ממה נגרם הזעת יתר בידיים?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

קרה לכם שאתם לחוצים לפני פגישה חשובה, ואתם מזיעים בידיים? או שקרה לכם שאתם לפני מבחן חשוב והתחלתם להזיע לפני תחילת המבחן? סימן שאתם סובלים מהזעת יתר ידיים. במידה ואתם מחפשים פתרון לבעיה שלכם, הגעתם למקום הנכון! מאמר זה יסקור את כל המידע הרלוונטי לטיפול בבעיית הזעת היתר בידיים.

מהם הגורמים להזעת יתר בכפות הידיים?

הזעת יתר בידיים עלולה להיות בעיה מציקה ומתסכלת, ויכולה לשבש אף את התפקוד היומיומי. תדירותה משתנה מאדם לאדם, אדםהזעת יתר בידיים עלולה להיות בעיה מציקה ומתסכלת, ויכולה לשבש אף את התפקוד היומיומי. תדירותה משתנה מאדם לאדם, אדם אחד יכול לסבול ברמה יומיומית ולשני יכול לסבול ברמה פחותה או תקופתית. אחד יכול לסבול ברמה יומיומית ולשני יכול לסבול ברמה פחותה או תקופתית.

זה קורה עקב גורמים מסוימים המציתים את הגוף להפריש כמות זיעה מוגברת.
להלן כל הגורמים:

  • גורמים נפשיים – מצבי חרדה או סטרס החוזרים ונשנים נצברים לאורך זמן והופכים למתחים נפשיים. מתחים עלולים לגרום להפרשת זיעה בכמות מוגברת בכפות הידיים. לא רק מתחים שנוצרו עקב חרדה או לחץ גורמים להזעת יתר, אלא גם הפרעות נפשיות אחרות.
  • תזונה לקויה – הרגלי אכילה שגויים, ועודף משקל עלולים לגרום להופעת הזעת יתר. הרגל נוסף שלילי הוא עישון וזאת על שלל הרעלים השונים שיש בו הנכנסים לפה שלנו.
  • בעיות רפואיות – מחלות כמו: לוקמיה, בעיות בתפקוד של בלוטת התריס ועוד. כמובן, גם חלק מהתרופות שאתם נוטלים עלולות לגרום להזעת יתר. לכן, כדי להיוועץ עם רופא.

מי שסובל מהזעת יתר חווים פגיעה בכל היבטי החיים – האישיים, החברתיים והתעסוקתיים. הזעת בצורה חרגיה בכפות הידיים עלול להתקשות בביצוע פעולות פשוטות כמו: לחיצת ידיים בפגישה עסקית, החלפת נורה שנשרפה בבית או להחזיק חפצים קטנים.

בחנו את עצמכם: האם אתם סובלים מהזעת יתר בידיים?

בשביל לדעת האם אתם סובלים מהזעת יתר בידיים, הבאנו עבורכם מספר שאלות שיעזרו לכם להבין האם אתם סובלים או לא. במידההזעת יתר בידיים ורוב התשובות שלכם חיוביות, זה סימן המעיד על כך שאתם סובלים מהזעת יתר בידיים.
להלן השאלות שיעזרו לכם להבין האם סובלים מהזעת יתר:

  1. האם כאשר אתם עומדים להיכנס לדיון חשוב האם את לחוצים ללחוץ למישהו את היד?
  2. האם אתם משתמשים מיותר מכמה פעמים ביום בדיאודורנט?
  3. האם אתם סובלים מזיעה גם בחודשים שהם לא קיץ?
  4. האם בתיק שלכם יש קרם ידיים קבוע בתיק?
  5. האם אזור הידיים הוא האזור שבו אתם מזיעים הכי הרבה?

חשוב להבהיר כי שאלות אלו לא מחליפות ייעוץ רפואי, אלא באות לתת לכם מודעות לתופעות שקורות עקב הזעת יתר. אם אתם אכן סובלים מהזעת יתר מומלץ לפנות לרופא על מנת שהוא יאבחן את הבעיה.

איך מתאימים טיפול של הזעת יתר בידיים?ממה נגרם הזעת יתר בידיים?

  • הזעה ממוקדת באזור מסויים בגוף – מדובר בסוג ההזעה השכיחה ביותר, המאופיינת בהופעת זיעה בידיים, והיא עלולה להיות מציקה מאוד.
  • הזעת יתר כללית – הזעת יתר כללית, היא הזעת יתר שמופיעה בכמה מקומות בגוף. היא תסמין הנלווה לבעיה רפואית שקיימת אצל האדם והוא אינו מודע אליה עוד.

במקרה של זיעה ממוקדת אזור, טיפול באמצעות הזרקות יכול להיות אידיאלי. הוא מחזיק מעמד עד כתקופה של שישה חודשים, ואינו מלווה בכאבים. וזו הסיבה שהוא לא מצריך להרדים את המקום. כל זאת ניתן לעשות רק לאחר אישור רופא מומחה ומיומן!

טיפולים מומלצים להזעת יתר בידיים

טיפולים נוגדי הזעת יתר

להזעת יתר בידיים מצויים מספר טיפולים שונים. הטיפול הנפוץ הוא טיפולים כנגד הזעת יתר שמבוססים על תרכובות אלומיניום. תרכובותאיך מתאימים טיפול של הזעת יתר בידיים? הזעה ממוקדת באזור מסויים בגוף - מדובר בסוג ההזעה השכיחה ביותר אלו עוזרות לחסום את בלוטות הזיעה, וכך הן מפחיתות את הזעה.

השימוש בטיפולים נוגדי הזעת יתר דורשים חזרה על מנת להשתמש בהם שוב. הם נותנים מענה זמני בלבד.

זריקות בוטוליניום

זריקות אלו אינן דורשות זמן החלמה. מזריקים אותן לאזור שבו המטופל סובל בעיקר. זהו הליך קצר, קטן ופולשני המאפשר הפחתה משמעותית בכמות זיעה.
בתחילת הטיפול שמים משחת אל חוש ומקררים את האזור על מנת להקל על הכאבים שעלולים להיווצר במהלך ההזרקות משום שהן כואבות במיוחד באזור הידיים.

חשוב לבחור רופא מתמחה בתחום הפלסטי ובעל ניסיון רב בשביל שהטיפול יבוצע ברמה הגבוהה ביותר.

זריקות בוטוקס

זריקות בוטוקס הן טיפול פופלארי למניעת הזעת יתר. זריקות בוטוקס מוזרקות באזור הידיים ואמורות לחסום את פעילות של בלוטות הזיעה בידיים. לאחר החסימה גם כמות הזיעה שמופרשת פוחתת. יש לציין כי טיפול בוטוקס שורד כחצי שנה, ולכן יש צורך לחדש אותו.

שימוש בקרמים יעודים

ישנם קרמים אשר תכננו אותם עבור ויסות פעולתן של בלוטות הזיעה בידיים, ולהפחית את הזיעה באזור זה.

תערובות צמחיות המשפיעות על המצב הנפשי

בעקבות הזעת היתר בידיים פתחו מספר תערובות צמחיות עבור בעיה זו. חלק משימוש בתרכובות אלה אפשר לרכוש ללא מרשם, וחלקן אפשר לרכוש ע"י התייעצות עם גורם מקצועי כמו: מטפל ברפואה משלימה.

הליכים כירורגים לדוגמת – ניתוח לשאיבת שומן או גירוד בבלוטת הזיעה

זהו הליך כירורגי שבו מבוצעים שאיבה או גירוד של בלוטות הזיעה מבית השחי. תוצאות הניתוח אינן יעילות ביחס להפחת שיעור הזיעההגורמים להזעת יתר בידיים וגם נשארת צלקות בגוף. הניתוח מצריך אשפוז יום לפני הניתוח והישארות באשפוז כמה ימים לאחר הניתוח. היתרון של הניתוח היא תוצאה לאורך זמן, אבל החיסרון הוא שאין הפחתה משמעותית ברמת ההזעה.

מחקר ייחודי שהיה בנושא ניתוחים להזעת יתר בידיים הוכיח כי ככל שגילו של המטופל צעיר יותר בעת ביצוע הניתוח כך סיכויי ההצלחה גדלים. בנוסף, המחקר גילה שביצוע ניתוח למטופל בגיל צעיר מפחיתה את הסיכויים להתפתחותן של תופעות לוואי.

מכשיר יונטופורזיס

זהו מכשיר שהמעביר זרם חשמלי לעור של הידיים וגורם להפחתה של כמות הזיעה שמופרשת. טיפול זה מחייב טיפול מתמשך של חזרה כמה פעמים בשבוע בשביל להשיג את התוצאה המיוחלת.

אז מה היה לנו?

למדנו שזוהי בעיה שמפריעה בכמה תחומים של האדם – האישיים, החברתיים והתעסוקתיים, וכי הזעת יתר בכפות הידיים נגרמת עקב לחצים נפשיים, תזונה לקויה ובעיות רפואיות. רמת הזיעה משתנה מאדם לאדם כמו התדירות שלה.

אם אתם חושדים שאתם סובלים מבעיה של הזעת יתר בידיים?
במאמר ציינו מגוון רחב של פתרונות. כל פתרון מתאים משתנה מאדם לאדם, אך ישנם טיפולים פחות מוצלחים ופחות מומלצים. לכן, לפני שאתם קובעים שאתם סובלים מהזעת יתר בידיים מומלץ להיבדק אצל רופא!

לחוצים מכך שאולי אתם סובלים מהבעיה, ומחפשים את החברה שתדע להכיל אתכם וגם לתת לכם את המענה המדויק שאתם צריכים?
הגעתם למקום הנכון, השאירו פרטים ואנחנו נשמח לחזור אילכם אליכם ולהתחיל תהליך יחדיו.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ