התזונה המתאימה להתמודדות עם הזעת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

תזונה מתאימה להזעת יתרשינוי באורח החיים היומיומי לא יכול לרפא הזעת יתר, אבל מומלץ לשנות הרגלים על מנת לשפר את התסמינים ולהביא לתחושת בטחון עצמי.

תוספי תזונה רבים, המבוססים על צמחי מרפא, טובים לטיפול בהזעת יתר, גם אם לא נועדו במקור למטרה זו. הוכח כי מרווה היא אחד מתוספי המזון הנפוצים ביותר לטיפול בהזעת יתר.

תוספי מזון אחרים העשויים להועיל במצבים כאלה כוללים סידן, אשלגן, אקליפטוס, עלי אגוז ועוד. בנוסף, מומלץ להימנע מטריגרים הידועים כגורמי הזעה, דוגמת מזון חריף ואלכוהול.

תוספי תזונה מועילים בהפחתת זיעה ומניעת גלי חום. עלי צמחי מרווה מכילים מרכיבים חשובים מרפאים והם מהווים חלק ממפעל תוספי התזונה.

טיפול תזונתי להזעת יתר על פי הרפואה הסינית

הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול כימי תרופתי כמענה להזעת יתר. אך לרפואה הסינית ולרפואה הטבעית יש הצעות לסילוק ומניעת התופעה ללא החדרת רעלים לגוף. על פי הרפואה הסינית, האחריות לתפקוד תקין של הנוזלים בגוף הן הריאות והכליות. הזעת יתר נגרמת ממצב של תפקוד חלש שלהן.

הטחול אחראי על הפרדת הנוזלים מהמזון וגרימה לאספקת לחות לגוף. לכן, במצב בו הוא נחלש, הוא יכול לגרום להזעת יתר. הזעת יתר עלולה לנבוע כתוצאה מתזונה שאינה נכונה, מאכלים חריפים, מטוגנים, שומניים, מאכלים המכילים חומרי מצבע וחומרים משמרים. גם רעלים שונים העלולים להימצא במזון ובתרופות גורמים להזעת יתר.

גם הנטורופתיה מאמינה כי גוף יכול לרפא את עצמו באמצעות תזונה נכונה. טיפול נטורופאתי מסייע לאנשים הסובלים מהזעת יתר. במסגרת טיפול זה, מומלץ לשתות לימון סחוט, תה קמומיל, מנטה, סרפד, ברוש, פסיפלורה ותות. גם השריית הרגליים בחומץ תפוחים מהול במים מסייע להפחתת זיעה מוגברת.

הרגלי תזונה נכונים לטיפול בהזעת יתר

  • לשתות הרבה מים ותה ירוק על מנת להחזיר את הנוזלים לגוף ולהסדיר את חילוף החומריםתזונה מתאימה להזעת יתר
  • לאכול הרבה פירות וירקות טריים על מנת לספק לגוף כמות טובה של ויטמינים ומינרלים
  • לאכול דגני חיטה מלאה המספקים לגוף כמות טובה של סיבים תזונתיים
  • על מנת לספק לגוף כמות טובה של ויטמין B, יש לאכול דגים, ביצים, קטניות, בשר רזה, גזר ואבוקדו
  • בישול בשמן זית המתעכל ביעילות רבה יותר בגוף ומייצר פחות חום
  • שתיית תה מרווה המכיל חומצה טאנית טבעית
  • צריכת כמות סידן גדולה באמצעות שילוב של מוצרי חלב בתזונה, לשם שליטה במתח ועצבנות, וכך למנוע זיעה
  • להימנע מקפאין, מאכלים חריפים, עישון ואלכוהול, המגבירים את טמפרטורת הגוף וגורמים להזעה
  • להימנע משום ובצל ככל הניתן. מוצרים אלה מעלים את טמפרטורת הגוף ומוסיפים ריח רע לזיעה
  • חליטת כפית גרגרי הל או כפית זרעי כוסברה במים רותחים

טיפול בהזעת יתר בגישת הרפואה משלימה

הטיפולים האלטרנטיביים להזעת יתר יכולים להקל על הבעיה, אך לא לפתור אותה מהיסוד. נטורופת מסייע בהכוונה לשינוי תזונתי על מנת להקל על הסימפטומים של הזעת יתר. טיפול בדיקור יפני או סיני יהווה תהליך של סילוק רעלים מהגוף ונידוף החום.

גם רפלקסולוגיה, טווינה ושיאצו יכולים לתמוך באיברים האחראים על הזעה בגוף. בנוסף, צריכת מלחים מבוססי אלומיניום החוסמים את בלוטות הזיעה יכולים להקל על תופעת הזעת יתר. אורח חיים בריא, צריכת צמחי מרפא טבעיים והתאמת תפריט תזונה אישי, מקלים משמעותית על תופעות לוואי של הזעת יתר.

פרחי בך מהווים טיפול טוב להזעת יתר. שימוש בתמציות פרחי הבאך, המורכבות מ-38 סוגי פרחים שונים, מסייע להרגעה מפני הזעה. התמציות עובדות על גורם החרדה הנובע מהזעת יתר ומרגיעות את גופו.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ