הזעת יתר בבית השחי: כיצד מטפלים?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

זיעה אינה תחושה נעימה, ובמיוחד שהיא מופרשת בכמות מוגברת. היא גורמת להיווצרות של עיגולי זיעה, זה עלול להשפיע על הביטחון העצמי ובמקרים חמורים יותר היא עלולה להשפיע על התפקוד היומיומי. ישנן כל מיני סיבות להיווצרות הזעת יתר. מאמר זה יסקור עבורכם את כל המידע הרלוונטי לטיפול בזעת יתר.
המשיכו לקרוא בשביל איך תוכלו לעזור לעצמכם עם בעיה זו!

כל המידע אודות הזעת יתר בבית השחי

הזעת יתר בבית השחי והפרעות נוספות
קרדיט תמונה: freepik

זיעה הינה הפרשה של נוזל המופרש מבלוטות הזיעה שנמצאת על שכבת העור שלנו. זיעה אחראית על ויסות טמפרטורת הגוף. זיעה במרמה רגילה הינה תהליך טבעי וחשוב לגוף האדם, בניגוד להזעת יתר.

לזיעה יש מספר רמות שונות זיעה:

  • רמת זיעה תקינה – זוהי רמת הזעה שמופיעה בעיקר בבית השחי, אי אפשר להבחין בה והיא לא מפריעה לתפקוד היומיומי.
  • רמת הזעה סבירה – זיעה בכמות גבוה מופרשת מדי פעם, רק בפעילות כמו: פעילות ספורטיבית.
  • רמת הזעה שקורת לעיתים קרובות – זו רמת זיעה שמופרשת בכמות מוגברת ומפריעה לתפקוד היומיומי בזמן שהיא מתרחשת.
  • רמת הזעה תמידית – הזעת יתר המופרשת בכמות מוגברת ואינה נורמלית. רמת זיעה זו אינה קורת רק בבית השחי, אלא בעוד מקומות בגוף. היא מפריעה לתפקוד היומיומי ומחייבת טיפול.

שתי הרמות האחרונות נחשבות להזעת יתר, והן מחייבות טיפול. הגדרתה של זיעת יתר היא כשהתופעה קורת יותר מפעם בשבוע, בטווח של יותר מחצי שנה ברציפות וגורמת סבל לאותו אדם.

מהן הסיבות שגורמות להופעת זיעת יתר בבית השחי?הגדרתה של זיעת יתר היא כשהתופעה קורת יותר מפעם בשבוע, בטווח של יותר מחצי שנה ברציפות וגורמת סבל לאותו אדם.

לרפואה המודרנית עדיין אין תשובה מדוייקת לסיבות שגורמות להזעת יתר, אבל ישנן מספר סיבות שאליהן משויכת בעיה זו.
להלן הסיבות להזעת יתר:

  • גברים נוטים לסבול מהזעת יתר יותר מנשים. מחקרים הגיעו למסקנה זו, דרך הלמידה על ההבדלים בגודל הגוף.
  • נטייה למשקל כבד – ככל שהמשקל שלכם יותר גבוה, כך אתם עלולים לסבול יותר מהזעת יתר. וזה נובע עקב הצורך של הגוף לקרר את עצמו.
  • העברה תורשתית – מחקרים מצאו כי ישנו גן כשאחראי על העברת בעיה זו בין קרובי משפחה.
  • גורמים נפשיים – הזעת יתר קשורה למערכת העצבים. מערכות עצבים קטנות אחראיות על בלוטות הזיעה ופעילות יתר שלהן יוצרת הזעת יתר.
  • בעיה בבלוטת התריס – היווצרותם של הורמונים והפרשתם בצורה לא מאוזנת על ידי בלוטת התריס עלולה לגרום להזעת יתר.אבחון הזעת יתר בבית השחי
  • מחסור בשתייה של מים – הקפדה על שתיית מים חשובה בהמון אספקטים. באמצעות שתיית מים הגוף מקרר את עצמו ומסלק את מה שאינו צריך. סילוקם של החומרים המיותרים חוסך הפרשה של זיעה.
  • אכילת מאכלים עתירים בסוכר או משקאות המכילים קפאין עלולים להמריץ את פעולת הדם ולגרום להזעת יתר.
  • תופעות לוואי של תרופות שאתם נוטלים – ללא מעט תרופות יש תופעות לוואי העלולות להשפיע עלינו לרעה. אחת מהן זה הזעת יתר, לכן אם אתם התחלתם להזיע יותר מאז שהתחלתם ליטול תרופה מסויימת כדי לפנות לרופא.
  • שינוים ביולוגים – נשים בגיל המעבר, לאחת הפסקת הופעת הוסת, ההורמונים בגוף משתנים, ואחת מתופעות הלוואי של כך הוא הזעת יתר, גלי חום וכו'.

בחנו את עצמכם – האם אתם סובלים מהזעת יתר?

בשביל להבין האם אתם סובלים מהזעת יתר, קראו את השאלות הבאות, אם רוב התשובות שלכן היו חיוביות מומלץ שתלכו להיבדק אצלהזעת יתר בבית השחי בעקבות בעיה בבלוטת התריס רופא. להלן השאלות:

  • האם כאשר סובלים ממתחים נפשים, אתם חווים תחושה של הזעה בידיים, בפנים או בבית השחי?
  • האם קורה לכם שאתם מזיעים לא רק כאשר חם לכם?
  • האם רוב הבגדים שאתם לובשים הינם בצבע שחור?
  • האם אתם פוחדים להיות בקרבת אנשים שיבחינו בכתמי הזיעה שלכם?
  • האם לפני פגישה בקרבת הרבה אנשים, מלחיצה אתכם משום שאתם חוששים ללחוץ ידיים של אנשים אחרים?
  • האם ידוע לכם על קרוב משפחה שסובל מהזעת יתר כמוכם?

כיצד רופאים מאבחנים הזעת יתר?

אבחון הבעיה מתבסס על הבנת הרקע הרפואי של המטופל. שתפו פעולה עם הרופאה, וספקו לו תשובות ברורות לגבי הופעתה של הזיעה ותדירותה.

שימו לב שאתם יודעים להבחין האם הזיעה האם זיעת היתר לא מושפעת מתנאי האקלים או ממתחים נפשיים. היא אמורה לקרות במצבים אלו וגם אחרים, ללא שליטה.

הזעת יתר בבית השחי טיפול: כל מה שמומלץ

טיפול בבוטוקס

טיפול באמצעות בוטוקס גורמת למניעת של הפקודה העצבית שעוברת לבלוטות הזיעה שאומרות להפריש את הזיעה.טיפול הזעת יתר בבית השחי

הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית, אזור ההרדמה מתנה בהתאם לאיפה שצריך לטפל. בבית השחי מורחים משכה הרדמה לפני הטיפול.  בכפות הידיים והרגליים שבהם ההזרקה אינה כואבת. משך הטיפול הוא בין עשרים לשלושים דקות. אפשר לבצע את הטיפול מגיל 18.

מכשיר מירה דריי

זהו הליך שאינו פולשני וארוך טווח על מנת לטפל בהזעת היתר הממוקדת בבית השחי. המכשיר מחמם את שכבת הבלוטות לטמפרטורה הנכונה בשביל שהן יתפרקו ויספגו בגוף. בלוטות הזיעה לא יכולות לצמוח שוב, ולכן כל בלוטה שנספגת, לא תופיע שוב.

הליך טיפולי זה מתחלק לשני טיפולים בהפרש של 3 חודשים בשביל לגרום להפחתה ברמות הזיעה.

הליכים ניתוחיים

ישנם שני ניתוחים לטיפול בבעיה. הראשון נמצא כיעיל, אבל עלול לגרום לתופעות לוואי שכדי לחשוב עליהן לפני שפונים להליך זה, ולעומת זאת הניתוח השני נמצא כלא מספיק יעיל.

הניתוח הראשון הוא ניתוח לייבוש כפות היידים הנעשה באמצעות ניתוק העצבים הקטנים ששולטים בבלוטות הזיעה בכפות הידיים.טיפול בהזעת יתר בבית השחי באמצעות הליך טיפולי המתחלק לשני טיפולים

אמנם ניתוח זה יעיל לייבוש הזיעה בכפות הידיים, אך עלול לגרום להופעה זיעה במקומות אחרים בגוף.

הניתוח השני הוא שאיבת בלוטות הזיעה מבית השחי. תוצאות הניתוח נמצאו כלא אמינות מספיק בשביל הליך שהוא פולשני.

פד סופח

הניוח פד שיספוג את כל הזיעה באזור המיועד. זהו פתרון המתאים למי שסובל מהזעת יתר ברמות נמוכות.

רפואה משלימה

כיום הרפואה המשלימה מאוד מפותחת ומציע מספר רב של טיפולים בהעזת יתר. טיפולים כמו: דיקור, הומאופתיה, ביופידבק ועוד טובים גם לטיפול בעוד בעיות ולא רק בהעזת היתר. כך שיעילותם מוכחת.

סגנון חיים שיעזור לכם להתמודד עם הריח הרע של הזעת יתרהזעת יתר בבית השחי

  • תכשירים נוגדי הזעה – תכשירים כנגד הזיעה ללא משרם מבוססות על אלומיניום מה שעוזר לחסום זמנית את בלוטות הזיעה. זה גורם להפחה של הפרשת הזיעה המגיעה לעור.
  • היעזרות בקרמים – כדי למרוח קרמים המכילים חומצה מיוחדת המיודעת לבעיית הזעת היתר. קרמים אלו מכווצים את האזור ומורידים רמת הזיעה שמופרשת.
  • מחלקת בכל סוף יום – מקלחות תכופות עוזרות לשמור על מספר חיידקים נמוך בעור ולשמור על בריאותו. כך שגם אם מופרשת זיעה אחר כך היא לא תייצר רע בגלל מפגש עם החיידקים.

לסיכום, הזעת יתר מופיעה ממגוון סיבות ולרפואה המודרנית עדיין לא יודעת לשים את האצבע על הגורם המדויק לבעיה זו. בעיה זו עלולה לגרום להפרעה של התפקוד היומיומי של האדם, ועל כן יש לטפל בה במהירות. לכן, אם אתם חושבים שאתם סובלים מהזעת יתר, אנחנו כאן כדי לעזור לכם!
השאירו את הפרטים שלכם בטופס ונחזור אליכם בשמחה.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ