שאיבה כירורגית של בלוטות זיעה לטיפול בהזעת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

שאיבת בלוטות זיעה מבית השחיאנשים רבים מתמודדים עם הזעה באמצעות נקיטת שיטות שונות כמו מקלחות תכופות, שימוש רב בדיאודורנט, הפעלת מיזוג אוויר מקפיא או התערבויות רפואיות וכירורגיות.

ההתמודדות האין סופית הזאת עשויה להשכיח עובדה אחת, חשובה מאין כמוה. העובדה שאנו מתכוונים אליה היא החשיבות של ההזעה.

ההזעה היא תהליך גופני טבעי, שנועד לווסת את הטמפרטורה של הגוף לרמה שאיננה מסוכנת. התחממות יתר של הגוף עלולה לגרום לנזקים ולבעיות קשות, ובמקרים קיצוניים אף למוות.

הצטברות הזיעה על העור, באזורים שונים של הגוף, נועדה להוריד את הטמפרטורה באמצעות התהליך של התאדות הנוזלים שסופחים עימם את עודפי החום.

בקרב אנשים כאלה, המדד העיקרי לכך שמדובר בהזעת יתר הוא בתחושה האישית. למעט מקרים קיצוניים, ישנם הרבה מצבי ביניים של הזעה שתיצור אצל חלק מהאנשים תחושה של קושי וסבל בעוד שאצל אחרים הפגיעה באיכות החיים תהייה מינימאלית.

לסיכום נקודה זו, הרי שאנשים בריאים, בדרך כלל, שסובלים מהזעה מרובה על פי תפיסתם, מצב שמלווה פעמים רבות בריחות גוף בלתי נעימים, יכולים לטפל במצב ולזכות בהקלה באמצעות שאיבה של בלוטות זיעה.

מהלך ניתוח שאיבת בלוטות זיעה מבית השחי – שאיבה של בלוטות זיעה

מטבע הדברים, שאיבת בלוטות הזיעה מבית השחי מתאימה לאנשים שסובלים מהזעת יתר באזור זה בלבד. מכיוון שאחוז ניכר מהאנשים המדווחים על אישאיבה של בלוטות זיעה נוחות הקשורה בהזעה מרובה סובלים בעיקר מהזעה בבית השחי, מדובר בפתרון יעיל לפלח גדול מהאוכלוסייה הכללית – כ-5 עד 10 אחוזים מהאוכלוסייה.

בשונה משיטות טיפול אחרות כגון ניתוח להסרת בלוטות ההזעה באמצעות כריתה, מדובר בהליך הרבה פחות פולשני. מדובר בטיפול שנעשה בהרדמה מקומית בלבד, ללא סיכון של הצטלקות משמעותית. החתך מינימאלי ולאחריו מומסות הבלוטות, ולבסוף נשאבות אל מחוץ לגוף. בהשוואה לטיפולים חדשניים אחרים, למשל הפחתת הזעה באמצעות הזרקת בוטוקס, מדובר בפתרון לצמיתות שמונע לא רק את ההזעה אלא גם את הפרשת הריח הרע המתלווה אליה.

שיפור ניכר באיכות החיים

שאיבה של בלוטות זיעה הוא טיפול שמתבצע בהצלחה במטופלים ישראליים כבר מספר שנים, מביא לשיפור ניכר באיכות החיים. בין המטופלים ישנם כאלה שחייהם השתנו בעקבות הטיפול מן הקצה אל הקצה. מדובר על אנשים שסבלו מהזעה חמורה כל כך, עד שנמנעה מהם השתתפות בפעילות חברתית או זוגית משמעותית. גם במקרים שבהם המטופלים לא נטו להסתגר באופן מוחלט ולהימנע מחיים חברתיים, הרי שחל שיפור עצום באיכות החיים הכללית.

במקביל, אי אפשר שלא להתייחס לתופעת לוואי אפשרית שיכולה להתרחש בקרב חלק מהמטופלים. מדובר על תופעה המכונה "הזעת פיצוי". המשמעות של תופעה זו היא שהגוף מפצה על הפסקת ההזעה מבית השחי באמצעות הזעה מוגברת במקומות אחרים בגוף.

הסיבה לתופעה איננה ברורה, אולם דבר אחד ברור – גם כאשר לוקחים זאת בחשבון, מספר המטופלים שבוחרים לעבור שאיבת בלוטות זיעה נמצא בעליה.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ