איך להתמודד עם הזעת יתר בידיים וברגליים?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

האם קורה לכם שאתם מזיעים לא רק באזור בית השחי, אלא גם במקומות אחרים בגוף כמו: בכפות הידיים והרגלים? ואם זה קורה לא רק בחודשי הקיץ, אלא לערוך טווח זמן ארוך, זה אמור שאתם אולי סובלים מהזעת יתר, ושעליכם לטפל בה.

הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים היא בעיה טורדנית ויכולה לפגוע בביטחון של האדם ובעיקר בתפקודו היומיומי. לכן, החלטנו לכתוב עבורכם את הכתבה הזו על לעזור לכם לטפל בבעיה

איך נוצרת זיעה?

זיעה היא הליך טבעי שעוזר לשמר את טמפרטורת הפנימית של הגוף. ללא זיעה בקיץ, היינו מתבשלים לגמרי. כאשר זיעה יוצאת מן הגוף היא מקררת את הגוף.
ישנם מקרים רפואיים או תרופות שמגדילות את כמות פעילות בלוטות הזיעה וכתוצאה מכך הגוף מפריש יותר זיעה.

כיצד רופאים מאבחנים הזעת יתר בידיים וברגליים?הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים היא בעיה טורדנית ויכולה לפגוע בביטחון של האדם ובעיקר בתפקודו היומיומי.

אבחון הבעיה מתבסס על הבנת הרקע הרפואי של המטופל. שתפו פעולה עם הרופאה, וספקו לו תשובות ברורות לגבי הופעתה של הזיעה ותדירותה.

שימו לב שאתם יודעים להבחין האם הזיעה האם זיעת היתר לא מושפעת מתנאי האקלים או ממתחים נפשיים. היא אמורה לקרות במצבים אלו וגם אחרים, ללא שליטה.

מה גורם להזעת יתר בידיים וברגליים?

הזעת יתר בידיים וברגליים  עלולה להיות בעיה מציקה ומתסכלת, ויכולה לשבש אף את התפקוד היומיומי. תדירותן משתנות מאדם לאדם, אדם אחד יכול לסבול ברמה יומיומית ולשני יכול לסבול ברמה פחותה או תקופתית.

תהליך הזעת יתר בידיים וברגליים קורה בגלל מספר גורמים שמפעילים את הגוף, וכתוצאה מכך הגוף מפריש זיעת יתר במקומות אלו.שימו לב שאתם יודעים להבחין האם הזיעה האם זיעת היתר לא מושפעת מתנאי האקלים או ממתחים נפשיים
להלן כל הגורמים, שעלולים לגרום להפרשת זיעת יתר:

  • מצבים נפשיים – מצבי חרדה או לחץ חוזרים ונשנים נצברים לאורך זמן והופכים למתחים נפשיים. מתחים אלו עלולים ליצור הפרשת זיעה בכמות מוגברת בכפות הידיים. לא רק מתחים שנוצרו עקב חרדה או לחץ גורמים להזעת יתר, אלא גם הפרעות נפשיות או מחלות נפשיות.
  • תזונה שאינה נכונה ובריאה – הרגלי אכילה שגויים, ועודף משקל עלולים לגרום להופעת הזעת יתר. חשוב לשמור על תפריט אוכל מאוזן, בריא ומכיל את כל מה שאתם אוהבים כדי שתוכלו כל דבר בגבול הטעם הטוב.
  • מחלות כמו: לוקמיה, בעיות בתפקוד של בלוטת התריס ועוד. כמובן, גם חלק מהתרופות שאתם נוטלים עלולות לגרום להזעת יתר. לכן, כדי להיוועץ עם רופא.

אנשים שעלולים לסבול באופן כרוני מזיעת יתר בידיים וברגליים עלול לחוות פגיעה בכל היבטי החיים – האישיים, החברתיים והתעסוקתיים. הזעת באזור הידיים עלולה לגרום לאדם להתקשות בפעולה פשוטה כמו לחיצת ידיים. הזעת יתר באזור הרגליים גם עלולה קושי בפעולות בסיסיות ופשוטות.

איך רופא יודע להתאים טיפול רפואי למטופל?הזעת יתר בכמה אזורים בגוף -  נקרא גם הזעת יתר כללית, והיא הזעת יתר שמופיעה בכמה אזורים בגוף.

  • הזעה ממוקדת באזור אחד בגוף – מדובר בסוג ההזעה השכיחה ביותר, המאופיינת בהופעת זיעה בידיים או ברגליים, והיא עלולה להיות מציקה מאוד.
  • הזעת יתר בכמה אזורים בגוף –  נקרא גם הזעת יתר כללית, והיא הזעת יתר שמופיעה בכמה אזורים בגוף. היא תסמין הנלווה לבעיה רפואית שקיימת אצל האדם והוא אינו מודע אליה עוד. זאת אומרת, שמי סובל מסוג הזעה זה עלול לסבול מהזעת יתר בכמה אזורים בגוף כמו: ידיים, רגליים ובית השחי או מקומות אחרים ועלול לסבול מבעיה רפואית.

כל הטיפולים האידיאליים לבעיית הזעת יתר בידיים וברגליים

מכשיר מירה דריי

זהו הליך שאינו פולשני וארוך טווח על מנת לטפל בהזעת היתר הממוקדת בבית השחי. המכשיר מחמם את שכבת הבלוטות לטמפרטורה הנכונה בשביל שהן יתפרקו ויספגו בגוף. בלוטות הזיעה לא יכולות לצמוח שוב, ולכן כל בלוטה שנספגת, לא תופיע שוב.

הליך טיפולי זה מתחלק לשני טיפולים בהפרש של 3 חודשים בשביל לגרום להפחתה ברמות הזיעה.

טיפולים נוגדי הזעת יתרלהזעת יתר בידיים וברגליים מצויים מספר טיפולים שונים. הטיפול הנפוץ הוא טיפולים כנגד הזעת יתר שמבוססים על תרכובות אלומיניום.

להזעת יתר בידיים וברגליים מצויים מספר טיפולים שונים. הטיפול הנפוץ הוא טיפולים כנגד הזעת יתר שמבוססים על תרכובות אלומיניום. תרכובות אלו עוזרות לחסום את בלוטות הזיעה, וכך הן מפחיתות את הזעה.

השימוש בטיפולים נוגדי הזעת יתר דורשים חזרה על מנת להשתמש בהם שוב. הם נותנים מענה זמני בלבד.

זריקות בוטוקס

זריקות בוטוקס הן טיפול פופלארי למניעת הזעת יתר. זריקות בוטוקס מוזרקות באזור הידיים, הרגליים או שניהם והן אמורות לחסום את פעילות של בלוטות הזיעה בידיים. לאחר החסימה גם כמות הזיעה שמופרשת פוחתת. יש לציין כי טיפול בוטוקס שורד כחצי שנה, ולכן יש צורך לחדש אותו.

הזרקות בוטוליניום

זהו למעשה חומר שעשוי לפתור את כל הבעיות של זיעה בכפות הרגליים. את החומר מזרקים לאזור ממנו הכי סובל המטופל מזיעה יתר. הטיפול מחזיק כשנה, ולאחר מכן צריך לעבור טיפולים נוספים.

Iontophoresis – טיפול חשמליIontophoresis – טיפול חשמלי הוא טיפול מאוד מתאים לזיעה בכפות הרגליים, והוא מבוסס על גלים חשמליים. במהלך הטיפול אתם עלולים להרגיש זרם חשמלי

הוא טיפול מאוד מתאים לזיעה בכפות הרגליים, והוא מבוסס על גלים חשמליים. במהלך הטיפול אתם עלולים להרגיש זרם חשמלי הנשלח ישר רקמות בגוף על מנת לחסום את הזעת היתר.
הטיפול יכול להתחרש בביתכם או בקליניקה של הרופא.

פד סופח

הניוח פד שיספוג את כל הזיעה באזור המיועד. זהו פתרון המתאים למי שסובל מהזעת יתר ברמות נמוכות.

קרמים יעודים

ישנם קרמים אשר תכננו אותם עבור ויסות פעולתן של בלוטות הזיעה בידיים, ולהפחית את הזיעה באזורים כמו: הידיים או הרגליים.

תרופות טבעיות

תרופות מהרפואה המשלימה כמו: שמנים אנטיבקטריאלים ואנטי פטרייתיים, וכך הם יגרמו לחסימה של בלוטות הזיעה, ויפחיתו את כמות הפרשת הזיעה.

טיפול לייזר להזעת יתר בידיים וברגליים

הלייזר נהפך לכלי מאוד חשוב ומשמעותי בעולם הרפואה האסתטית, והוא מאפשר פתרון הולם להזעות יתר.

כמה תרופות סבתא ועוד המלצותדרך להתמודד עם הזעת יתר בידיים וברגליים -תרופות מהרפואה המשלימה כמו: שמנים אנטיבקטריאלים ואנטי פטרייתיים, וכך הם יגרמו לחסימה של בלוטות הזיעה, ויפחיתו את כמות הפרשת הזיעה.

  • מומלץ ללבוש גרבים מצמר ולא מסיבים סינתטיים.
  • הקפידו ללבוש נעליים שמאווררות וללא סוליות העשויות מגומי. ויש להימנע מללכת עם נעלי ספורט במידה ואתם לא עוסקים בספורט.
  • מומלץ לא ללבוש את אותן הנעליים כל יום. הגיוון מונע הצטברות של מגע בין חיידקים לזיעה.
  • טלק מבושם יכול לעזור לכם לשמור על עור יבש.
  • רחיצה של הרגליים מספר פעמיים ביום יכולה להוות פתרון טוב. מומלץ לשים את הרגליים בקרעה עם מים פושרים ועוד צמחים או תכשירים שיכולים לעזור לעור.
  • זיעה יתר בכפות הרגליים עלולה לעודד צמיחה של פטרייה בבוהן. בשביל למנוע זאת, סתמו את הנקבוביות בכפות הרגליים. את הפעולה הזו אפשר לבצע בעזרת אבקת טלק או אפיה. במידה ואתם רוצים משהו רפואי, תוכלו למצוא מספר אבקות בשוק.

לסיכום, הזעת יתר בידיים וברגלים נגרמת ממספר גורמים. זיעת יתר עלולה לגרום לבעיות בתפקוד היומיומי של האדם הסובל מכך. כיום, ישנם לא מעט פתרונות רפואיים או כל מיני תרופות סבתא שיכולות לעזור לכם להתמודד עם הבעיה.
חושבים שאתם סובלים מהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים? השאירו פרטים, ואנחנו נעזור לכם למצוא פתרון לבעיה

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ