טיפולים טבעיים להזעת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

טיפולים טבעיים להזעת יתר במגוון שיטותהזעת יתר הינה בעיה נפוצה, אך לא נעימה לאלה אשר סובלים ממנה. הסובלים מהתופעה מזיעים בכמות רבה יותר מאדם רגיל, וכן מזיעים במצבים שבדרך כלל אינם אמורים להביא להזעה: גם כשמזג האוויר אינו חם במיוחד או כשהם אינם פעילים מבחינה גופנית. הרפואה הקונבנציונלית יכולה להציע רק טיפול תרופתי כימי לטיפול בבעיה.

אולם, מכיוון שהתופעה איננה מחלה ואין בה כל סיכון לבריאות, רבים מהסובלים מהבעיה מהססים אם לקחת טיפול תרופתי להפחתת הזיעה. הרפואה האלטרנטיבית והטבעית לעומת זאת, יכולה להציע פתרונות טבעיים רבים אשר אינם מזיקים לבריאות ויכולים לסייע בהפחתת הזיעה באופן משמעותי.

ממה נובעת הזעת היתר?

הזעת יתר הינה תופעה גנטית בעיקרה. נמצא קשר בין מצב נפשי להזעת היתר. כמו כן נמצא קשר בין מצבי לחץ וחרדה לבין הזעת יתר. ההזעה נובעת מפתיחת נקבוביות על העור שמטרתן להפריש זיעה על העור על מנת לקררו כשהוא מתחמם יתר על המידה, או על מנת למנוע את התחממותו יתר על המידה.

אצל אנשים הסובלים מהזעת יתר העור כנראה מתחמם יותר מאשר אצל אנשים אחרים ולכן הנקבוביות נפתחות לעתים קרובות יותר. כמו כן הן נשארות פתוחות זמן רב יותר וממשיכות להפריש זיעה. תופעת הזעת היתר נפוצה גם אצל נשים בגיל המעבר, אנשים הסובלים מבעיות הורמונאליות או אנשים הסובלים ממחלות שונות.

כיצד מסייע הטיפול הטבעי להזעת יתר?

טיפולים טבעיים להזעת יתר מחפשים דרך לסייע בסגירת נקבוביות הזיעה על העור ובכך למנוע את הזעת היתר. תהליך זה ניתן לעשות בעזרת טיפולים אלטרנטיביים שונים, שינוי תזונתי, ועוד.

שינוי התזונה להפחתת הזעת יתר

ישנם שינויים תזונתיים שניתן לעשות כדי להפחית את הזעת היתר:טיפולים טבעיים להזעת יתר

  • להימנע משתיית משקאות אלכוהוליים ושתיית קפאין. משקאות אלה מעלים את טמפרטורת הגוף ועלולים לגרום להזעה.
  • להימנע מאכילת מאכלים חריפים או חמים מאותה סיבה. הם מחממים את הגוף ומביאים להזעה.
  • לשתות שתייה קרה אשר מקררת את הגוף.
  • לאכול מאכלים המסייעים בקירור הגוף: פטרוזיליה, שמיר, אבטיח ומלפפון.
  • לשתות תה צמחים העשוי מצמחים שידועים כמקררים: תה סרפד, קמומיל ועוד.

טיפולים טבעיים להזעת יתר בגישת הרפואה הסינית

טיפול באמצעות דיקור המסייע בסגירת הנקבוביות. הרפואה הסינית מאמינה שהזעת יתר נובעת מחסר של יין (הצד הפאסיבי) ועודף של יאנג (הצד האקטיבי) לכן היא תנסה להביא לאיזון מחודש בין השניים. אחת הדרכים של הרפואה הסינית היא באמצעות רקיחת מרקחת של צמחי מרפא מקררים, מרגיעים וסוגרי נקבוביות.

ביו פידבק

ביו פידבק זו שיטה המשלבת בין קו המחשבה האלטרנטיבי הדוגל בטיפול לא חודרני ושאינו מחדיר חומרים כימיים לגוף, לבין גישות ביו-פסיכולוגיות הטוענות כי יש קשר בין גוף ונפש. גישה זו מאמינה כי מצבים פסיכולוגיים, כמו לחץ, הם שמביאים להזעת יתר.

טיפולים טבעיים להזעת יתר בגישה זו סבורים שניתן לשלוט בתסמיני הזעת יתר באמצעות שינוי ההתנהגות והחשיבה. הגישה מאמינה כי האדם יכול לזהות את המצבים שמביאים להזעת היתר או לזהות אותם באים, ולהפחית את ההזעה בעזרת עבודה עצמית. במהלך הטיפול, המטופל מחובר למכשיר המודד את רמת הלחות או הזיעה על העור.

בנוסף, המכשיר בוחן מדדים אחרים כמו דופק. הגישה כוללת לימוד שיטות הרגעה עצמית וזיהוי מצבי לחץ המביאים להזעה בעזרת המכשיר. כך האדם יוכל להרגיע את עצמו עוד לפני שיגיע לרמת לחץ שמביאה לכדי הזעת יתר. קיימות שיטות רבות נוספות לטיפול בהזעת יתר באופן טבעי. שיטות אלה טובות לבריאות ונמצאו כיעילות לגבי חלק מן הסובלים מהבעיה.

אולי יעניין אותך גם:

בקרוב: השתלת חיידקי שחי למניעת זיעה

טיפול נטורופתי טבעי להזעת יתר

טיפול הומואופתי להזעת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ