הזעת יתר בגיל המעבר: כך תתמודדי

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר בגיל המעברגיל המעבר מאופיין במגוון תסמינים שהנפוץ בהם הוא גלי חום המלווים בהזעת יתר. השילוב של השניים עלול להיות הרסני מאוד לשגרת היום יום של נשים בגיל המעבר, במיוחד אם הם מתרחשים בפתאומיות.

מאמר זה דן בטיפול ההולם לתופעה זו ובדרכים למניעה והתמודדות.

גלי חום מתחילים בדרך כלל בתחושת חום עז בפלג הגוף העליון, המלווים בפעימות לב מואצות ואדמומיות על החזה, הצוואר והפנים. הזעת יתר בגיל המעבר מהווה את אחד התסמינים העיקריים בקרב חלק מהנשים בגיל המעבר, והיא נמשכת בין חצי דקה לחמש דקות.

אך תדירות ההתקפים ועוצמתם משתנים מאישה לאישה. הבזקי הזעת יתר בגיל המעבר עלולים להיות תופעת גיל מעבר מביכה במיוחד ולעיתים קרובות מחייבים נשים לעצור מפעילויותיהן כדי להתקלח ולהחליף בגדים. כ-75% מהנשים בגיל המעבר מושפעות מהזעת יתר הנגרמת בעקבות גלי חום.

שיבושים הורמונליים עקב הזעת יתר בגיל המעבר

הגורם העיקרי המדויק להזעת יתר בגיל המעבר אינו ברור, אך הדעה הרווחת בעולם הרפואה היא כי התופעה נובעת בשל רמות אסטרוגן אשר גורמות לתנודות הורמונאליות וירידה ביוכימית. באופן פרטני יותר, גלי חום הם תוצאה של ההיפותלמוס (השטח במוח האחראי על חום), המייצר חום באופן מוגבר. במהלך גיל המעבר, ירידה ברמות האסטרוגן גורמות להיפותלמוס לפרוק כימיקלים הגורמים להרחבת כלי הדם בעור, ובכך משתחרר חום המתבטא בהזעה מוגברת.

גלי חום ותסמינים אחרים הקשורים להתכווצות והתרחבות כלי הדם, כגון סחרחורות ודפיקות לב מואצות הן תופעות קבועות של גיל המעבר, ורוב הנשים תפסקנה לחוות גלי חום לאחר חמש שנים. למרבה הצער, עבור חלק הנשים, הזעת יתר וגלי חום עלולים אף להימשך על פני תקופה של עד עשר שנים. הזעת יתר היא אחת מהתופעות הבעייתיות יותר של גיל המעבר, ולכן חיוני לנקוט בצעדים על מנת להגביל את ההשפעה.

כך תתמודדי עם הזעת יתר בגיל המעבר

ניתן להתגבר על קשיי התופעה באמצעות נקיטה בצעדים הבאים:

  • לבישת ביגוד מתאים.
  • הימנעות ממאכלים ומשקאות אשר עשויים לעורר גלי חום וזעה מוגברת כגון אלכוהול, קפה ומאכלים חריפים.
  • שמירה על קרירות חדרי הבית.
  • הקפדה על פעילות גופנית סדירה.
  • הימנעות מעישון.
  • ירידה במשקל.
  • צריכת ויטמינים, תוספי תזונה, וצמחי מרפא.

בחירה בסגנון חיים בריא היא קריטית לשם השגת איזון הורמונאלי כדרך התמודדות יעילה עם גלי חום. יש להתייעץ עם הרופא לגבי שיטת הטיפול המתאימה ביותר.

טיפול בהזעת יתר בגיל המעבר: חובה להיות סבלנית

משך הבזקי החום ותדירות ההתקפים עלולים להיות מאוד בלתי צפויים, ויתכן שיידרש מעט זמן עד שאישה בגיל המעבר תמצא את הטיפול ההולם. למרבה המזל, ניתן למצוא טיפול יעיל המקל על התסמינים.הזעת יתר בגיל המעבר

על מנת לקבוע את הטיפול המתאים ביותר להזעת יתר, מומלץ להתחיל בהבנת הנסיבות בהן מתרחשת הזעת היתר, על מנת להתמודד בהצלחה עם ההתקפים. לדוגמה, הקדשת תשומת לב למשך ההתקף, המצב הרגשי, למשל, רמת לחץ, אוכל ושתייה וביגוד מסוים, עשויים להקל על הטיפול ולהביא להצלחתו.

אישה המבקשת לטפל בהזעת יתר בגיל המעבר יכולה לבחור באחת משלוש שיטות טיפול זמינות: שינויים בסגנון החיים, רפואה אלטרנטיבית, או טיפול תרופתי. מומלץ לנשים להתחיל עם גישת טיפול פחות מסוכנת, הכוללת שינויים בסגנון החיים. שיטה זו יעילה לבלימת גלי חום והזעת יתר, אך לצד השינויים המבוצעים, יש לטפל בגורמים הבסיסיים של חוסר האיזון ההורמונאלי שגורם לתופעה.

ישנם לא מעט מאכלים שגורמים להזעה, לכן הקפדה על תזונה מאוזנת עשויה להקל על הזעת יתר. כך, למשל, מומלץ להימנע מארוחת ערב מתובלת או שתיית יותר מידי כוסות יין. מתח מוגבר בשל לחצי עבודה או חובות כלכליים עלולים אף הם להגביר את תופעת גלי החום והזעת היתר.

למרבה המזל, ניתן לשלב תרופות טבעיות לצד השינויים בסגנון החיים על מנת לספק טיפול הולם, בטוח ויעיל להזעת היתר. בעוד שבדרך כלל אין צורך בטיפול רפואי למניעת הזעת יתר, יתכן שחלק מהנשים תרצינה לשקול אפשרויות של טיפול תרופתי, אותו יתאים הרופא באופן אישי, אם הן אינן מוצאות הקלה בטיפול טבעי. יחד עם זאת, חשוב להבין ולשקול בכובד ראש את הסיכונים ותופעות הלוואי הכרוכות בשיטת טיפול זו.

אולי יעניין אותך גם:

סובלים מהזעת יתר? הישמרו מפטרת הציפורן ברגלים

הידראדניטיס סופורטיבה – מחלה דלקתית כרונית הנפוצה אצל נשים ומלווה בהזעת יתר

האם נשים מזיעות יותר מגברים?

 

הזעת יתר בגיל המעבר אצל נשים נובעת בעקבות הרגשה של גלי חום

הזעת יתר בגיל המעבר הוא אומנם הסימפטום אשר מתואר על ידי מרב הנשים, שנוטות להרגיש ולהבחין בצורה פיזית בהזעה מרובה אשר מתרחשת בסביבות גיל המעבר, אומנם, מה שמרבית הנשים הללו מתארות זה בעצם תסמין ישיר של תופעה אחרת – גלי חום. גלי חום מהווים את התסמין הנפוץ ביותר אותו חוות נשים רבות במהלך גיל המעבר המפורסם.
גלי חום, גורמים לתחושת פתאומית ובלתי צפויה של חום עז המתפשט בגוף שלהן. בדרך כלל, גלי החום יורגשו במקומות הבאים – צוואר, חזה, פנים, וכיוצא בזאת, ואלה הם המקומות בגוף שככל הנראה נרגיש את הזעת יתר בגיל המעבר. גלי החום אשר מופיעים אצל נשים רבות בסביבות גיל המעבר, מופיעים בדרך כלל ובשכיחות גדולה במהלך הלילה, זאת כאשר נשים רבות מתלוננות כיום על הפרעות שינה בלילה אשר נובעים כתוצאה מגלי החום הללו. כמובן שאופן הרגשת גלי החום והזעת היתר, הוא אופן אשר משתנה בין אישה לאישה, ולא מדובר כאמור על מעין נוסחה קבועה.

כיצד הרפואה המשלימה מציעה פתרונות להזעת לילה בגיל המעבר?

הרפואה המשלימה היא תפיסה רפואית אשר מאמינה כי יש קשר בין המחלות, והתסמינים הרפואיים שאנחנו מרגישים מבחינה פיזית, לבין המצב הנפשי והרגשי שלנו. כלומר, על פי הרפואה המשלימה – כל בעיה רפואית מקורה למעשה בבעיות נפשיות כאלה ואחרות. ולכן, הרפואה המשלימה מציעה פתרונות שונים לאנשים שסובלים מגלי חום, או מהזעת יתר בגיל המעבר. טיפולים שונים הרפואה המשלימה, זאת לדוגמת – דיקור סיני, הומאופתיה, ועוד טיפולים נוספים ברפואה המשלימה, מציעים כיום מסלולי טיפול יחודיים עבור נשים שסובלות מהזעת יתר בגיל המעבר, זאת כאשר כיום אנו יודעים על מקרי הצלחה רבים בתחום.

יש גם צמחי מרפא מסוגים שונים אשר יכולים במידה רבה לסייע לאזן את גוף האישה באופן הורמונלי וכך בעצם גם התסמין של הזעת יתר פוחת משמעותית. חשוב לזכור כי מדובר בתופעה שהיא חולפת, זאת בשונה מאנשים הסובלים מהבעיה בגלל סיבות אחרות.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ