איך למנוע עיגולי זיעה?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הקיץ הישראלי מאוד חם, ואין אפשרות מלברוח מהזעה. הופעתם של סימני הזעה לא נעימים באזור בית השחי, הם חלק מסימני ההזעה שאפשר להבחין על גופנו. לא מעט פעמים זיעה אינה נעימה וגורמת לירידה בביטחון העצמי.
כיום יש לא מעט דרכים להתמודד ולטפל בבעיית ההזעה. מאמר זה יספק עבורכם את מקורן של הבעיות, גורמים לכך ועוד.

נעים להכיר – הזעה

זיעה היא הליך טבעי שעוזר לשמר את טמפרטורת הפנימית של הגוף. ללא זיעה בקיץ, היינו מתבשלים לגמרי. כאשר זיעה יוצאת מן הגוף

איך למנוע עיגולי זיעה – כל הפתרונות שקיימים כיום דיאודורנטים אנטיפרספירנטים
קרדיט תמונה: freepik

היא מקררת את הגוף.

ישנם מקרים רפואיים או תרופות שמגדילות את כמות פעילות בלוטות הזיעה וכתוצאה מכך הגוף מפריש יותר זיעה.

על פני העור שלנו ישנן שני מיליון בלוטות זיעה לשם פיזור שווה בכל חלקי הגוף. בלוטות הזיעה שנמצאות באזור בית השחי מוציאות לא רק זיעה אלא גם חלבונים וחומצות שומן, והן נדבקות לבגדים. בכך נוצרים עיגולי זיעה.

הזיעה המופרשת דרך בלוטות הזיעה אינה בעלת ריח לא נעים, למעשה היא נטולת ריח.
אז מאיפה מגיע הריח הרע מבית השחי שלנו?
התשובה לך היא שהזיעה המופרשת מתערבבת עם חיידקים ששוכנים על העור ועל שיערות בית השחי וכך נוצר הריח הלא נעים.

מהם הגורמים להופעת עיגולי זיעה?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על עלייה בהפרשת הזיעה שגורמת להופעת עיגולי הזיעה. במהלך חלק זה המאמר, תוכלו לקרואלמנוע עיגולי זיעה באמצעות דאודאורנטים הללו מכילים אלומיניום, והוא יכול למנוע היווצרות של זיעה עד כמה ימים. ולהעמיק על כל הגורמים.
להלן כל הגורמים להופעת עיגולי זיעה:

  • הזעת יתר כחלק מהDNA – בלא מעט מקרים הזעת יתר פוגעת בכמה אנשים בתוך אותה המשפחה. הפגיעה במשפחה עלולה לרמוז על כך שקיים גן פגום הגורם לתופעה זו.
  • הזעת יתר בדרגה נמוכה:

ישנן לא מעט סיבות רפואיות שבגללן גופנו מתחיל לסבול מהזעת יתר, והן:

  • גיל המעבר בקרב הנשים – כאשר הוסת מפסיק להופיע, נשים רבות חוות שינויים וגם הזעת יתר מתחילה להופיע כתוצאה משינויים אלו.
  • פעילות יתר על המידה של בלוטת התריס.
  • השפעתם של סמים מסויימים או אלכוהול וגם ההשפעה מהגמילה שלהם עלולים לגרום להופעתה של הזעת יתר.
  • נוגדי דיכאון.

איך למנוע עיגולי זיעה – כל הפתרונות שקיימים כיום

דיאודורנטים אנטיפרספירנטים

דאודורנטים מחולקים לשתי קבוצות עיקריות:הזעה בלילה אחרי שפעת

  • דאודורנטים רגילים – שמטרתם היא לנטרל את ריחה של הזיעה, למנוע מחיידקים ופרטיות להופיע.
  • דאודורנטים אנטיפרספירנטים – שמטרתם הינה לנטל ריחות ולמנוע כתמי הזעה על ידי כיווצן של בלוטות הזיעה. ברגע שאין זיעה, החיידקים לא נמשכים, וכך אפשר למנוע את הופעת עיגולי הזיעה ואת הריחה הלא נעים.

דאודורנטים הללו מכילים אלומיניום, והוא יכול למנוע היווצרות של זיעה עד כמה ימים. צריך לזכור שהתרכובות של אלומיניום אינן בריאות לגוף משום שהן נספגות בגוף. עובדה זו מחייבת את כל יצרניות הקוסמטיקה לנסות ולהמציא  דאודורנטים אנטיפרספירנטים שלא מכילים אלומיניום או כמות קטנה מהחומר. יש לציין כי עד היום יצרניות הדיאודורנטים לא הצליחו לייצר דיאודורנט ללא אלומיניום שיכול למנוע זיעה.

דאודורנטים אלו מומלצים מזיעת יתר או שעוסקים מרובה במשך היום. למי שלא סובל מהזעת יתר מומלץ לא להשתמש בהם כדי להימנע מחשיפה לחומר לאלומיניום.

לבוש נכון: אילו בגדים הכי מתאימים בשביל להסוות את עיגולי הזיעה?

במהלך היום מומלץ ללבוש בגדים מבד אוורירי ונושם כמו: כותנה, צמר ומשי. כל סוגי הבדים שהוזכרו מאפשרים לזיעה להתמוסס מהגוף בקלות ולא להצטבר מתחת לבגדים שלכם.

בדים אלו סופגים את הלחות שנוצרת בבית השחי ולא מאפשרים לחיידקים להתערבב בזיעה ולייצר ריח של זיעה לא נעימה.

בדים כמו: פוליאסטר או ניילון מעלים את טמפרטורת הגוף, וגורמות להזעת יתר. בנוסף, הזיעה שנפלטת החוצה, אינה נעלמת, אלא נשאר על הבגד, והיא באה במגע עם חיידקים שגורמים להופעת הריח הרע ועיגולים מתחת לשרוול.

טיפול במתחים נפשיים

מתחים נפשיים כמו: לחץ או חרדה שהופיעו עקב טראומה או אירועים מטרגרים עלולים להשפיע על טמפרטורת הגוף ולגרום להזעת יתר.למנוע עיגולי זיעה באמצעות דאודורנטים אנטיפרספירנטים - שמטרתם הינה לנטל ריחות ולמנוע כתמי הזעה על ידי כיווצן של בלוטות הזיעה. מתחים נפשיים גורמים לחום הגוף לעלות, הלב פועם מהר יותר, הדם זורם בלחץ גדול יותר, ולכן בלוטות הזיעה פולטות זיעת יתר.

לעיתים קרובות זיעה מופיעה כתוצאה של תסמין של מתח נפשי כלשהו. חשוב להתחיל לטפל בבעיות אלו כמה שיותר מהר על מנת למנוע התפתחות של מחלות או הפרעות נפשיות. כיום יש מגוון טיפולים פסיכולוגים או טיפולי קצרי טווח לצד טיפול תרופתי שיקל עליכם למנוע עיגולי זיעה ולהתמודד יותר טוב עם הבעיות שלכם.

לסיכום, עיגולי זיעה מופיעים עקב הפרשת מוגברת של זיעה. במידה והזיעה לא מתנדפת, ונשארת על הבגד, היא פוגשת בחיידקים ויוצרת ריח רע ועיגולי זיעה. אין תיאוריה אחת מוכחת למה אנחנו סובלים מהזעת יתר, אך רופאים רבים סבורים כי ישנם מספר גורמים כמו: מתחים נפשיים, תופעות לוואי של תרופות, שינויים הורמונליים בגוף ועוד. במאמר זה כתבנו לכם על מספר דרכים שבהן ניתן למנוע הזעת יתר, לכן אם אתם סובלים מהבעיה, הגעתם למקום הנכון, השאירו פרטים ונחזור אליכם כדי להכיר אתכם ולהצמיד לכם תוכנית עבודה שמתאימה רק לכם.

איך למנוע עיגולי זיעה בעזרת תזונה נכונה?

זה לא סוד שתזונה נכונה ובריאה שומרת על הגוף בריא מכל מיני אספקטים. התזונה שלנו משפיעה על כמות הזיעה שנפלטת מגופנו.איך למנוע עיגולי זיעה בעזרת תזונה נכונה? זה לא סוד שתזונה נכונה ובריאה שומרת על הגוף בריא מכל מיני אספקטים. אפשר להימנע מעיגולי הזיעה בבית השחי בעזרת כמה שינויים תזונתיים:

  • אכילה של מגוון ירקות – לירקות כמו: שום, בצל, עמבה ועוד יש נטייה ישירה להשפעה כמות הזיעה שיוצאת לנו מהגוף. גם אם נעלים את הריח הלא נעים מהפה, עדיין יכול להיות ריח לא נעים כדרך הזיעה.
  • אלו ירקות בריאים וחשוב לאכול אותם במינון הנכון. רק שימו לב שאתם מודעים לריח שזה יכול לייצר אחרי הארוחה.
  • משקאות המכילים קפאין – משקאות אלו מעוררים את מערכת העצבים, וכתוצאה מכך הגוף נמרץ יותר, הגורמת להזעת יתר בשביל לקרר את הגוף.
  • שתייה חמה – שתייה חמה מעלה מיידית את חום הגוף, שמתחיל לקרר את עצמו על ידי פליטת זיעה החוצה. משקאות חמים טובים לחימום במהלך הסתיו והחורף הקרים, לעומת זאת בחודשי השנה החמים זה עלול לגרום לזיעת יתר ועיגולי זיעה מיותרים. לכן כדי לחשוב מתי אתם שותים שתיה חמה במהלך היום בקיץ.

 

בעיות בריאותית או טיפול תרופתי שגוי הגורמים לעיגולי זיעה

במידה ואתם סובלים מהזעת יתר יותר מאנשים שסביבכם, עליכם לפנות לרופא המשפחה בשביל לברר האם הזעת היתר נגרמת כתוצאה של תופעת לוואי של בעיה רפואית או כתוצאה מתרופה שאתם נוטלים.

טיפולים של רפואה משלימה למניעת עיגולי זיעהמה הטיפולים של רפואה משלימה למניעת עיגולי זיעה

  • פרחי בך – לפי הרפואה הסינית פחד וחרדה עלולים להגביר את הפרשת הזיעה, ולכן כדי להשתמש בתערובות מיועדות לבעיה זו של פרחי בך. את התערובת יש לקבל ממטפל מוסמך בתחום.
  • רפלקסולוגיה – זהו טיפול של עיסוי בנקודות ברגלים הקשורות לכליות וריאות, שלפי התיאוריה של הרפואה הסינית מאפשר לווסת את רמת הזיעה.
  • דיקור – הוא טיפול בנקודות שנמצאות בכל הגוף הקשורות לכליות ובריאות.
  • ביופידבק – טיפול שבו המטופל עובר תהליך שבו הוא לומד לווסת את התגובות הפיזיות של הזיעה הלא רצויה. במהלך הטיפול מצמידים את המטופל לחיישן הקולט אותות מן הגוף שלו ומעביר אותן לתוכנה במחשב. והתוכנה מציגה דו"ח עם נתונים על פרמטרים כמו: רמת מתחים, לחץ דם ודופק וכך להתאים תוכנית מתאימה ומדויקת למטופל.

ניתוח להוצאת בלוטות הזיעה בבית השחי

בסופו של דבר, עיגולי זיעה מתייחסים להופעה של עיגול המכיל רטיבות גדולה שמגיע מהזיעה, בבית השחי שלנו. בית השחי, הוא אחד האזורים היותר מזיעים בגוף שלנו, ואצל אנשים שמתמודדים עם בעיות של זיעה מרובה, מדובר למעשה על אזור שמזיע בכמויות עצומות. אחד הפתרונות שמוצעים כיום לאנשים שמתמודדים עם הפרעות של הזעת יתר, או בעיות של הופעת עיגולי זיעה, הוא פתרון של מעבר ניתוח להוצאת בלוטות הזיעה. ניתוח להוצאת בלוטות הזיעה, הוא ניתוח שמתבצע כיום על ידי רופא מנתח מומחה, ומדובר כאמור על ניתוח שלא כולל סיכונים רפואיים גדולים מידי. אולם, כן מדובר למעשה על ניתוח אשר כולל הרדמה מלאה, ושיקום קצר לאחר מכן בבית החולים. אחוזי ההצלחה של ניתוחים להסרת בלוטות הזיעה הם גבוהים, וכיום, תוכלו למצוא כמות גדולה של אנשים שממליצים על ניתוחים אלה.

לעיגולי זיעה ישנן השלכות רבות על החיים של אלו שסובלים מהן

רבים לא מתייחסים לכך, ולעתים מרגיש שהדבר לא נמצא בדיבור ובהכרה מספקת, אולם, מאחורי השאלה איך למנוע עיגולי זיעה מסתתרת סיבה נוספת, ועמוקה יותר לשאילת שאלה זו. למעשה, הופעת עיגולי זיעה, יכולה להפוך למטרד נפשי, ודבר שמונע מאנשים שסובלים מעיגולי הזיעה להשתלב בצורה ראויה מבחינה חברתית. סקר שפורסם לא מזמן, הציג את הסיבות השונות להרגשת מבוכה חברתית אצל ילדים בבתי הספר, זאת כאשר נמצא כי עיגולי זיעה, ובעיות זיעה ככלל, מהוות את אחת מהסיבות הנפוצות ביותר להתמודדויות חברתיות אצל ילדים בגילאים אלה. ולכן, גם אם לעתים קרובות נראה לנו שהמהומה הגדולה סביב עיגולי הזיעה, והופעה שלהן, היא מהומה שאין לה צורך, עבור אנשים רבים איך למנוע עיגולי זיעה מהווה דבר עמוק הרבה יותר.

לסיכום, אם אתם סובלים מעיגולי זיעה ולא מוצאים פתרון מומלץ מאוד לפנות למומחה בתחום וכך למעשה להתאים את הטיפול הראוי והטוב ביותר בהתאם לצרכים שלכם. תוך כמה טיפולים תוכלו להנות משגרת חיים נוחה יותר, נקייה יותר ומהנה יותר ולכן כדאי להשקיע בתהליך

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ