הזעת יתר בכפות הרגליים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

הזעה בכפות הרגלייםהזעת יתר בכפות הרגליים הוא מצב נפוץ יחסית, בו כפות הרגליים מזיעות באופן מוגבר. ברוב המקרים, הזעה בכפות הרגליים קשורה לנעילת נעליים סגורות ולא מאווררות ופעילות גופנית, ובמקרים אחרים מופיעה כחלק מהזעת יתר בכל הגוף.

במקרים רבים, להזעת היתר בכפות הרגליים מתלווה ריח רע, הנובע מהצטברות של חיידקים ופטרת על כפות הרגליים והציפורניים.

לכן, לאנשים הסובלים מהזעת יתר בכפות הרגליים חשוב מאוד להקפיד על היגיינה נכונה ושטיפת רגליים יום יומית, על מנת להפחית את הריח הרע ולהקל על ההזעה המוגברת.

הזעה בכפות הרגליים היא חלק מהזעת יתר כללית

הזעת יתר בכפות הרגליים יכולה להופיע כחלק מהזעת יתר כללית, הגורמת להזעה מוגברת בכל חלקי הגוף (ובעיקר בית השחי, הפנים והידיים). במקרים אלו, חשוב לבדוק שהזעת היתר לא נובעת ממצבים גופניים מערכתיים כמו יתר פעילות של בלוטת התריס, גיל המעבר, סכרת או מצבים נוספים. כמו כן, מצבים כמו ריגוש או חרדה גורמים למצבים של הזעה בכפות הרגליים או הזעה מוגברת, ובין היתר יכולים להביא להזעת יתר בכפות הרגליים.

במקרים אלה מופעלת מערכת העצבים הסימפטתית, אשר בין היתר גורמת להזעה מוגברת. מלבד סיבות אלה, אשר גורמות להזעת יתר באופן כללי, קיימים גורמים המגבירים היארעות של הזעת יתר בכפות הרגליים:

נעליים סגורות וגרביים עבות – אנשים שנועלים נעליים סגורות ולא מאווררות נמצאים בסיכון יתר לפתח הזעת יתר בכפות הרגליים. במקרים אלו, הרגליים אינן מאווררות והטמפרטורה הגבוהה בחלל הסגור גורמת להזעה מוגברת. ולכן, שימוש בנעלי צבא, מגפיים או כל סוג של נעל שאינה מאווררת לא מאפשרים לזיעה להתנדף וגורמים להזעת יתר. כמו כן, שימוש בגרביים עבות העשויות בד שאינו סופג זיעה מגביר גם כן את הופעת הזעת היתר, ומחריף את תחושת אי הנעימות המתלווה לה.

פעילות גופנית – פעילות גופנית גורמת להזעת יתר באופן כללי, ובמידה ומדובר בפעילות המתבצעת בנעליים סגורות ההזעה בכפות הרגליים מתגברת באופן משמעותי.

הזעה בכפות הרגליים מתחילה בטיפול ביתי

מומלץ להתחיל בטיפול ביתי למניעת הזעה בכפות הרגליים,  טיפול זה כולל:הזעת יתר בכפות הרגליים

נעילת נעליים מאווררות – עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר בכפות הרגליים, מומלץ להשתמש בעיקר בסנדלים או בנעליים מאווררות. במקרים אלה, רצוי להמעיט בשימוש בנעלי עור סגורות או במגפיים העשויים גומי, ובמידה ולא ניתן להשתמש בסנדלים, להשתדל לנעול בעיקר נעלי ספורט מאווררות או נעליים אחרות אשר מפחיתות את ההזעה.

שימוש בגרביים מנדפות זיעה – כיום ניתן להשיג בחנויות הספורט והמטיילים גרביים מנדפות זיעה, אשר עוזרות לייבוש הרגליים ולמניעת הצטברות הזיעה.

הקפדה על היגיינת רגליים – חשוב מאוד להקפיד על רחיצת הרגליים באופן יום יומי על מנת להפחית את הצטברות החיידקים והפטריות אשר גורמים לריח הרע. מומלץ להשתמש בסבון מתאים ובטלק לייבוש הרגליים אשר עוזר להתמודד עם ההזעה.

הזעת יתר בכפות הרגליים וטיפולים מתקדמים

מלבד הטיפול הביתי, במקרים חריגים בהם קשה מאוד להתמודד עם תופעת הזעת יתר בכפות הרגליים ניתן לבחור באחר מהטיפולים הבאים:

שימוש באלומיניום כלוריד אלומיניום כלוריד הוא אנטי-פרספירנט במרשם רופא, אשר מריחתו מפחיתה באופן משמעותי את ההזעה. אך יש להיזהר בשימוש בו, שכן הוא עלול לגרום לתופעות לוואי, ולכן חובה להקפיד על הוראות הרופא.

יונטופורזיס זהו טיפול בזרם חשמלי אשר מתאים בעיקר כאשר מדובר בהזעת יתר בידיים וברגליים. במהלך הטיפול, הזרם החשמלי גורם לפגיעה בבלוטות הזיעה ולמניעה זמנית של הפעלתן.

טיפול בבוטולינום טוקסין בדומה לאזורי גוף נוספים, ניתן לטפל בהזעת יתר בכפות הרגליים באמצעות בוטוקס, אשר גורם לשיתוק העצבים המחוברים לבלוטות הזיעה ולמניעת הפרשת היתר של הזיעה.

לא מומלץ לבצע סימפטקתומיה – במקרה זה, לא מומלץ לבצע את הניתוח בגלל סיכון להפרעה עתידית בתפקוד המיני.

מדוע מזיעים בכפות הרגליים?

העיסוק בנושא הזעת יתר בכפות הרגליים,מחייב אותנו להבין כי התופעה הדי שכיחה הזאת, עלולה להתקיים ממספר סיבות שונות:

  • סיבות גנטיות ותורשתיות – על פי מחקרים רבים שנעשו בנושא, נמצא כי במרבית המקרים אנשים הסובלים מבעיה של הזעת יתר בכפות הרגליים, יעבירו את הבעיה הזאת גם לילדים שלהם, וכך הלאה והלאה. במידה ואתם סובלים מהזעת יתר בכפות הרגליים, עשו בדק בית קצר, ובדקו עם אחד מבני משפחתכם סובל מהתופעה הזו, מי יודע, אולי תקבלו תרופת סבתא סודית שעוברת שנים במשפחה. יכול מאוד להיות שהגורם לבעיה יעזור לרופא או המטפל בו תבחרו להתאים עבורכם את הטיפול האופטימלי, הראוי והמתאים ביותר לכם.
  • בעיה במבנה כף הרגל- ייתכן כמבנה בעייתי או שונה של כף הרגל, עלולה להעיד על בעיה תפקודית בה, הגורמים המאפיינים הזעת יתר בכפות הרגליים. אם אתם חשים שיש לכם כאבים מסוגים שונים, מומלץ מאוד לפנות קודם כל לאורטופד ואז תוכלו להבין האם זו יכולה להיות סיבה להופעה של הזעת יתר בכפות הרגליים.
  • שינויים הורמונליים – רופאים מומחים רבים, מעידים כי הזעת יתר בכפות הרגליים עלולה לנבוע משינויים הורמונליים כמו הריון, גיל המעבר, גיל ההתבגרות ועוד. השינויים ההורמונליים האלה עלולים לגרום לגלי חום שמשפיעים על גוף המטופל וגורמים להזעת יתר. כמו כן, המצב הנפשי של אדם העובר שינויים הורמונליים, הוא מאוד הפכפך, דבר המפריע להתנהלותה התקינה של בלוטת התריס.

האם הזעת יתר בכפות הרגליים מסכנת אתכם?

מחקרים רבים הוכיחו באופן שלא משתמע לשתי פנים, הזעת יתר ברגליים אינה מסכנת את הסובל ממנה. עם זאת, הזעת יתר בכפות הרגליים היא ללא ספק מטרד מהותי ולא נעים בקרב האנשים הסובלים ממנה, דבר העלול להוביל לסיכון בריאות הנפש שלכם כמו חרדות חברתיות, דיכאון ותסכול. בעקבות זאת, רבים מהסובלים מהבעיה הזו, מחפשים פתרון קבוע שיביא להעלמה של התסכול הרב, אי הנעימות וקושי היום יומי אותם הם חווים. הרפואה הישראלית כיום, באמצעות פיתוחים טכנולוגיים מתוחכמים, מאפשרים לאותם אנשים לפתור את הבעיה הזאת.

סיבוכים של הזעת יתר בכפות הרגליים

כאמור, הזעת יתר בכפות הרגליים אינו מצב מסוכן אך מכיון ומדובר על איזור שנמצא סגור בגרב שעות רבות מהיום, ישנו סיכון לפתח זיהום פטרייתי. הזעת יתר בכפות הרגליים מאפשרת לפטריות מצב נוח לשגשוג שכן מדובר על איזור לח וחם

זיהום פטרייתי

שני זנים של זיהומים פטריתיים שעלולים להתפתח במצב של הזעת יתר בכפות הרגליים: הראשון הוא זיהום פטרייתי מסוג פטרת כף הרגל. מדובר בזיהום המתפתח בין בהונות הרגליים, מאופיין באודם ותחושה של גרד. הסוג השני הוא זיהום פטרייתי בציפורני הרגליים. בזיהום פטרייתי מסוג זה הציפורן משנה את צבעה והופכת להיות דקה וקלה לשבירה. אם הופיע אצלכם אחד מזיהומים פטרייתיים אלה יש לפנות לרופא לקבלת טיפול לפטרייה ובמקביל לטפל באופן יסודי בהזעה כדי שלא להגיע שוב למצב של פטרת.

נגעים בעור

סיבוך נוסף של הזעת יתר בכפות הרגליים עלול להיות בעור. הפגיעות האפשריות בעור במצב של הזעת יתר הן

  • יבלות היבלות הינן נגעים קטנים והן צצות על פני העור.
  • מורסות – במידה ויש זקיקי שערות שהזדהמו עלולה להתפתח מורסה שהיא למעשה נראית כמו מעין בליטה בצבע אדמדם צהבהב.
  • אקזמות הזעת יתר לרוב לא תגרום לאקזמות, אך אם כבר קיימות אקזמות הן עלולות להתפתח ומצבן עלול להחמיר עקב הזעת יתר בכפות הרגליים. אקזמות מאופיינות באדמומיות בעור, סדקים, גרד ויובש

גם במקרה של נגעים בעור מומלץ להתייעץ עם רופא לקבלת טיפול מיטבי.

הקפדה על הגיינה ואוורור

מעבר לטיפול המוצע לכם חשוב מאוד לסגל שגרה של הקפדה על איוורור תכוף של כפות הרגליים בכל הזדמנות אפשרית, שמירה על היגיינה, רחצה במים נקיים וסבון, ייבוש הרגליים היטב אחרי מקלחת והחלפת גרביים לעיתים קרובות. במידה ומדובר על עונת הקיץ, רצוי מאוד לנעול נעליים פתוחות ומאווררות ללא גרביים. אם בכל זאת אתם בוחרים ללכת עם נעליים סגורות, חשוב שהגרביים יהיו עשויות מבד דריי פיט שמסייע בעצם לנדף את הזיעה. בד זה יכול להיות יעיל גם לאזורים אחרים בגוף

מכשיר לטיפול בהזעת יתר בידיים ורגלייםמכשיר לטיפול בהזעת יתר בידיים ורגליים – ההיידרקס פועל לסיוע בהפחתת הזעת יתר בידיים וברגליים באמצעות זרם חשמלי עדין המכוון לאזור המזיע ויוצר יובש באותו אזור בגוף המטופל הסובל מרטיבות והזעת יתר.

המכשיר פועל בטכניקה הגורמת לייבוש של אזורים מיוזעים ולינון (Ionization) של המים באמבט מיוחד.

צורת פעולתו של המכשיר אינה מובנת לחלוטין לעולם הרפואה אולם אין ויכוח על יעילות הטכניקה בה פועל המכשיר.

המכשיר אמין ומתקדם ובטוח לשימוש גם אצל ילדים.

אז מהו מכשיר ׳HIDREX CONNECT ION׳?

׳HIDREX CONNECT ION׳ הינו מכשיר חדש לטיפול בהזעת יתר בידיים וברגליים ל-HIDREX העולמית.

והוא מחליף את המכשיר המצוין ׳PSP1000׳.

מכשיר ׳HIDREX CONNECT ION׳ הינו מכשיר מתקדם מסוגו בעולם עם רמת בטיחות מקסימלית בעל תקן CE (אישור משרד הבריאות האירופאי) ואישור ממכון התקנים הישראלי. 

תכונות עיקריות של מכשיר ה – ׳HIDREX CONNECT ION׳

  • למכשיר החדש יש אפשרות לזרם חשמלי ישיר או זרם חשמלי בפולסים עם אפשריות כיוונון שונות. 
  • החלפת קוטביות אוטומטית. 
  • מודד התנגדות חשמלית של המטופל בזמן הטיפול לרמת בטיחות מקסימלית
  • מפסיק את הזרם באופן אוטומטי אם הנתונים לא מתאימים למטופל. 
  • מחובר באפליקציה ייחודית לשליטה על המכשיר ממכשיר הנייד (תומך אנדרואיד)
  • הפעלה פשוטה וקלה לשימוש
  • ליווי טלפוני רצוף ושירות זמין ללקוח
  • שנתיים אחריות יצרן
  • המכשיר מתאים לילדים מגיל 8. 

להתאמת טיפול ותיאום תור התקשרו : 072-3939951

במרפאה ישנו פרוטוקול לטיפול ושימוש נכון במכשיר (יש להיצמד לכתוב בפרוטוקול או להוראות הניתנות בליווי הטלפוני)

כל הלקוחות המטופלים במכשיר זכאים לקבלת הדרכה על השימוש בו וליווי טלפוני שוטף.

הליווי ניתן בחינם במסגרת השירות ללקוחות גם מעבר לשעות העבודה המקובלות.

המכשיר מגיע עם שנתיים אחריות מהיצרן הגרמני (האחריות חלה על הלוח

האלקטרוני, ועל ספק הכח).

להדגמה והסברים נוספים על המכשיר צפו >>

 

למידע נוסף על מכשיר ׳HIDREX CONNECT ION׳

אולי יעניין אותך גם:

מחקר ישראלי קובע: ניתוח לטיפול הזעת יתר בכפות הידיים יעיל יותר בקרב צעירים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ