פסיכותרפיה כשיטת טיפול להזעת יתר

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

פסיכותרפיה לטיפול בהזעת יתרהזעת יתר הינה תופעה שכיחה. התופעה כוללת הזעה בכמות ובתדירות גבוהה יותר מהזעה רגילה. הסובלים מהבעיה מזיעים לא רק בעקבות מזג אוויר חם אלא גם במזג אוויר קר ובנסיבות אחרות. פעמים רבות מעבר לרטיבות החריגה על הבגדים מתווסף להזעת היתר גם ריח לא נעים.

בחלק מהמקרים, אחד הגורמים להזעת יתר היא כי בחלק מהמקרים הבעיה נובעת מקושי פסיכולוגי, כמו למשל חרדה.

בנוסף, הבעיה משפיעה על התפתחות בעיות רגשיות כגון: ירידה בדימוי העצמי, פגיעה בביטחון העצמי וכדומה, פגיעות אשר יכולות להוביל לפגיעה בתפקוד היום יומי כגון במקום העבודה, במסגרת החברתית של האדם וכדומה.

לבעיית הזעת היתר ישנם סוגי טיפול שונים: תרופות ומשחות, טיפולים ניתוחיים פולשניים וטיפולים אלטרנטיביים. אחת השיטות הלא פולשניות בבעיה היא באמצעות טיפול פסיכולוגי. .

מהי הזעת יתר?

הזעת יתר פוגעת באחוז מסוים באוכלוסייה ונחשבת לתופעה שכיחה יחסית. מאפייני הבעיה הם הזעה מוגברת במקומות ספציפיים בגוף: בבית השחי, בכפות הידיים או בכפות הרגליים. לעתים קרובות מלווה הזעת היתר בריח גוף חריף ולא נעים. הבעיה יכולה להופיע בכל ימות השנה ובכל שעה משעות היום.

הסובלים מהתופעה מדווחים על מבוכה עקב הרטיבות החריגה באזור בתי השחי או באזורים אחרים, ועקב הריח העז הנודף מהם. לעתים חשים הסובלים מהתופעה מדחייה חברתית, או שהם עצמם נמנעים ומתרחקים מחיי חברה עקב המבוכה שגורמת להם הזעת היתר.

מסתבר כי לתופעת הזעת היתר יש הקשר נפשי. רבים מהסובלים מהתופעה סובלים ממנה בעיקר במצבים של לחץ וחרדה: כאשר צריך לדבר בפני קהל, כאשר עומדים בפני ראיון עבודה, כאשר עומדים בפני בדיקה רפואית שמדאיגה ומלחיצה וכדומה.

מתי טיפול פסיכולוגי יכול להתאים להזעת יתר?

מכיוון שחלק מהסובלים מהזעת יתר סובלים מהבעיה עקב קושי פסיכולוגי, הרי שההנחה היא כי אם הגורם הפסיכולוגי יטופל, תופעת הזעת היתר תעלם או לפחות תמוזער. אחת הסיבות הרגשיות העיקריות לתופעת הזעת היתר היא חרדה. מצבים של חרדה גורמים לתופעות פיזיולוגיות רבות שהבולטות שבהן הן דופק מואץ והזעת יתר.פסיכולוג

ישנם סוגים רבים של חרדה: חרדה כללית הכוללת תחושת פחד המלווה את האדם כמעט בכל נושא ובכל סיטואציה ומלווה בהתקפי חרדה מבעיתים ולא נעימים. חלק מהחרדות הן פרטניות יותר, כגון: חרדת בחינות, חרדת טיסות ועוד. במקרים בהם הזעת היתר היא סימפטום של בעיית חרדה אין ספק כי טיפול פסיכולוגי הוא הטיפול המתאים לבעיה.

מצב נוסף בו טיפול פסיכולוגי יכול להתאים, הוא בטיפול בהשלכות של הבעיה. במצבים של הזעת יתר קשה יש לבעיה השלכות נפשיות: פגיעה בדימוי העצמי, פגיעה בביטחון העצמי,, הימנעות ממפגשים חברתיים מתוך חשש שהזעת היתר תופיע ועוד. גם במצבים אלה טיפול פסיכולוגי יכול לעזור.

איזה סוג של טיפול פסיכולוגי מתאים לטיפול בהזעת יתר?

הטיפול הפסיכולוגי המתאים ביותר לבעיה הוא טיפול התנהגותי–קוגניטיבי. טיפול זה אינו מנסה "לחפור" בעבר ולהבין ממה נוצרה הבעיה כמו שעושה טיפול דינאמי, אלא מנסה לשנות דפוסי מחשבה והתנהגות של המטופל שהם אלה המובילים לבעיה.

למשל: אם תופעת היתר מופיעה אצל אדם בכל פעם לפני שהוא עומד בפני מצב כלשהו שמעלה אצלו את החרדה, בטיפול התנהגותי קוגניטיבי המטפל יעזור למטופל לשנות את החשיבה שלו על הסיטואציה כך שבמקום לחשוב עליה כעל אירוע מפחיד ומלחיץ הוא יפרש אותה בצורה מרגיעה יותר.

אולי יעניין אותך גם:

מחקר בדק את ההשלכות החברתיות של הזעת יתר, והממצאים מפתיעים

ייעוץ חינם ללא התחייבות – הפתרון להזעה מתחיל כאן

ירון בן חמו

ירון בן חמו

מטפל עם ניסיון עשיר בתחום הזעת היתר ומתן פתרונות להזעה אשר מטרידה ומקשה על אורח החיים.
עיקר הטיפולים אשר הוא מבצע:
- טיפולים חדשניים ומתקדמים
- מכשירים ביתיים וטיפול ביתי
- ליווי מטופלים ומתן ייעוץ