הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות: כל הפתרונות האולטימטיביים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

גיל ההתבגרות הוא שלב חשוב ורגיש בחיי האדם. הדימוי העצמי עדיין לא מספיק חזק, כל פידבק יכול לגרום לטלטלה רגשית. גם השינויים הפיזיולוגים שמתרחשים כמו: הזעת יתר, יכולים לגרום לפידבק שלילי ולתחושות לא טובות.

כיום, ישנם לא מעט פתרונות להתמודדות עם הזעת יתר בגיל ההתבגרות, במאמר זה תוכלו לקרוא על כל המידע שצריך לדעת בשביל לעזור למתבגר שלכם להתמודד עם הזעת יתר.

ממה נוצרת הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות?

בתחילת שלב גיל ההתבגרות אצל בני ובנות הנוער מתחיל להתפתח בלוטות זיעה. בניגוד לבלוטות זיעה "רגילות" שמפוזרות בכל הגוף,ממה נוצרת הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות? בתחילת שלב גיל ההתבגרות אצל בני ובנות הנוער מתחיל להתפתח בלוטות זיעה. בניגוד לבלוטות זיעה "רגילות" שמפוזרות בכל הגוף, בלוטות האפוקריניות, האחריות על הזעת יתר בלוטות האפוקריניות, האחריות על הזעת יתר, מרוכזות בבית השחי.

בלוטת זיעה אפוקריניות מופעלת גם במצבים ריגשיים שונים כמו: לחץ, חרדה ועוד. בגיל ההתבגרות ידוע כי מתבגרים עלולים לחוות סערת רגשיות, ולכן בני נוער סובלים מזיעת יתר.

ההגדרה של הזעת יתר בבית השחי

הזעת יתר היא תהליך שמטרתו הוא לצנן ולקרר את הגוף. אצל חלק מן האנשים הסובלים מכך הזיעה מופרשת בכמות גדולה מהנורמה ומתאפיינת בהרגשת רטיבות ואף עלולים להיווצר סימני זיעה על הגוף.

ישנן 4 דרגות להזעה, והן:

  • הזעה בגדר הנורמה – אינה נראית או מזיקה.
  • הזעה שעוד נסבלת – יכולה להופיע במהלך פעילות מסוימת ולהפריע לה.
  • הזעה שאתם מרגישים לעיתים קרובות – זו הזעה שמתחילה להיות כמוגדרת כהפרעה.
  • הזעה שאתם חווים תמיד – זו רמת הזעה שמשבשת את התפקוד היומיומי, וההזעה הינה תמידית. הזעה שהינה תמידית, מוגדרת
    מה גורם להיווצרות של הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות?
    קרדיט תמונה: freepik

    כהפרעה.

הזעת יתר עלולה לקרות יותר מפעם אחת בשבוע, ברציפות לאורך זמן של יותר משישה חודשים, והיא מטרידה את מי שסובל ממנה.

איך נוצר ריח לא נעים הנובע מזיעה?

ריח הזיעה נוצר מהבלוטות האָפוקריניות, הן מפרישות חומר שמכיל שומנים וחלבונים. בתהליך הפירוק שלהם שנעשה ע"י חיידקים שעל העור מתקבל ריח לא נעים של זיעה.

בשונה ממתבגרים אצל ילדים ומבוגרים ישנה הטבה בהזעת היתר, אין התערבויות שגורמות להזעת יתר. זה גורם לכך שהחיידקים שעל העור לא מסוגלים לפרק את הזיעה, ולכן היא אינה גורמת לריח הזיעה הטיפוסי.

מה גורם להיווצרות של הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות?

הרפואה המודרנית עדיין לא מצאה את הגורם המדויק להפעלת הזעת יתר, אך התיאוריה הרווחת היא שבעיה זו נובעת כתוצאה של גירוי יתר או כשל במערכת העצבים הסימפתטית או ממתח נפשי או חרדות.

מצבים אילו גורמים למערכת העצבים הסימפתטית לעבוד יותר ולהפריש זיעה.
הזעת יתר יכולה להופיע ללא סיבה ידועה בתחילה או כחלק מבעיה רפואית, והן כוללות את הבעיות הללו:

  • עלייה במשקל
  • פעילות יתר של בלוטת התריס
  • שינויים הורמונליים של גיל המעבר
  • לחץ דם גבוה
  • בעיות לב
  • תרופות הגורמות להזעת יתר

 

אילו פתרונות קיימים היום בעבור הזעת יתר?

בעידן המודרני שבו אנו חיים הטכנולוגיה מאפשרת לפתח הרבה טיפולים כנגד הזעת יתר בבית השחי. להלן מספר טיפולים עכשוויים:

טיפול תרופתי

ישנן תרופות שנועדו לחסום את העצבים שמתחברים אל קצות העצבים הקטנים של בלוטות הזיעה. תרופות אלו צריכות להילקח על בסיסאילו פתרונות קיימים היום בעבור הזעת יתר בגיל ההתבגרות? בעידן המודרני שבו אנו חיים הטכנולוגיה מאפשרת לפתח הרבה טיפולים כנגד הזעת יתר בבית השחי. יומיומי על מנת שתהיה השפעה על הזעת היתר.

נטילת תרופות מסוג זה אינן מומלצות ליטול לאורך זמן ממושך משום שיש תופעות לוואי חמורות  כמו: טשטוש, יובש בפה, יובש בעיניים ועוד. בנוסף, במקרים של הזעת יתר עשויים להידרש טיפולים מתקדמים יותר.

טיפול המצריך הליך ניתוחי

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה, ובמהלכו המטופל עובר תהליך כירורגי שבו מבוצע ניתוק מוקדי של העצבוב הסימפטתי. תופעת לוואי העלולה להיווצר כתוצאה מהניתוח היא הזעה באזורים שונים בגוף.

הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס לאזור המזיע צריכה לחסום את העצבים המשפיעים על ההזעה. יעילות הטיפול משתנה מאדם לאדם. לרוב טיפול זה אפקטיבי מאוד. הוא מחזיק עד תשעה חודשים, ואם סיומם יש לחזור לטיפול חוזר.

פד סופג

יש להניח את המטלית על האזור ההזעה וכך הפד סופג את הזיעה. זה פתרון יעיל ומותאם למי שסובל מהזעת יתר בדרגה נמוכה.

שימוש במלח המבוסס על אלומיניום

משחות המבוססות על מלח ואלומיניום חוסמת את בלוטות הזיעה, ובכך הזעת היתר נמנעת. זה פתרון טוב עבור מי שסובל מהזעת יתר ברמות פחותות.

לבוש מתאים למי שסובל מהזעת יתר

כדי לכם להימנע מללבוש בגדים שעשויים מבד או פוליאסטר בגלל שהם בדים סינטטיים מונעים מזיעה להתאדות. לכן, הגוף מגביר אתלהתמודד עם הזעת יתר אצל מתבגרים -כדי לכם להימנע מללבוש בגדים שעשויים מבד או פוליאסטר בגלל שהם בדים סינטטיים מונעים מזיעה להתאדות. המאמץ לקרר את עצמו באמצעות ייצור של עוד זיעה.

הבגדים המומלצים ללבוש הם:

  • בגדים מבדים טבעיים כמו: כותנה או משי.
  • בגדים ממארג סינתטי מיוחד שמאפשר לעזר לנשום ולזיעה להתאדות.

טיפול מירה דריי

זהו פתרון שהוכח קלינית ומאושר לשימוש ע"י ה-FDA בשביל להפחית זיעת יתר. זהו הליך המבוצע בקליניקה של הרופא המטפל. לטיפול זה יש יעילות של 90% הצלחה.

מכשיר המירה דריי מכיל אנרגיה הגורמת לחסימת בבלוטות הזיעה.
במשך הטיפול מתחממות בלוטות הזיעה השוכנות באמצע השכבה של העור לזו של השומן החימום ממסיס, גורם לאידוי ומשמיד את בלוטות הזיעה בעוד העור החיצוני לא נפגע.

את תוצאותיו של הטיפול תוכלו להרגיש מיידיות ומתמשכות לאורך זמן וזה חוסך לחזור לטיפולים נוספים. ולאחר שימוש במשכיר זה לא מעט אנשים הסובלים מהזעת יתר מדווחים על הקלה דרמטית.

באילו דיאודורנטים כדאי להשתמש?

כיום יש סוגי דיאודורנטים המכילים אלומיניום כלוריד אשר עשוי להיות יעיל במניעת הזעת יתר מבית השחי. זה נחשב לפריט יומיומי ומאוד יעיל, אבל לשימוש של 24 שעות בלבד.

דאודורנטים טבעיים – מטרתם היא להסוות את הריח הרע שנוצר מהחיבור שבין הזיעה לחיידקים ולגרום למתבגר שלכם להרגיש יותרהזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות קורת בגלל שינויים הורמונליים ואו ממתחים נפשיים כמו: חרדה או לחץ.  טוב עם עצמו. הם גם מתאימים לאנשים הסובלים מזיעה מוגברת למרות שיעילותם פחותה.

דאודורנטים אנטי־פרספירנטים – מטרתם היא להפחית את כמות הזיעה המופרשת מן הבלוטות. הם בולמים את הזיעה ע"י חומרים מבוססי אלומיניום שאמור לכווץ את בלוטות הזיעה. הם מתאימים גם לאנשים שסובלים מהזעת מוגברת למרות שיעילות הדיאודורנט תלויה במספר מרכיבים: המרכבים, הכוח שלהם, כמה המתבגר שלכם מזיע ומתי הוא משתמש בו.

לסיכום, הזעת יתר בבית השחי בגיל ההתבגרות קורת בגלל שינויים הורמונליים ואו ממתחים נפשיים כמו: חרדה או לחץ.  זה קורה עקב תהליך של בלוטות הזיעה שלא מצריכות לצנן את הגוף, ובמקום זאת פולטות זיעה בכמות מוגברת. ישנם מספר רמות להגדרת הזעת יתר ולפיהן תוכלו לדעת באיזה דרגה אתם סובלים.

כיום קיימים פתרונות רבים שמתאימים לכל מיני מטופלים שסובלים מהזעת יתר ברמת שונות, טיפולם כמו: טיפול תרופתי, ניתוח, הזרקת בוטוקוס, לבוש מתאים, טיפול מירה דיי ודיאודורנטים כמובן. במידה וניסיתם את הפתרונות שלא מערבים התערבות רפואית וזה לא צלח לכם, אנחנו כאן כדי לחלץ את המתבגר שלכם מן הצרה. השאירו פרטים, ונשמח לחזור אליכם עם הפתרון האולטימטיבי עבורכם.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ