מהי הזעת יתר ממוקדת?

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעת יתר ממוקדתהזעת יתר ממוקדת מוגדרת כתופעה ולא כמחלה, אשר מופיעה במספר איברים, לחוד או באופן משולב.

בניגוד להזעת יתר כללית, בה מעורב כל הגוף ונובע מבעיות הורמונליות או פגיעות אחרות, הזעת יתר ממוקדת תתבטא לרוב בבתי השחי, בכפות הידיים והרגליים. האנשים הסובלים מכך, יתלוננו כי הם מזיעים באופן משמעותי, גם ללא קשר לטמפרטורה השוררת בחוץ, וללא פרופורציה לפעילות הגופנית אשר הם עשו.

תופעה זו מורידה באופן משמעותי את איכות החיים וגורמת לסבל רב למספר רב של אנשים.

הגורמים להזעת יתר

הגורמים להזעת יתר, בדרך כלל, מוגדרים כאדיוטיפים, כלומר מקורם לא ידוע. עם זאת, נמצא קשר תורשתי חזק, כך ש-25% מהילדים להורים אשר סובלים מהזעת יתר, יסבלו אף הם. בדרך כלל נמצא סיפור משפחתי של המשפחה הקרובה, המחשיד לכיוון הזעת יתר.

ישנם מטפלים אשר גורסים כי הגורמים העיקריים להזעת יתר הינם גורים סביבתיים ותזונתיים. תיאוריה זו גורסת כי ניתן לטפל באנשים הסובלים מהזעה מוגברת על ידי שינוי תזונתי ומתן תוספים וויטמינים שונים.

ישנם גורמים אשר מעודדים את ההזעה היתרה, כמו גורמי לחץ ופחד. מכיוון שהמערכת הסימפטית, אשר פועלת בזמני לחץ, היא זו האחראית על שחרור הזיעה, נהוג לחשוב כי הזעת יתר תתרחש, בעיקר בזמני לחץ, חרדה או פחד.

יש אנשים המדווחים כי אפילו עצם המחשבה על רגע קריטי אשר הולך להתרחש מעודד ומגביר את כמויות הזיעה המופרשות.

הזעת יתר ממוקדת: איל מאבחנים?

אבחון הזעת יתר בכפות הידיים או הרגליים, יכול להיעשות בגיל מוקדם מאד, ואפילו בגיל הינקות. ההורים רואים ומבחינים בהזעתו של הילד, אשר קורית גם במקום ממוזג וקריר. את התפתחות התינוק, יש לבחון מאספקטים שונים, לכן לא כל הזעה מוגברת, אשר תרטיב את חולצתו, תוגדר כהזעת יתר.

הזעה בבתי השחי, לרוב תהיה מאובחנת בגיל ההתבגרות, תחת שינויים והשפעות הורמונליות. לפעמים, עצם האבחון של הזעת יתר ממוקדת, יכול להיעשות אף בגיל מבוגר יותר.

הזעת יתר מופיעה באוכלוסייה הכללית, בכל הגילאים, ללא הבדלי מגדר. נשים וגברים נוטים לסבול מתופעה זו באופן שווה.

האבחון לא חייב להיעשות על פי כמות הזיעה הניגרת, אלא, פעמים רבות, הוא ייעשה על פי מידת הסבל שזיעה זו גוררת איתה. אנשים רבים, הסובלים מהזעת יתר, במיוחד זו אשר מופיעה בבתי השחי ובכפות הידיים, סובלים מאד מהתופעה, ומרגישים כי איכות חייהם תשתפר לאין ערוך בעקבות טיפול אשר יוכל למנוע מתופעה זו להתרחש.

טיפול בהזעת יתר ממוקדת

הטיפול בהזעת יתר ייעשה על פי דרגת החומרה וסבל המטופל. במקרים קיצוניים, יוצע למטופל אפשרות כירורגית, בה מנתקים את העצבים מבלוטות ההזעה.

פעילות זו נמצאה יעילה מאד, והינה קבועה ומשפרת את המצב. החיסרון הגדול הקיים בניתוח זה הוא סיכון להזעת יתר מפצה, אשר יכולה להופיע במקום אחר. בגלל תופעת לוואי חמורה זו, הניתוח כולו נתון בסימן שאלה, וישנם אנשים המסרבים לעבור אותו.

למקרים חמורים פחות, מוצע פתרון אשר הינן הנפוץ ביותר כיום, בדמות של רעלן הבוטוקס. הבוטוקס, אשר משמש גם ביישומי קוסמטיקה אחרים, מצליח לשתק את העצבים ולגרום ליובש ולהפחתה משמעותית בכמויות הזיעה.

טיפול זה הינו יעיל, קצר מועד, ללא תופעות לוואי או כאבים נלווים. מעבר לכך, הוא מאפשר חזרה מידית לשגרה ולחיי היומיום, ללא צורך באשפוז או המשך טיפול כלשהו. חסרונו הוא בעצם זמניותו, והצורך לחזור על טיפול זה לאחר כחצי שנה עד שנה. טיפולים זמניים נופים הינם טיפולים אשר מבוססים על זרמים חשמליים.

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ