בוטוקס או דייספורט? השוואה בין טיפולים לזיעה

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

בוטוקס או דייספורט?בשנים האחרונות, תחום האסתטיקה הרפואית התפתח באופן משמעותי, כאשר ישנם מגוון פתרונות טובים עבור כמעט כל בעיה.

הזעת יתר ניתנת לטיפול יעיל באמצעות מספר טיפולים טובים. דבר זה מקבל ביטוי גם בכל הנוגע לבעיית הזעת היתר, בעיה שרבים בישראל סובלים ממנה.

טיפולים רבים זמינים המסייעים היטב לבעיית הזעת יתר. טיפולים אלו כוללים בין היתר ניתוחים ממוקדים, קרמים קוסמטיים וטיפולי בוטוקס ודייספורט. טיפולים אלו נעשו נפוצים מאוד בשנים האחרונות, כאשר כל מכון יופי, מרפאת אסתטיקה ורופאים פלסטיים מציעים אותם.

מאמר זה עורך השוואה בין טיפול בוטוקס לבין טיפול בדייספורט, כך שניתן יהיה להחליט בקלות על הטיפול המתאים ביותר באופן אישי.

אותה גברת, בשינוי אדרת

בוטוקס ודייספורט הם שני אחים לאותו האבא. שניהם עשויים מאותו חומר, מבוטולינום טוקסין A. עם זאת, בכל אחד מהם ישנו מינון שונה של הרעלן. לדוגמא, אם דייספורט מכיל שלוש יחידות של הרעלן, אז בוטוקס מכיל יחידה אחת בלבד שלו. בנוסף לכך, החומרים נוצרים באזורים שונים בעולם. דייספורט מגיע מארצות הברית, בעוד בוטוקס מגיע מצרפת ומאנגליה.

בוטוקס ודייספורט יכולים לסייע לאותן בעיות, הכוללות בין היתר העלמת קמטים, טיפולים קוסמטיים, בעיות בשרירים, ניתוחי עיניים וכמובן בהזעת יתר. אך היות ולדייספורט יש נטייה להתפזר ולהתפשט באזור המטופל, מעדיפים להשתמש בו בעיקר במקרים של הזעת יתר ובטיפול בבעיות שרירים.

משך הטיפול וההשפעה

מבחינת משך הזמן, אין הרבה הבדל בין שני סוגי הטיפולים. שניהם נמשכים כ-20 דקות, כאשר ישם רופאים ומטפלים המבצעים אותם תוך זמן קצר יותר. לרוב, הטיפול נמשך בהתאם לאזור המטופל. אם מדובר על אזור גדול יותר, כמו הידיים או הרגליים, אז הטיפול נמשך קצת יותר זמן.

בדרך כלל, גם טיפולי בוטוקס וגם טיפולי דייספורט אפקטיביים למשך שבעה חודשים עד שנה. לאחר מכן, יש לחזור עליהם בכדי שההזעה המוגברת לא תחזור.

תופעות לוואי זהות: כאבים וחוסר נוחות

תופעות הלוואי זהות בשני הטיפולים. הן טיפולי בוטוקס והן טיפולי דייספורט עלולים לגרום לכאבים ולאי-נוחות במהלך הטיפולים, ובחילות, כאבי כאש וחולשה לאחריהם. כמו כן, עלולה להיווצר אדמומיות וגירוי לאחר מכן.

במקרים נדירים מאוד, בין אחוז אחד לשלושה אחוזים מכלל המטופלים, עלולים להיווצר סיבוכים או תופעות של "הזעה מפצה". תופעה זו גורמת לכך שההזעה המוגברת עוברת לזמן קצר לאזור אחר בגוף.

עלות ומגבלות

בשני המקרים, עלות הטיפולים היא יחסית גבוהה. זריקה אחת של בוטוקס או דייספורט עולה כ-3,500 ₪. העלות אמנם גבוהה למדי, אך יש לזכור את עלותם של טיפולים אחרים, כגון קרמים או ניתוחים, לבחון את העלות המצטברת ולראות את הכדאיות שלהם.

מבחינת המגבלות, שני החומרים אסורים על נשים בהיריון, מניקות, חולי ניוון שרירים ובעלי בעיות בשרירים. מעבר לכך, במהלך יום הטיפול, מוטב שלא לבצע פעילות גופנית או לשתות יין. כדי לא להגביר את רגישות המקום המטופל, מוטב שלא לשפשף אותו או לגרד אותו.

 * הבהרה: בוטוקס הינו סימן מסחר רשום של חברת אלרגן והינו למעשה השם המסחרי של בוטוליניום טוקסין. בעלי האתר אינם קשורים לאלרגן או בוטוקס

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ