר לפתור את הבעיה.

חשוב לזכור שיש לשקול את ביצוע הניתוח רק לאחר שטיפולים אחרים, כמו אלומיניום כלוריד, בוטוקס או יונטופורזיס לא הניבו תוצאות מספקות, ולא לשכוח את תופעות הלוואי השונות העלולות להופיע לאחר הפעולה הכירורגית.

המטרה: ניתוק העצבים הגורמים להזעת יתר

טיפול כירורגי להזעת יתר, הנקרא גם סימפתקטומיה, הוא ניתוח המתבצע בהרדמה כללית, ובמהלכו מנתקים חלק מהעצבים הסימפתטיים הגורמים להזעת יתר.

במהלך הניתוח, נכנסים אל בית החזה דרך שני חתכים קטנים, ובאמצעות מכשור מתקדמים מגיעים אל העצב ומנתקים ממנו חלקים. מדובר בניתוח פשוט יחסית, אשר בדרך כלל גורם לתוצאות חיוביות ועוזר מאוד להפחית את הזעת היתר.

איך הניתוח עוזר להזעת היתר?

הגורם העיקרי והחשוב ביותר להזעת יתר הוא הפעלה של המערכת הסימפתטית – אחת מזרועות מערכת העצבים אשר מופעלת בעיקר במצבים של סטרס והתרגשות וגורמת להפעלה ביתר של כל מערכות הגוף. ההפעלה הסימפתטית גורמת לשחרור אדרנלין, עליה בדופק ובלחץ הדם, הגברת קצב הנשימה ולשינויים נוספים בהפעלת מערכות שונות בגוף. בין היתר, המערכת הסימפתטית גורמת להפעלה מוגברת של בלוטות הזיעה, אשר גורמת כמובן להזעה מוגברת.

אצל אנשים הסובלים מהזעת יתר, העצבים המפעילים את בלוטות הזיעה מופעלים באופן מוגזם. במקרים רבים הסיבה לכך אינה ברורה, וככל הנראה קיים קשר סביבתי או תורשתי, אבל מניעת ההפעלה העצבית המוגזמת עוזרת מאוד להפחתת הזיעה.

בניתוח סימפתקטומיה, מסירים הכירורגים חלקים קטנים מהעצבים האחראים על עצבוב בלוטות הזיעה, ובכך מפחיתים את הפרשת הזיעה מהבלוטות. עצבים אלה, השייכים למערכת הסימפתטית נמצאים בשרשרת בבית החזה ולכן העבודה עליהם מתבצעת כמובן דרך בית החזה.

תופעות לוואי וסיבוכים בזמן טיפול כירורגי להזעת יתר

בדומה לפעולות פולשניות אחרות, גם הניתוח לטיפול בהזעת היתר כולל תופעות לוואי שונות אשר חשוב להכיר אותם לפני ביצוע הניתוח. למרות שמדובר בניתוח קל אשר ייעודו אסתטי, הוא מגביר את הסיכון לתופעות לוואי שונות הכוללות:טיפול כירורגי להזעת יתר

הזעת יתר

באופן אירוני, אחת מתופעות הלוואי החשובות ביותר של הניתוח היא הזעת יתר. במקרים רבים, לאחר ביצוע הניתוח הגוף "חש" בירידה בכמות הזיעה המופרשת ומפצה על כך על ידי הזעה במקומות אחרים. מדובר בתופעה שכיחה מאוד המופיעה אצל רוב המטופלים, אשר סובלים מהזעה במקומות אחרים ברמה קלה.

בנוסף, מטופלים רבים מתלוננים על הזעת יתר בפנים לאחר האוכל. למרות תופעת הלוואי המפתיעה, המצב הנוכחי עדיין נחשב לעדיף על המצב שהיה לפני ביצוע הניתוח.

"הזעת פנטום" – תופעת לוואי נפוצה מאוד, בה המטופלים חשים שהם עומדים להזיע (למרות שאינם באמת מזיעים). מדובר בתופעה אשר פוחתת בהדרגה עם הזמן ולאחר שהמטופלים מתרגלים לניתוח ולתוצאותיו.

תופעות לוואי נוספות – תופעות לוואי נדירות יותר המופיעות לאחר הניתוח הן רגישות יתר לקור, תלונות על שינויים בטעם ובריח ויובש.

למי מתאים טיפול כירורגי להזעת יתר?

טיפול כירורגי להזעת יתר או ניתוח סימפתקטומיה לטיפול בהזעת יתר מתאים במקרים הבאים:

לא מומלץ לטיפול בהזעת יתר ברגליים

בעוד הניתוח מתאים מאוד לאנשים הסובלים מהזעת יתר בידיים, טיפול כירורגי להזעת יתר ברגליים אינו מומלץ מכיוון שעלול לפגוע בתפקוד המיני.

במהלך הטיפול בעצבים האחראים על בלוטות הזיעה ברגליים עלולים להיפגע עצבים הקשורים למערכת המין, ולכן טיפול זה לא מומלץ כאשר מדובר בפלג הגוף התחתון.

הזעת יתר ללא סיבה ידועה – אנשים המזיעים כתוצאה ממחלות רקע שונות או מסיבות רפואיות אחרות לא מתאימים כמובן לביצוע הניתוח.

 

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ