הזעת יתר פתאומית – מנבא להתקף לב

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעה מוגברת פתאומית – סימן להתקף לבהתקף לב מלווה לרוב בלא מעט תסמינים, המופיעים, בחלקם, עוד לפני התקף הלב עצמו. תסמינים אלה, כמו חוסר נוחות באזור הצוואר, חוסר נוחות באזור הלסת, כאב ביד או כאבים בכתף, עשויים להופיע גם במצבים אחרים.

מה שהופך את את הזיהוי של התופעה למאתגר הרבה יותר. הזעה מוגברת פתאומית, לעומת זאת, היא סימן מובהק לרוב לבעיית לב חמורה, ואפילו להתקף לב.

חשיבות זיהוי התסמינים הנלווים להתקף לב

במחקר מקיף, שכלל למעלה מאלף אנשים שסבלו מהתקף לב, נמצא כי מרביתם התעלמו מהתסמינים שהופיעו בסמוך לאירוע, ובמיוחד כשהתסמין העיקרי והבולט שבהם היה הזעת יתר. ההתעלמות הזו גרמה להם לדחות את הטיפול ולסכן את חייהם עוד יותר.

הזעת יתר פתאומית, שלא כמו הזעת יתר רגילה שיכולה להיות נלוות לשפעת למשל, היא נורת אזהרה שחשוב להתייחס אליה והיא עשויה להעיד, כאמור, על מצב רפואי חמור במיוחד ולא תופעה בריאותית קלה וחולפת.

הזעת יתר ותסמינים נוספים המזהירים מפני התקף לב

כדי להדגיש לציבור עד כמה חשובה הפנייה המהירה לבית החולים לאור זיהוי תסמינים, המעידים על התקף לב, חוקרים אמריקאים בחנו את הקשר שבין התסמינים הנלווים להתקף לב (12 במספר) לבין העיכוב בטיפול. הם גילו שקיימים חמישה תסמינים המעידים על קשר בין מחלות לב להזעת יתר.

בעוד שמקובל לחשוב כי כאבים בחזה הם סממן מובהק להתקף לב ומופיע אצל כולם, 16 אחוז מהאנשים שחוו את ההתקף כלל לא התלוננו על תסמין כזה. זו גם הסיבה מדוע אינם פנו בהקדם לבית החולים כדי לקבל את הטיפול הדרוש להם. במקרים רבים, כשהופיעו תסמינים כמו עייפות מוגברת, הזעת יתר, כאבי שרירים וכאבי חזה, נטו הסובלים מכך להאמין כי מדובר בבעיה במערכת העיכול ולא הבינו שאלה תסמינים המעידים על בעיית ואפילו על התקף לב.

במקרים של התקף לב לזמן ישנה חשיבות רבה מאד. התקף לב מלווה בתופעות של הזעה מוגברת פתאומית, קוצר נשימה, סחרחורות, זיעה קרה, כאבים בזרוע, בלסת ובצוואר, מצריך פנייה מהירה לבית החולים כדי למנוע את התדרדרות המצב.

הזעת היתר, על פי הרפואה הסינית, קשורה ללב ולריאות. תסמין זה עשוי להעיד על התקף לב קרוב וחשוב שאנשים הסובלים ממנו, יפנו לטיפול רפואי. כאבים בחזה אינם התסמין הבלעדי להתקף לב ויש להתייחס להזעה המוגברת במידה זהה.

הסיבות להזעה המוגברת במצבים כאלה קשורות למערכת העצבים. היא מגיבה לתסמינים השונים ולאור תגובתה הגוף מזיע באופן מוגבר יותר. רבים, שסבלו מכך, מתארים זאת כ"שטף של זיעה קרה" שמופיעה בפתאומיות, וזאת, כאמור, יחד עם תסמינים נוספים.

 

אולי יעניין אותך גם:

האם התרופה לבריחת שתן יכולה להקל על הזעת יתר? מחקר בדק

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ