ניתוח הזעת יתר בידיים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ניתוח הזעת יתר בידייםזיעה היא הפרשה של נוזלים מבלוטות הזיעה. המטרה של זיעה היא לצנן את הגוף, מדובר על מנגנון הגנה שבלעדיו לא נוכל להתקיים. זיעה יכולה להופיע כתוצאה מפעילות גופנית, זיהום, עלייה בחום הגוף, לחץ נפשי, כאבים, מתח ואף תרופות מסוימות. עם זאת, קיימים גם מקרים של הזעת יתר, הזעת יתר יכולה להופיע באזורים שונים בגוף, באופן נקודתי או באופן לא נקודתי. סובלים מהזעת יתר בידיים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהי הזעת יתר בידיים?

הזעת יתר בידיים היא הזעה בלתי נשלטת בידיים או כפות הידיים. מדובר על מצב רפואי אשר מבעד להשלכות בריאותיות יש לו השלכות כמו מבוכה, חוסר ביטחון, הגברת לחץ, הימנעות מסיטואציות חברתיות, הימנעות ממגע פיזי וכן הלאה. הזעת יתר בכפות הידיים מופיעה ללא קשר לחום ופעילות גופנית, ההזעה יכולה להיות אפילו לכדי טפטוף. יש דרכי התמודדות שאינם כירורגיים כאשר מדובר על הזעת יתר בבית השחי לדוגמא, כי המקום הוא לא חשוף וניתן להשתמש בפדים ייעודיים אשר הם סופגים את הזיעה. כאשר הזעת יתר מופיעה בכפות הידיים המצב הוא הרבה יותר מורכב והסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים חווים בושה עצומה. במקרים כאלה ניתן להיעזר בטיפולים ותכשירים שונים, כמו כן גם ניתוח הזעת יתר בידיים נחשב ליעיל. 

האם יש לכם הזעת יתר בידיים?

לא כל פעם שאתם מזיעים מדובר על הזעת יתר. יש מקרים בהם לגיטימי שתזיעו בכפות הידיים, זיעה יכולה לנבוע עקב לחץ, חרדה, מאמץ וסביבה חמה. הזעת יתר מצד שני היא הרבה יותר מסיבית ומתרחשת במקרים שהאדם אינו שרוי תחת לחץ, נמצא אפילו במזגן ועדיין הזעת יתר יכולה להופיע. הזעת יתר יכולה להצביע על מצב בריאותי חמור, כאשר הזיעה מלווה בסחרחורות, כאבים בחזה ובחילות יש לפנות במיידי לרופא. כמו כן, כאשר זיעה משבשת לכם את שגרת היום כנראה שמדובר על הזעת יתר ובמקרים כאלה יש לפנות לקבלת מענה רפואי ממכון המתמחה בטיפולים בהזעת יתר. הזיעה יכולה להופיע במהלך היום, בסביבת אנשים, בלילה ובכל מקום. 

 

מהם הגורמים להזעת יתר בכפות הידיים?

הזעה היא מנגנון של הגוף לקרר את עצמו, הזעת יתר מתרחשת כאשר מערכת העצבים מפעילה את בלוטות הזיעה ללא שום קשר לטמפרטורת הגוף. הזעת יתר היא לרוב נקודתית, זאת אומרת שמי שחווה הזעת יתר יחווה הזעה במקום מסוים ולא בכל הגוף כולו. הגורמים להזעת יתר אינם ידועים עדיין לגמרי, אך סביר להניח שיש מרכיב תורשתי ויש השפעה גדולה לנפש. הזעת יתר יכולה לנבוע גם ממצב רפואי, אך אלו מקרים יותר נדירים. במקרים מסוימים מי שסובל מהזעת יתר יכול להיות חולה סוכרת, גיל המעבר, אדם בעל בעיות בבלוטת התריס, סוגים מסוימים של סרטן, התקף לב, מחלות לב, סוכר נמוך, זיהומים והפרעות במערכת העצבים. 

בנוסף, יש מקרים בהם הזעת יתר נובעת מנטילת תרופות מסוימות אשר אחת מתופעות הלוואי שלהן היא הזעת יתר. עם זאת, אנחנו רואים אנשים הסובלים מהזעת יתר ומתמודדים עם הפרעות נפשיות כמו חרדות, OCD ועוד. סביר להניח שיש הקשר מסוימים מכיוון שהנפש משפיעה על הגוף ולהפך, עם זאת, דבר אינו מוכח בצורה משמעית. מה שכן מוכח הוא שהזעת יתר היא בעלת השפעות חברתיות ורגשיות, במיוחד כאשר הזעת יתר באה לידי ביטוי בידיים דביקות, בגדים נוטפי זיעה, אלו הם מצבים מביכים אשר משפיעים על הסובל בהשגת מטרותיו. 

ניתוח הזעת יתר בידיים – על הניתוח

ניתוח הזעת יתר בידיים הינו ניתוח שנמשך כשעה עד שעה וחצי, הוא נעשה במכון או בית חולים ייעודי אשר מתמחה בניתוחים להזעת יתר. כיום יש עוד טיפולים אלטרנטיביים לניתוח, אך רק לאחר אבחון ניתן לבדוק האם ניתוח הוא הפתרון או שמא אפשר לבחור בטיפול שאינו כולל התערבות כירורגית. במהלך הניתוח המנתח מבצע שני חתכים קטנים ליד בית השחי, אל החתכים מכניסים שני צינורות כאשר אחד הצינורות נושא מצלמה ובעל מכשיר אשר חותך את העצבים באזור החזה העליון. העצבים אותם חותך המנתח אלו הם עצבים אשר מפעילים את בלוטות הזיעה בכפות הידיים ובית השחי. אחוזי ההצלחה גבוהים בקרב ניתוח זה, ואילו אצל אחוז בודד מתפתחים סימנים חוזרים של הזעת יתר במקומות אחרים – הזעת יתר מפצה. הזעת יתר מפצה יכולה להיעלם עם הזמן, להימשך לתקופה ארוכה או להישאר לצמיתות. 

 

האם אתם צריכים לעבור ניתוח?

ניתוח הזעת יתר בידיים אינו מתאים לכל אחד, אלא רק לאנשים אשר ניסו להיפטר מהתופעה באמצעות טיפולים טבעיים, טיפולים תרופתיים, תכשירים, שינויי תזונה וכן הלאה. כמו כן, אחד הפתרונות של הזעת יתר הוא גם הזרקת בוטוקס. ניתוח להסרת בלוטות הזיעה הוא ניתוח אשר מתאים למי שסובל מהזעת יתר ממוקדת, אינו בעל עודף משקל, ללא מחלות רקע קשות, היעדר הזעה במהלך השינה. הניתוח מבוצע רק לאחר שהמטופל עבר בדיקות רפואיות של כירורג חזה, ולאחר קבלת אישור שהוא כשיר לעבור את הניתוח. 

טרם הניתוח יש לעבור ספרית דם, צילום חזה, א.ק.ג לפני הניתוח לבני 40 ומעלה, בדיקת תפקודי בלוטת התריס ובדיקות דם רלוונטיות. לאחר הניתוח יישאר המטופל במעקב למשך כשנתיים כדי לראות את השיפור החל או תופעות לוואי המחייבות מענה רפואי. נוכל לראות את הפסקת הזיעה כבר מיד לאחר הניתוח או לאחר השחרור מהאשפוז שלאחר הניתוח. לאחר הניתוח יש להישאר במנוחה למשך מספר ימים, כשבועיים. עלויות הניתוח והמקום בו מבוצע הניתוח הוא בהתאם לבחירת המטופל. יש להכיר את המכונים המעניקים שירות זה, הסמכה, תחומי התמחות ושירות הניתן במקום.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ