מהן ההשלכות החברתיות של הזעת יתר? – מחקר בדק

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר היא אחד המצבים היותר מביכים שאפשר לחשוב עליהם. במקרים מהסוג הזה, האדם יזיע גם כאשר אין לכך הסבר ממשי, כלומר, כשאינו נמצא בפעילות גופנית או במקום בעל טמפרטורה חמה במיוחד. ההזעה עלולה לשבש את שגרת החיים שלו, לגרום לו למבוכה ואף ליצור קשיים במישור החברתי, למשל עקב ההימנעות של האדם ממגע עם אנשים אחרים (או אפילו הימנעות שלהם מהימצאות בקרבתו).

מחקר מעניין שפורסם לאחרונה ב-Archives of Dermatological Research מראה שההשלכות החברתיות של הזעת יתר הן שונות ואף חמורות יותר ממה שסבלו תחילה, וכמובן ממה שהיינו שואפים אליו.

מהם ממצאי המחקר העיקריים?מהן ההשלכות החברתיות של הזעת יתר? - מחקר בדק

המחקר המדובר התבסס על מילוי שאלונים מקוונים על ידי כ-8,000 אנשים, והראה קודם כל ששכיחות התופעה היא גבוהה ממה שעלה במחקרים קודמים – כמעט 5% מבין הנשאלים סבלו מרמות שונות של הזעת יתר. אם משליכים זאת על אוכלוסיית ארצות הברית, למשל, מגלים שמספר הסובלים מהבעיה באוכלוסייה עולה על 15 מיליון איש.

ההשלכות החברתיות של הבעיה הן חמורות יותר ממה שהחוקרים סברו תחילה. הממצאים הראו שכ-75% מהנשאלים שסבלו מהזעת יתר, ציינו שיש לכך השפעות שליליות על החיים החברתיים, הרווחה והבריאות הנפשית והבריאות המנטלית והרגשית. המחקר הצביע על הגבלות שונות שנגרמו כתוצאה מהבעיה במערכות היחסים בעבודה ובחברה, במוכנות שלהם לקחת חלק בפעולות גופניות ובפעולות פנאי ועוד.

המחקר מראה את התפיסות החברתיות המקובלות ביחס להזעת היתר, מה שבא לידי ביטוי בכמה אופנים. כ-85% מבין הנשאלים הסכימו שהזעת יתר היא מצב מביך, בעוד שכ-71% מתוכם ציינו שהיא גורמת לחרדה. למעלה משליש (כ-35%) מבין הסובלים מהזעת יתר ציינו שהם הקריבו דברים חשובים רבים בחייהם עקב הבעיה. כל אלו מבטאים את המסקנה העיקרית של המחקר, והיא שהזעת יתר עלולה לפגוע משמעותית בשגרת ובאיכות החיים.

על הקושי באבחון ובטיפול בהזעת יתר

מעבדה

אם זה לא מספיק, למעלה ממחצית מהסובלים מהזעת יתר לא שיתפו גורם רפואי מוסמך במצב שלהם, בין אם עקב העובדה שהם לא ראו את הזעת היתר כמצב רפואי הדורש טיפול ובין אם הם לא מודעים לכך שאופציית הטיפול קיימת. המחקר גילה בעיה נוספת הקשורה להזעת היתר, והיא שבקרב כ-53% מאלו שכן פנו לקבלת ייעוץ רפואי – הבעיה לא אובחנה כראוי.

ברמה הכוללנית, המחקר מצביע על הצורך להגדיל את המודעות בציבור הרחב ביחס להזעת היתר, לתסמיני הבעיה ולהשפעתה על החיים. בקרב הסובלים מהבעיה, יש להסיר את החששות וגם את המבוכה, שפוגעת בטיפול שהם יכולים לקבל. "אף אחד לא חייב לסבול לבד", ציין אחד החוקרים. "חשוב שאנשים הסובלים מהזעת יתר ישוחחו על כך עם גורם רפואי מוסמך או רופא עור".

ייתכן שהמודעות לכך שמדובר בבעיה שכיחה יותר ממה שחשבו תסייע לחווים אותה להרגיש שהם לא נמצאים לבד במערכה, מה שישפר את ההרגשה הכללית שלהם ואת הרצון שלהם לקבל טיפול. חדשות מעודדות נוספות הן שהיצע הטיפולים להזעת יתר קיים ואף עולה משנה לשנה, בין השאר בזכות התפתחויות טכנולוגיות כאלה או אחרות. אלו הופכות את אפשרויות הטיפול ליעילות, לנוחות ולבטוחות, כיום יותר מאי פעם.

לקריאה נוספת:
Research: Hyperhidrosis More Common, Severe, and Socially Crippling than Scientists Realized
The Effects on Patients' Lives: Social Embarrassment and Psychological Effects
The impact of hyperhidrosis on patients' daily life and quality of life: a qualitative investigation

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ