הזעת יתר בבית השחי

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר מבית השחי בית השחי הוא האזור הנפוץ והידוע ביותר בו מתבטאת הזעת היתר, ואנשים רבים ברחבי העולם משתמשים לכן בדאודורנטים ותכשירים אחרים על מנת להקל על התופעה.

הזיעה המופרשת מבית השחי היא בעלת ריח אופייני, אשר נוצר לאחר פירוק מרכיבי הזיעה על ידי חיידקים.

בלוטות הזיעה הנמצאות בבית השחי הן בלוטות אפוקריניות, אשר גורמות להפרשה סמיכה המכילה שומן וחלבונים, ומתפתחות בזמן גיל ההתבגרות, כך שהזעה מבית השחי אינה אופיינית בילדים.

פעילות מוגברת של בלוטות הזיעה

הזעה בבית השחי מופיעה בדרך כלל לאחר עליה בטמפרטורת הגוף או במצבי סטרס, שגורמים להפעלת בלוטות הזיעה ולהזעה מוגברת.

כמו כן, מכיוון שבית השחי מכיל כמות גדולה מאוד של בלוטות זיעה, כל מצב המעורר הזעה גורם להזעת יתר גם מבית השחי. הגורמים העיקריים להזעה בבית השחי הם:

פעילות גופנית פעילות גופנית גורמת לעלייה בחום הגוף ולכן להזעה מוגברת, המתבטאת גם כהזעת יתר בבית השחי.

חום – במדינת ישראל אנו כבר מורגלים לחום הרב והלחות המעיקה, אך אנשים רבים סובלים בגלל סיבה זו מהזעה מוגברת המתבטאת בעיקר כהזעה בבית השחי. כמו כן, לבישת בגדים חמים אשר אינה מתאימה לטמפרטורה החיצונית מעוררת גם כן הזעת יתר.

גיל המעבר מאופיין בגלי חום, אשר גורמים לעתים להזעת יתר בבית השחי.

חרדה – מצבים של חרדה וסטרס גורמים להפעלת מערכת העצבים הסימפטתית, הגורמת להפרשה מוגברת של זיעה. באופן כללי, המערכת הסימפטתית הופכת את כל מערכות הגוף לדרוכות ופעילות יותר (תגובה הנקראת גם Fight or Flight) ובין היתר להפרשת יתר של זיעה.

מצבים כללים המעודדים הזעה – מצבים כמו השמנה, היפרתיירואידיזם, שימוש בתרופות מסוגים שונים, שתיית אלכוהול ועישון מעוררים הזעה באופן כללי ובין היתר גם הזעת יתר בבית השחי.

כך מאבחנים הזעת יתר בבית השחי

תהליך אבחון הזעת יתר מבית השחי כוללת:הזעת יתר בבית השחי אצל נשים

היסטוריה רפואית ותלונות נוספות – קיימים מצבים רפואיים המתאפיינים בהזעה, וטיפול בהם יכול להפסיק את ההזעה והסימנים האחרים. בזמן התשאול, יושם דגש על הזעת לילה ואפיון ההזעה במטרה להעלות חשד למחלות רקע אחרות.

בדיקת דם – הזעת יתר מופיעה פעמים רבות כתוצאה מפעילות יתר של בלוטת התריס או היפוגליקמיה. אלה מצבים העלולים לסכן מערכות גוף אחרות וניתנים לטיפול ולכן חשוב מאוד לאבחן אותם בזמן.

סוגי טיפולים להזעת יתר בבית השחי

הטיפול בהזעה בבית השחי כולל:

אמצעי טיפול ומניעה ביתיים – חשוב מאוד להתאים את אורח החיים להזעת היתר. במקרים אלה מומלץ להשתמש באופן תדיר בדאודורנטים, ללבוש בגדים קלים (רצוי מנדפי זיעה) ולהשתמש בפדים ייעודיים לבית השחי. כמו כן, הפסקת עישון והימנעות מאלכוהול, ירידה במשקל והפחתת פעילויות המגבירות הזעה מומלצת על מנת להתמודד עם הבעיה.

אנטי פרספירנט במרשם רופא – אנשים הסובלים מההזעה ולא מצליחים להתמודד איתה באמצעות האמצעים הסטנדרטיים, יכולים לקבל מהרופא מרשם לתכשירים המכילים אלומיניום כלוריד ונחשבים ליעילים יותר במניעת זיעה.

הזרקת בוטולינום טוקסין טיפול זה מסייע לחסימת העצבים הגורמים להזעת היתר, ומתבצע על ידי רופא עור. האפקט של הזרקת הבוטוקס מחזיק מעמד מספר חודשים בלבד, ולאחר מכן יש לחדש את הטיפול על מנת להתמיד באפקט.

הסרת בלוטות הזיעה – במקרה של הזעה ממוקדת בבית השחי בלבד, קיים טיפול בו מסירים חלק מבלוטות הזיעה ובכך מפחיתים את ההזעה.

סימפטקתומיה – דרך נוספת לשתק את העצבים הגורמים להזעת היתר היא על ידי ניתוח בו מנתקים את העצבים המעצבבים את בלוטת הזיעה מהמערכת הסימפטתית. ניתוח זה יעיל במקרים של הזעה בבית השחי אך כולל תופעות לוואי מסוגים שונים.

הדרגות השונות בהן ניתן לסבול מהזעת יתר בבית השחי:

תופעה של הזעת יתר בבית השחי, מאפשרת לנו לבצע סוג של חלוקה הגיונית לפי רמות. הדרגה הראשונה, היא הדרגה הקלה ביותר של הזעת יתר בבית השחי, כאשר, הסובלים ממנה יתארו כי בסוג זיעה זו, הזיעה תופיע בעיקר באזור בית השחי, היא לא תראה לעין והיא אינה תפריע לתפקוד היום יומי של הסובלים ממנה. הדרגה השנייה של הזעת יתר בבית השחי, תאופיין בזיעה שתופיע במקומות שונים בגוף, כמו, כפות רגליים, בית השחי והפנים. כמו כן, זיעה מסוג זו תהיה ניכרת לעין ולרוב תופיע לאחר פעילות ספורטיבית מרובה. רמה זו מתחילה כבר לפגוע באיכות החיים ודורשת פעמים רבות התייחסות מקצועית וטיפול ראוי. הדרגה האחרונה של הזעת יתר בבית השחי, מאופיינת בהופעה שלה ללא כל קשר לסביבת הסובלים ממנה, היא תראה לעין, ובנוסף, תפריע לתפקוד היום יומי של הסובלים ממנה. בכל הרמות ניתן לטפל בבעיה, רק שחשוב מאוד להבין את המקור הגורם להופעה שלה לפני שבוחרים את הטיפול המתאים.

כיצד ניתן לדעת באיזה סוג טיפול עליכם לבחור?

על פי המלצת מומחים בנושא, כאשר מטפלים בהזעת יתר בבית השחי, חשוב להסתכל על המאפיינים האישיים של המטופל:

  • גיל המטופל – על פי מחקרים רבים שנעשו, הזעת יתר בבית השחי, מופיע לרוב אצל נערים בגיל ההתגברות. זאת בעקבות לחצים רבים שהם חווים בתור בני נוער, דבר הגורם לפעילות לא תקינה של בלוטת התריס והתבטאות של זה על ידי זיעה מרובה. כאשר מדובר במקרה מסוג זה חשוב לזכור, הזעת יתר אצל בני נוער היא דבר מאוד אופייני לגיל ההתבגרות, ועל כן, הוא עלול לחלוף עם הגיל.
  • מצב בריאותי – על מנת להתאים את הטיפול למטופל בצורה הטובה ביותר, חשוב להסתכל על מצבו הבריאותי של המטופל, זאת בעקבות, התרופות וההליכים המסובכים העלולים להתבצע בטיפול.
  • מצב כלכלי – לפני התחלת טיפול, עשו סקר שוק, השוו מחירים ובחרו את הטיפול המתאים ביותר למצבכם הכלכלי.
  • רמת ההזעה – יש לבחור את הטיפול בהתאם לדרגת החומרה של הבעיה.

ישנם מספר סוגי מזון שעלולים להגביר ולהחריף את ריח הזיעה

הריחות הנפלטים מגופנו מושפעים מאוד מהמזון אותו אנחנו מכניסים לגוף. בין אם מדובר בריח הפה והנשימה, בריח השתן והצואה וגם כמובן בריח הזיעה. ישנם מספר סוגי מזון הנחשבים כמגבירי זיעה. אבל כל גוף הוא שונה ולכן המלצתנו היא שתבדקו את הרשימה הזאת על עצמכם. יש השפעה גם כמובן לכמות הנצרכת ביחס למשקל הגוף

  1. קפאין – קפה מגביר את ייצור הזיעה גם בגלל היותו משקה חם וגם בגלל הקפאין. לא סתם אנשים שותים קפה כדי להתעורר. הוא ידוע כמי שממריץ את פעילות מערכת העצבים המרכזית ולכן גם גורם בין השאר להזעת יתר בבית השחי.
  2. מאכלים חריפים החומר שנמצא בתבלינים החריפים מגרה את קולטני העצבים הנמצאים בחלל הפה, בלשון ובחיך ולמעשה יוצר במוח תחושה של התחממות. כתוצאה מכך הגוף מתחיל להזיע. לכן, אם אתם סובלים מהזעת יתר בבית השחי, מומלץ לנסות להימנע או להפחית תיבול חריף מאוד. (לפחות בסיטואציות חברתיות או בכאלה שחשוב לכן לא להזיע מיד עם האכילה). ניתן לשלב אכילת חריף עם יוגורט מקרר כמנהג ההודים ולצמצם בכך את ההשפעה על הזעת היתר בבית השחי.
  3. אלכוהול אלכוהול מרחיב את כלי הדם ובכך מחמם את הגוף וגורם פעמים רבות ל – הזעת יתר בבית השחי. אם בכל זאת אתם מרגישים שאתם לא יכולים לוותר על משקאות אלכוהוליים, כדאי לבחור כאלה עם רמות נמוכות של אלכוהול
  4. מזון שמן ומעובד מזון מעובד ושמן מכיל כמות סיבים נמוכה ומעט אנזימים הנדרשים לגוף כדי לפרק אותו. לכן, פעולת העיכול דורשת מהגוף יותר מאמץ, מה שעלול לגרום להזעת יתר. ברשימת המזונות הללו נכללים גם שוקולד ולחם לבן.
  5. מזון המכיל נתרן בכמות גדולה – מזון המכיל הרבה מלח מאלץ את הגוף למצוא דרך להיפטר מהעודפים. המאמץ הזה של הגוף להיפטר מכמויות הנתרן עלול גם הוא להתבטא בתחושה של הזעת יתר בבית השחי

מומלץ לנהל מעקב אחרי אילו מזונות גורמים לכם להזעת יתר בבית השחי ולנסות להימנע כמה שניתן

זיעה אינה תחושה נעימה, ובמיוחד שהיא מופרשת בכמות מוגברת. היא גורמת להיווצרות של עיגולי זיעה, זה עלול להשפיע על הביטחון העצמי ובמקרים חמורים יותר היא עלולה להשפיע על התפקוד היומיומי. ישנן כל מיני סיבות להיווצרות הזעת יתר. מאמר זה יסקור עבורכם את כל המידע הרלוונטי לטיפול בזעת יתר.
המשיכו לקרוא בשביל איך תוכלו לעזור לעצמכם עם בעיה זו!

כל המידע אודות הזעת יתר בבית השחי

הזעת יתר בבית השחי והפרעות נוספות
קרדיט תמונה: freepik

זיעה הינה הפרשה של נוזל המופרש מבלוטות הזיעה שנמצאת על שכבת העור שלנו. זיעה אחראית על ויסות טמפרטורת הגוף. זיעה במרמה רגילה הינה תהליך טבעי וחשוב לגוף האדם, בניגוד להזעת יתר.

לזיעה יש מספר רמות שונות זיעה:

  • רמת זיעה תקינה – זוהי רמת הזעה שמופיעה בעיקר בבית השחי, אי אפשר להבחין בה והיא לא מפריעה לתפקוד היומיומי.
  • רמת הזעה סבירה – זיעה בכמות גבוה מופרשת מדי פעם, רק בפעילות כמו: פעילות ספורטיבית.
  • רמת הזעה שקורת לעיתים קרובות – זו רמת זיעה שמופרשת בכמות מוגברת ומפריעה לתפקוד היומיומי בזמן שהיא מתרחשת.
  • רמת הזעה תמידית – הזעת יתר המופרשת בכמות מוגברת ואינה נורמלית. רמת זיעה זו אינה קורת רק בבית השחי, אלא בעוד מקומות בגוף. היא מפריעה לתפקוד היומיומי ומחייבת טיפול.

שתי הרמות האחרונות נחשבות להזעת יתר, והן מחייבות טיפול. הגדרתה של זיעת יתר היא כשהתופעה קורת יותר מפעם בשבוע, בטווח של יותר מחצי שנה ברציפות וגורמת סבל לאותו אדם.

מהן הסיבות שגורמות להופעת זיעת יתר בבית השחי?הגדרתה של זיעת יתר היא כשהתופעה קורת יותר מפעם בשבוע, בטווח של יותר מחצי שנה ברציפות וגורמת סבל לאותו אדם.

לרפואה המודרנית עדיין אין תשובה מדוייקת לסיבות שגורמות להזעת יתר, אבל ישנן מספר סיבות שאליהן משויכת בעיה זו.
להלן הסיבות להזעת יתר:

  • גברים נוטים לסבול מהזעת יתר יותר מנשים. מחקרים הגיעו למסקנה זו, דרך הלמידה על ההבדלים בגודל הגוף.
  • נטייה למשקל כבד – ככל שהמשקל שלכם יותר גבוה, כך אתם עלולים לסבול יותר מהזעת יתר. וזה נובע עקב הצורך של הגוף לקרר את עצמו.
  • העברה תורשתית – מחקרים מצאו כי ישנו גן כשאחראי על העברת בעיה זו בין קרובי משפחה.
  • גורמים נפשיים – הזעת יתר קשורה למערכת העצבים. מערכות עצבים קטנות אחראיות על בלוטות הזיעה ופעילות יתר שלהן יוצרת הזעת יתר.
  • בעיה בבלוטת התריס – היווצרותם של הורמונים והפרשתם בצורה לא מאוזנת על ידי בלוטת התריס עלולה לגרום להזעת יתר.אבחון הזעת יתר בבית השחי
  • מחסור בשתייה של מים – הקפדה על שתיית מים חשובה בהמון אספקטים. באמצעות שתיית מים הגוף מקרר את עצמו ומסלק את מה שאינו צריך. סילוקם של החומרים המיותרים חוסך הפרשה של זיעה.
  • אכילת מאכלים עתירים בסוכר או משקאות המכילים קפאין עלולים להמריץ את פעולת הדם ולגרום להזעת יתר.
  • תופעות לוואי של תרופות שאתם נוטלים – ללא מעט תרופות יש תופעות לוואי העלולות להשפיע עלינו לרעה. אחת מהן זה הזעת יתר, לכן אם אתם התחלתם להזיע יותר מאז שהתחלתם ליטול תרופה מסויימת כדי לפנות לרופא.
  • שינוים ביולוגים – נשים בגיל המעבר, לאחת הפסקת הופעת הוסת, ההורמונים בגוף משתנים, ואחת מתופעות הלוואי של כך הוא הזעת יתר, גלי חום וכו'.

בחנו את עצמכם – האם אתם סובלים מהזעת יתר?

בשביל להבין האם אתם סובלים מהזעת יתר, קראו את השאלות הבאות, אם רוב התשובות שלכן היו חיוביות מומלץ שתלכו להיבדק אצלהזעת יתר בבית השחי בעקבות בעיה בבלוטת התריס רופא. להלן השאלות:

  • האם כאשר סובלים ממתחים נפשים, אתם חווים תחושה של הזעה בידיים, בפנים או בבית השחי?
  • האם קורה לכם שאתם מזיעים לא רק כאשר חם לכם?
  • האם רוב הבגדים שאתם לובשים הינם בצבע שחור?
  • האם אתם פוחדים להיות בקרבת אנשים שיבחינו בכתמי הזיעה שלכם?
  • האם לפני פגישה בקרבת הרבה אנשים, מלחיצה אתכם משום שאתם חוששים ללחוץ ידיים של אנשים אחרים?
  • האם ידוע לכם על קרוב משפחה שסובל מהזעת יתר כמוכם?

כיצד רופאים מאבחנים הזעת יתר?

אבחון הבעיה מתבסס על הבנת הרקע הרפואי של המטופל. שתפו פעולה עם הרופאה, וספקו לו תשובות ברורות לגבי הופעתה של הזיעה ותדירותה.

שימו לב שאתם יודעים להבחין האם הזיעה האם זיעת היתר לא מושפעת מתנאי האקלים או ממתחים נפשיים. היא אמורה לקרות במצבים אלו וגם אחרים, ללא שליטה.

הזעת יתר בבית השחי טיפול: כל מה שמומלץ

טיפול בבוטוקס

טיפול באמצעות בוטוקס גורמת למניעת של הפקודה העצבית שעוברת לבלוטות הזיעה שאומרות להפריש את הזיעה.טיפול הזעת יתר בבית השחי

הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית, אזור ההרדמה מתנה בהתאם לאיפה שצריך לטפל. בבית השחי מורחים משכה הרדמה לפני הטיפול.  בכפות הידיים והרגליים שבהם ההזרקה אינה כואבת. משך הטיפול הוא בין עשרים לשלושים דקות. אפשר לבצע את הטיפול מגיל 18.

מכשיר מירה דריי

זהו הליך שאינו פולשני וארוך טווח על מנת לטפל בהזעת היתר הממוקדת בבית השחי. המכשיר מחמם את שכבת הבלוטות לטמפרטורה הנכונה בשביל שהן יתפרקו ויספגו בגוף. בלוטות הזיעה לא יכולות לצמוח שוב, ולכן כל בלוטה שנספגת, לא תופיע שוב.

הליך טיפולי זה מתחלק לשני טיפולים בהפרש של 3 חודשים בשביל לגרום להפחתה ברמות הזיעה.

הליכים ניתוחיים

ישנם שני ניתוחים לטיפול בבעיה. הראשון נמצא כיעיל, אבל עלול לגרום לתופעות לוואי שכדי לחשוב עליהן לפני שפונים להליך זה, ולעומת זאת הניתוח השני נמצא כלא מספיק יעיל.

הניתוח הראשון הוא ניתוח לייבוש כפות היידים הנעשה באמצעות ניתוק העצבים הקטנים ששולטים בבלוטות הזיעה בכפות הידיים.טיפול בהזעת יתר בבית השחי באמצעות הליך טיפולי המתחלק לשני טיפולים

אמנם ניתוח זה יעיל לייבוש הזיעה בכפות הידיים, אך עלול לגרום להופעה זיעה במקומות אחרים בגוף.

הניתוח השני הוא שאיבת בלוטות הזיעה מבית השחי. תוצאות הניתוח נמצאו כלא אמינות מספיק בשביל הליך שהוא פולשני.

פד סופח

הניוח פד שיספוג את כל הזיעה באזור המיועד. זהו פתרון המתאים למי שסובל מהזעת יתר ברמות נמוכות.

רפואה משלימה

כיום הרפואה המשלימה מאוד מפותחת ומציע מספר רב של טיפולים בהעזת יתר. טיפולים כמו: דיקור, הומאופתיה, ביופידבק ועוד טובים גם לטיפול בעוד בעיות ולא רק בהעזת היתר. כך שיעילותם מוכחת.

סגנון חיים שיעזור לכם להתמודד עם הריח הרע של הזעת יתרהזעת יתר בבית השחי

  • תכשירים נוגדי הזעה – תכשירים כנגד הזיעה ללא משרם מבוססות על אלומיניום מה שעוזר לחסום זמנית את בלוטות הזיעה. זה גורם להפחה של הפרשת הזיעה המגיעה לעור.
  • היעזרות בקרמים – כדי למרוח קרמים המכילים חומצה מיוחדת המיודעת לבעיית הזעת היתר. קרמים אלו מכווצים את האזור ומורידים רמת הזיעה שמופרשת.
  • מחלקת בכל סוף יום – מקלחות תכופות עוזרות לשמור על מספר חיידקים נמוך בעור ולשמור על בריאותו. כך שגם אם מופרשת זיעה אחר כך היא לא תייצר רע בגלל מפגש עם החיידקים.

לסיכום, הזעת יתר מופיעה ממגוון סיבות ולרפואה המודרנית עדיין לא יודעת לשים את האצבע על הגורם המדויק לבעיה זו. בעיה זו עלולה לגרום להפרעה של התפקוד היומיומי של האדם, ועל כן יש לטפל בה במהירות. לכן, אם אתם חושבים שאתם סובלים מהזעת יתר, אנחנו כאן כדי לעזור לכם!
השאירו את הפרטים שלכם בטופס ונחזור אליכם בשמחה.

טיפול בהזעת יתר בבית השחיטיפול בהזעת יתר בבית השחי הוא פתרון עבור מי שסובל ממנו. הזעת יתר בבית השחי גורמת לאי נוחות בקרב הסובלים, חוסר ביטחון, הימנעות מסיטואציות חברתיות ויכולה גם להצביע על מצבים רפואיים לא תקינים. רבים מהסובלים מנסים להשתמש בתכשירים ייעודיים להפחתת הפעולה של בלוטות ההזעה, אך לא תמיד צופים הצלחה. כאשר מדובר על הזעת יתר, התכשירים הרפואיים עושים את העבודה באופן חלקי או באופן זמני. כיום יש טיפולים מיוחדים שחלקם כירורגיים להיפטר מבעיית הזעה בקרב הסובלים. 

 

מהי הזעת יתר בבית השחי?

כולנו מזיעים בנקודה כזאת או אחרת, אך הזעת יתר מצביעה על מצב אחר. הזעה היא תהליך רצוי וחיוני לגוף אבל לעיתים הזעה יכולה להפוך למטרד. המטרה של זיעה היא לקרר את הגוף שלנו באמצעות נוזלים המופרשים מבלוטות הזיעה. כאשר הפרשת הזיעה היא בכמויות גבוהות וגורמת לכתמי זיעה בגוף, זה יכול להצביע על הזעת יתר. מדובר על תופעה שכיחה שיכולה לפגוש אתכם בכל הגילאים. הזעת יתר יכולה להיות תחת שני מונחים רפואיים: הזעה לעיתים קרובות או הזעה תמידית.

    • הזעה לעיתים קרובות – הסובל יחווה הזעה לעיתים קרובות באופן שמפריע לו לנהל אורח חיים תקין. ההזעה יכולה להיות במאמץ או גם לא במאמץ, היא נובעת בעיקר ממצבי לחץ. 
    • הזעה תמידית – הזעה תמידית היא תופעה שיכולה לשבש את אורח החיים שלכם. הזעה תמידית באה לידי ביטוי בכתמי זיעה שיכולים להופיע בכל זמן, גם כאשר הסובל נמצא תחת תנאים אידיאלים ומקום ממוזג. הבעיה מצביעה לנו על הפרשה לא תקינה בבלוטות הזיעה וכדי לטפל בתופעה יש להגיע אל טיפול בהזעת יתר בבית השחי או בהתאם למקום בו סובל המטופל.

אין סיבה חתומה על הופעת הזעת יתר בבית השחי. ההשערה היא שמדובר על גירוי יתר של מערכת העצבים, אך לעיתים הבעיה היא נפשית. כמו כן, רקע משפחתי כן משפיע על הסבירות בה תחוו הזעת יתר. כדי לאבחן את הסיבה שבגללה אתם סובלים מהזעת יתר בבית שחי יש להסתכל על מספר פרמטרים, בין היתר מה אתם אוכלים, אילו בגדים אתם לובשים, תורשתיות, בדיקת CT, סוכרת וכן הלאה. הזעת יתר יכולה להצביע על מצבים רפואיים ומחלות ולכן, יש להגיע לייעוץ רפואי כדי להתמודד עם הבעיה, על אף המבוכה. 

מהם הגורמים להזעת יתר?

כפי שציינו, יש היום סיבות רבות להופעת הזעת יתר בבית השחי, אך הגורמים הנפוצים ביותר הם:

שפעת – כאשר הגוף שלכם משדר חולשה ואתם בתחילת שפעת, דלקת או זיהום כלשהו, מנגנון ההזעה מוגבר יותר כדי לקרר את הגוף שלכם. אם אתם חווים הזעת לילה וגם במהלך היום, הגיעו לייעוץ רפואי. גם בתקופה שלאחר המחלה ייתכן ותסבלו מהזעת יתר עקב תפקוד לוקה של בלוטות ההזעה ומערכת העצבים. הסיבה השנייה יכולה להיות עקב התרופות אותן אתם נוטלים. תרופות מסוימות יכולה להוביל לתגובה של הזעה מוגברת.

 

גנטיקה – תתפלאו לדעת, אבל יכול להיות שאתם סובלים מהזעת יתר בגלל גנטיקה. כאשר מדובר על תופעה גנטית החשש והסבירות למחלות שונות עקב הזעת יתר הם נמוכים יותר. במקרים כאלה תצטרכו לפנות אל טיפול בהזעת יתר בבית השחי, החל מטיפול במכשירים ועד טיפולים כירורגיים. 

 

סרטן – הגוף שלנו משדר לנו שמשהו לא תקין מתרחש בו. אם אתם חווים הזעת לילה, בעיקר בלילה ישנה סבירות (אמנם נמוכה) לגידולים ממאירים. ישנם תסמינים נוספים שיכולים להגדיל את החשד להופעת מחלת הסרטן: ירידה קיצונית במשקל, בעיות זיכרון, סחרחורות, עייפות, לימפות מוגדלות ועוד.

 

גיל – הזעת יתר יכולה להופיע בגיל המעבר, טיפול בהזעת יתר בבית השחי בגיל המעבר כוללת ניתוחים כירורגיים או בעזרת לייזר. מדובר על תופעה שכיחה בקרב נשים בעיקר בגילאים אלו. צריכת אלכוהול מוגברת ועישון יכולים גם הם להוביל להזעת יתר מוגברת בגילאים אלו ובכלל. מלבד לכך, חוסר איזון הורמונלי עלול לגרום להזעת יתר בכל גיל ולכן, חשוב להגיע לייעוץ רפואי כדי לשלול מחלות אחרות.

 

מצב נפשי – גורם נוסף להזעת יתר בבית השחי הוא המצב הנפשי שלכם, חרדות, מתחים, דיכאון. הגוף והנפש שלנו עובדים בצורה ממוזגת. טיפול בהזעת יתר בבית השחי בא לפתור בעיה נוספת שיכולה לגרום לכם למתח. הסובלים מהזעת יתר בבית השחי מעידים על חוסר ביטחון, חוסר חשק לצאת מהבית ובושה. שילוב של טיפול בהזעת יתר בבית השחי וטיפול פסיכולוגי הוא הפיתרון כאן.

 

טיפול בהזעת יתר בבית השחי - כל הטיפוליםטיפול בהזעת יתר בבית השחי – כל הטיפולים

  • בוטוקס – אחד הטיפולים הנפוצים בשנים האחרונות לטיפול בהזעת יתר הוא באמצעות הזרקת בוטוקס. התפקיד של חלבון הבוטוקס הוא לחסום את אותות העצבים שגורמים לבלוטות הזיעה להתחיל לפעול בגוף. את הטיפול ניתן לבצע רק מגילאי 18 ומעלה וההזרקה מתבצעת על ידי הרדמה מקומית. יש לערוך את הטיפול אחד ל-4 חודשים עד חצי שנה בהתאם למצבו של המטופל. היתרון הגדול של הזרקת בוטוקס הוא שמדובר על פתרון מיידי לבעיה, החיסרון הוא שיש לתחזק את הטיפול בכל תקופה מסוימת, בין פעמיים לשלוש בשנה. המחיר של טיפול בהזעת יתר בבית השחי באמצעות בוטוקס נע בין 2,900 ש"ח ועד 3,500 ש"ח לטיפול בודד.

 

 

  • לייזר – אם אתם חוששים מטיפולים כירורגיים, אחד הטיפול הטובים ביותר בעשור האחרון הוא טיפול בלייזר. קרן הלייזר מונחת על האזור הסובל מהפרשה גבוהה בקרב לבלוטות הזיעה. קרן הלייזר ממיסה את בלוטות הזיעה מבלי לפגוע בעור או בשומן הפנימי. משך זמן הטיפול נע בין 20 דקות ועד חצי שעה. החיסרון הוא שנדרשים מספר טיפולים כדי להגיע לתוצאה הרצויה. היתרון הוא שאחוזי ההצלחה הם גבוהים ועומדים על 80%, אך זאת רק לאחר התמדה בסדרת הטיפולים. עלות כל הטיפולים משתנה בהתאם למטופל ולתוצאות לאחר כל טיפול – המחיר בדרך כלל משתנה ונע בין 1,200 ש"ח ועד 5,000 ש"ח במקרים חריגים. 
  • שאיבת בלוטות זיעה – מדובר על הליך כירורגי שאינו פולשני יתר על המידה. אחוזי ההצלחה של הליך זה הינם גבוהים בשיעור של 90% הצלחה. שאיבת בלוטות הזיעה מתבצעת על ידי חתכים קטנים באזור החזה, לחתכים אלו המנתח מכניס צינורית דקיקה ובעזרת הצינורית שואבים את בלוטות הזיעה שנמצאות ברקמה התת עורית. משך זמן הניתוח הוא כשעה, לאחר מכן המטופל יקבל הוראות מדויקת לפעילות שאינו רשאי לעשות בשבועיים עד חודש לאחר ההחלמה. מחיר הניתוח הוא כ-4,000 ש"ח עד 5,500 ש"ח.

 

 

  • יונטופורזיס – הטיפול הוותיק מתבסס על העברת זרמים חשמליים חלשים שמייבשים את בלוטות הזיעה. יש לטבול את האזור המזיעה באמבט מים בו מועברים הזרמים החשמליים ויש לחזור על הטיפול מספר פעמים בשבוע בתור התחלה ולאחר מכן אחת לשבוע עד שלושה שבועות. מדובר על מכשיר בייתי אותו ניתן לקנות באמצעות מרשם רופא, אך אינו מתאים לכל אחד. אם אתם סובלים מאפילפסיה או בעלי הפרעות בקצב הלב אסור להשתמש במוצר זה, כמו כן גם נשים בהריון. עלות המכשיר היא בין 2,200 ש"ח ועד 2,800 ש"ח.

אולי יעניין אותך גם:

סובלים מהזעת יתר ומהכתמים שהיא מותירה על הבגדים? אולי המוצר הזה יעזור לכם

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ