ניתוח הזעת יתר ברגליים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ניתוח הזעת יתר ברגלייםהזעת יתר היא נפוצה בקרב אנשים רבים, חלקם אינם מודעים לכך, חלקם מסתירים את הזיעה באמצעות תכשירים שונים, חולצות בהירות, נעליים סגורות ועוד. עם זאת, יש דרך להתמודד עם הזעת יתר, בין אם מדובר על הזעת יתר בכפות הידיים, הרגליים, בבית השחי וכן הלאה. ניתוח הזעת יתר ברגליים נחשב לפתרון יעיל ומהיר שלאחריו המנותח כבר לא יחווה תסמינים של הזעת יתר. 

 

מה ההבדל בין הזעה להזעת יתר?

כולנו מזיעים, במיוחד בעת מאמץ ובעונות החמות. הזעה היא המנגנון של הגוף לקרר את עצמו, ללא הזעה לא היינו יכולים לשרוד. מצד שני, הזעת יתר היא פעילות מוגברת של בלוטות הזיעה ולעיתים שלא כצורך עקב קבלת מסר לוקה של מערכת העצבים. הזעת יתר יכולה להופיע בזמנים שונים, אפילו בבית כאשר אתם נמצאים במזגן. הזעת יתר יכולה להוביל לבושה רבה בקרב הסובלים, חוסר נוחות, דימוי עצמי נמוך, ביטחון עצמי ירוד עם בן או בת הזוג והימנעות ממפגשים חברתיים. הזעת יתר ברגליים נפוצה בעיקר בכפות הרגליים, אך יכולה להופיע גם בין השוק לירך, בדומה לאזור בית השחי. הזעת יתר היא הזעה מקומית, היא יכולה להופיע בכפות הרגליים, כפות הידיים, במצח, בבטן, בגב, בישבן וכן הלאה. 

קראו עוד: איך להתמודד עם הזעת יתר בידיים וברגליים?

טיפולים להזעת יתר ברגליים

בכל תחום רפואי המוצא האחרון הוא ניתוח, הסיבה לכך היא שפלישה למערכת הגוף אינה העדפה של הרופאים. עם זאת, יש מקרים בהם אין מנוס מהתערבות כירורגית. כלל המטופלים המגיעים לניתוח הזעת יתר ברגליים מגיעים לאחר שניסו טיפולים שונים. ריכזנו עבורכם את כל הטיפולים להזעת יתר ברגליים:

  1. תכשירים וקרמים – הדרך בה רוב הסובלים מהזעת יתר ברגליים מתחילים היא באמצעות תכשירים ייחודיים אשר תפקידם למנוע הזעת יתר בכפות רגליים. את התכשירים מורחים על רגל נקייה, בדרך כלל לפני השינה ולאחר מקלחת.
  2. גלי חשמל – טיפול בגלים חשמליים (Iontophoresis) היא טיפול שיכול להיות מבוצע במרפאה או בבית המטופל. בתהליך זה מכניסים את כפות הרגליים לגיגית במים אשר שם יש מכשיר ייעודי שניתן לרכוש ברשתות הפארם ובמכונים ייעודיים. גלי הגלי מגיעים אל הרקמות ותורמים בהפחתת הזעה עד למיגור מוחלט של הזעת יתר. יש לבצע את הטיפול בהתחלה בין פעמיים ל-4 פעמים בשבוע, לאחר שבוע ניתן להוריד את כמות הטיפולים עד לרמה של אחת לחודש. 
  3. תמיסות – ישנן תמיסות ייחודיות אשר מחייבות מרשם רופא. התמיסות מכילות אלומיניום כלוריד אשר חוסם את בלוטות הזיעה ומונעות הזעה ברגליים. החיסרון הוא שיש להשתמש בתמיסות על בסיס יומי והאפקט הוא לטווח הקצר בלבד. 
  4. בוטוקס – הזרקת בוטוקס הוא תהליך בו מוזרק אל השכבה התת עורית חומר אשר מגרה את בלוטת הזיעה ומונע ייצור זיעה. החיסרון הוא שיש לבצע את ההזרקה בכל 4 עד שמונה חודשים, עלות כל טיפול הוא מעל 2,000 ש"ח.

 

איך מתבצע ניתוח הזעת יתר ברגליים?

תהליך ניתוח הזעת יתר ברגליים עובד על ידי ביצוע שני חתכים בבית השחי, לשני החתכים מכניסים שני צינורות אשר על אחד מהם מצלמה ומכשיר ייעודי לכריתת העצבים הסימפתטית בבית החזה. שמו של הניתוח במונחים רפואיים הוא סימפטקטומיה. בעבר הניתוח היה מורכב יותר והיה כולל את פתיחת בית החזה, אבל היום הניתוח הוא פשוט, אורך כשעה אך עדיין מתבצע בהרדמה כללית של המטופל. היתרון של ביצוע ניתוח הזעת יתר ברגליים הוא התוצאה המיידית ואחוזי הצלחה גבוהים. 

טרם הניתוח יש לבצע בדיקות מקיפות כדי לבדוק את כשירותו של המטופל לעבור את הניתוח. הבדיקות כוללות את הדברים הבאים: ספירת דם, בדיקות דם, תפקודי קרישה, צילום של בית החזה וא.ק.ג לאנשים מעל גיל 40. לא כל אדם כשיר לעבור את הניתוח, אנשים הסובלים ממחלות שונות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, עודף משקל ועוד אינם כשירים לעבור את הניתוח. יום לפני הניתוח יש להגיע לאשפוז, על המטופל להיות בצום של כ-12 שעות (יש לוודא מול המרפאה), משך זמן הטיפול הוא כשעה עד שעה וחצי. לאחר הטיפול יישאר המטופל באשפוז למשך 24 שעות ולאחר מכן ישוחרר הביתה. המעקב אחרי המטופל נמשך כשנתיים, הבדיקות הן בדיקות שגרתיות ויש לבצע צילום בית חזה גם לאחר הניתוח. 

הזעת יתר מפצה

אחוזי ההצלחה בקרב מנותחים להזעת יתר ברגליים הינם גבוהים ועומדים על למעלה מ-90% ללא תופעות לוואי. עם זאת, קיימת תופעת לוואי אחת שנמצאת בשכיחות של כ-2% והיא הזעת יתר מפצה. הזעת יתר מפצה היא הזעה במקומות אחרים (הזעת יתר) לאחר הניתוח. הזעת יתר יכולה להופיע בפנים, בגב, בבטן ועוד. לרוב מצב זה אינו קורה ואם הוא מתרחש זה לתקופה זמנית, לעיתים גם לצמיתות. 

 

למה גורמת הזעת יתר ברגליים?

הזעת יתר ברגליים מלבד לבושה יכולה לגרום למצבים בריאותיים שונים. זיעה ברגליים יכולה להוביל לשפשפת חוזרת, פריחה, גירוי וכאבים. ייתכן ונשים יחוו הזעת יתר ברגליים יותר מאשר גברים עקב שינויים הורמונליים או חוסר איזון הורמונלי עקב הריון, הפסקת וסת, אמצעי מניעה, רמות נמוכות של דם בסוכר, פעילות יתר של בלוטת תריס, היסטוריה משפחתית ועוד. כמו כן, גם גברים נמצאים בשכיחות גבוהה להזעת יתר עקב תסמינים שונים כמו השמנה, חרדה ומתח, היסטוריה משפחתית, נטילת תרופות מסוימות כמו תרופות נגד דיכאון, מיגרנה, סוכרת וחוסר איזון הורמונלי. 

 

בכדי לאבחן את מקור הבעיה יש לגשת למומחה להזעת יתר. ניתן לנסות תכשירים שונים במרשם רופא, אך לרוב כאשר מדובר על הזעת יתר חמורה הגוף דוחה את אותם תכשירים, הם יכולים לעבוד באופן זמני. אם אתם מחפשים פתרון לצמיתות ניתוח הזעת יתר ברגליים הוא הפתרון עבורכם. 

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ